Toon posts:

80mm koperen kappen gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er hier toevallig nog eindkappen voor 80mm buitendiameter koperen pijp liggen? Die dingen zijn erg duur (ca. Fl 75,- p.st.) als je ze los moet kopen.

Eventueel mogen twee koperen plaatjes van minimaal 80x80mm, 2-4mm dik ook.

Ik heb dit nodig voor een leuke warmtewisselaar...

Verwijderd

Is het niet mogenlijk deze kappen van een ander matrial te maken b.v. aluminium of ijzer. Er onstaan dan alleen weer de bekende corrosie problemen. Mischien is RVS een oplossing. Weet alleen niet hoe het zit met de kosten hiervan.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

Skef

Ik scheer.me

Ik denk dat het ook nog wel goed te solderen moet zijn (ook voor DaBit is RVS-solderen/lassen denk ik lastig)...

DaBit: Je had toch wel wat connecties met metaal-handel-zaken e.d.? probeer daar eens?

Of probeer bij Wildkamp, ik kan je wel een debiteurennummer geven waarmee je +/- 40% korting krijgt... Altijd handig, ook voor PVC e.d. >:)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
RVS en Alu zijn geen opties. 't moet toch echt koper of messing zijn.

Ik weet idd wel een zaak te zitten die koper verkoopt (Hemimex in Rosmalen), maar om daar nou langs te gaan voor die 2 pielige stukjes?

Verwijderd

nee heb je , ja kun je krijgen :)

ps zijn er geen messing alternatieven te koop??

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt nee. Ik vrees dat ik toch even zelf 2 rondjes uit moet gaan dremelen.

Verwijderd

Dabit,

Ik klop ze zelf om een houten mal heen.
Met een decoupeerzaag uit een stuk stevig hout een mal zagen.

Dan een rondeschijf koper plaat zagen/dremelen/decouperen.

die plaat uitgloeien en die op de mal leggen in de bankschroef klemmen en met een hamer de plaat rondom de mal slaan.

2 x rondgaan en dan opnieuw uitgloeien.

met een kwartiertje moet je een pracht van een koperen kap kunnen maken.

Optie is zaterdag 3 november naar de rijnhal in Arnhem gaan , daar staat een hobby leverancier die waarschijnlijk wel 80 mm koperen eindkappen heeft.

Daar is een " najaarsstoomdag" met ook voor mij de laatste kans om diverse materialen zoals koper plaat, staf rond vierkant, brons, messing staal rvs etc te halen voor de winter.

Wellicht ook voor een tweaker in de buurt daar een kans om wat materiaal te scoren voor het oc en.
Daar staan ook aardig wat particulieren die op hun werk heel wat materiaal verzameld hebben en het daar in de verkoop gooien.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
doehetzelver:

kun je niet ff voor mij rondneuzen? Ik mag komende donderdag fijn onder het mes, en ik ben zaterdag zeker niet in staat om daarheen te gaan.

Ik stuur je straks wel ff een mailtje.

Verwijderd

YUP,

ik zie dat mailtje wel verschijnen.

Verwijderd

Hoe is dit afgelopen?
Goedkoop kappen kunnen scoren?

Hier worden 4cm kappen gebruikt die slechts $1.50 kostten.
Dan hoeft een 8cm kap toch niet zo duur zijn?

Ik denk trouwens dat Stevens' ontwerp beter zou werken met 'dabits' op de grondplaat.
Dan heb je een eenvoudig na te bouwen ontwerp (geen frees nodig): grondplaat met koperstaafjes -> koperkap -> aansluitbuisjes.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niks mee gebeurd. Koperen kappen heb ik nog niet kunnen krijgen, en ik ben nog niet in staat om langs de koperboer te gaan :(

Verwijderd

je kunt ze toch ook zelf maken ! met een 80 mm gatenzaag/boor dan blijven er plaatjes over van ongeveer 80 mm :P

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik ook, maar dan moet ik eerst koperen plaatjes halen, want ik heb thuis alleen 0.8mm liggen, en da's wat dunnetjes. Alleen kan ik momenteel niet langs de koperboer omdat ze in m'n been hebben zitten snijden n.a.v. een verkeersongeval.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

Skef

Ik scheer.me

Als je van die koperen kappen zou halen hè, wat voor flens zit daar aan? 40mm? 30??

Want dan neem je een ronde bodemplaat, daar maak je dabits op, en daar de kap overheen...

80 doorsnee... ideaal waterblokkie....

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Pagina: 1