Toon posts:

Geluid configuratie progje

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand iets waar mee ik m'n geluidsinstellingen kan aan passen zoals meer of minder treble meer of minder bass en dan bedoel ik niet het standaard windows progje

als iemand iets weet thnx :)

Verwijderd

Waarom wil je dat? En waar?

Verwijderd

Topicstarter
mijn geluidskaart staat vrij bager fagesteld vaak geplof in mijn boxen, ligt natuurklijk ook aan de boxen! Ik wil het graag in windows 2000 hebben dus als iemand iets zou weten thnx again! :)

Verwijderd

gewoon een equalizer ertussen doen

Verwijderd

Topicstarter
weet dan iemand zo'n goede equalizer voor op m'n pc'tje?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Winamp!?!? Heeft een erg sterke eq en je kan er bijna alle formaten mee afspelen. Anders ff zelf zoeken...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Die van winamp zelf zuigt en ik ken bijna niemand die winamp voor alle formaten gebruikt. Je kunt maar met 1 schuif de bass regelen. Veel te weinig.

RTEQ maakt een 1000 bands (oid) equalizer. Je kunt tot +42dB alle tonen zowat opkrikken.
Up to 1000 channels You can choose how much channels you want to equalize. It's easy, just tell RTEQ how many channels to show. You probably will never need 1000 channels, but why not 24? Use RTEQ like a professional.

Amplification from -INF to +45.1dB Higher dB values mean higher amplification which means higher freedom in forming transfer functions. RTEQ does not restrict you to +45.1 dB but the hardware does.

Dynamic equalizer RTEQ has got the possibility to equalize dynamically. This produces a much higher qualitative sound than static equalizing.

Free RTEQ is a free equalizer you can download at any time and make as many copies as you want, you even get its source code.

Regular updates New versions of RTEQ are released regularly. RTEQ improves on every new version.
1 voor winamp (plugin), en een voor de rest. Rteq 4 voor winamp, Rteq3 voor windows. Alles staat netjes uitgelegd op de page. Veel equalize-plezier.

http://members.aon.at/grxpage/

En equalizen is echt wel tof, die allerdiepste tonen (60Hz bij muziek) een beetje opkrikken is altijd wel prettig. En je kunt handmatig je de niet linieare freq. resp. van je boxen perfectioneren.

• Yokozuna
Dat is niet gratis. En een beetje concretere link is ook wel handig.

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:24

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Waarom vermeld je dan niet eerst wat voor geluidskaart je hebt kennen we je misschien wat verder helpen en zet er ook bij wat voor ingangen op je geluidskaart zit

theworldforizabel.la

• Yokozuna
Op zaterdag 27 oktober 2001 10:29 schreef LandKrijgsman het volgende:
Waarom vermeld je dan niet eerst wat voor geluidskaart je hebt kennen we je misschien wat verder helpen en zet er ook bij wat voor ingangen op je geluidskaart zit
Waar is dat voor nodig dan?

http://members.aon.at/grxpage/differences.htm

• Yokozuna
.

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:24

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Nou omdat ik via mijn andere pc met een AWE 64 GOLD een stereo toren heb gemaakt. Via een tape selector en de aansluitingen op mijn geluidskaart. Ik heb er een brander een cd speler een casettedeck een versterker en een mengpaneel en een tapeselector op mijn geluidskaart gezet en het werkt perfect >:)

theworldforizabel.la

• Yokozuna
Oh, dus dan heeft de topicstarter al dat spul ook meteen aangesloten op zijn pc zodat hij moet zeggen wat hij er allemaal op aansluit?

Als je naar mijn link hebt gekeken, ondersteunen beide rteq versies alles wat de topicstarten waarschijnlijk wil. En echt ook zo'n typische tweakers stijl, eerst altijd 10 posts met "gezeur" voordat je topicstarter eerst geholpen wordt. Was vorige keer ook toen iemand een equalizer wilde, eerst altijd een hoop (30 posts, schandalig) gezeik voordat hij geholpen werd.

Met hoezo dan? Waarom dan? Niet equalizen man, verneuk je het signaal etc. etc. Als de topicstarter een equalizer progje wil zou je hem ook gewoon kunnen helpen, als hij daar dan tevreden mee is is het goed. En van zo'n hoop gezeik wordt je alleen maar schagerijnig.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Totally agree

Verwijderd

Topicstarter
ik ben het als topic starter echt met hem eens. Dat gedrag mag inderdaad wel een veranderen

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:23

Flotter

Pelipper!

Op zaterdag 27 oktober 2001 10:12 schreef Yokozuna het volgende:
Die van winamp zelf zuigt en ik ken bijna niemand die winamp voor alle formaten gebruikt. Je kunt maar met 1 schuif de bass regelen. Veel te weinig.
Ik weet niet over welke Winamp-versie je het hebt, maar sinds een aantal jaar heeft Winamp een 10-bands eq ingebouwd.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Yokozuna
Ja, maar wat dan nog? Je blijft maar 1 schijf voor de bass hebben, en je wilt gewoon meer. Kan me goed voorstellen dat mensen er gewoon meer willen.
Pagina: 1