Toon posts:

Gastenboek op intraweb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Wat ik gedaan heb, een intranet gebouwd. Daarop staat een gastenboek, alleen dit gastenboek heb ik omgebouwd tot een "prikbord". Dit werkt goed, maar ik wil er graag een login bij hebben. En de mogelijkheid van verwijderen, dus....je logt in onder je eigen naam, plaats iets, en vervolgens kun alleen jij het verwijderen! Ook kun je niks plaatsen onder de naam van een ander. Het prikbord werkt met een database,en een asp pagina. Ik kan er maar niet achterkomen hoe dit werkt, wie weet iets?? :'(

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verplaatst vanuit W&G.

Hoewel ik niet weet in welke mate dergelijke topics al voorbij komen in webscripting. Zoek ook nog ff met de search. Login-vragen lijken me vrij common.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

1. wat voor een database

en je moet iets doen met een user id

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:33

BierPul

2 koffie graag

Op vrijdag 26 oktober 2001 15:00 schreef Jaspertje het volgende:
1. wat voor een database

en je moet iets doen met een user id
Qua databse maakt het denk ik niet veel uit en idd wat met een user_ID doen banden plakken denk ik :D

Je hebt er in ieder geval een user tabel voor nodig waar de gegevens van de user in staan maar die zul je wel hebben als mensen inloggen

om een heel simpel voorbeeld te geven

je maakt een tabel met de naam "posts" ofzow

post_id
user_id
text

(niet meest ideale datamodel maar anders wordt het te ingewikkeld in d euitleg)

Als men een vraag instuurt POST je het USER_ID mee (vanuit een cookie/session waarde ofzow)

Als men hem dan wil editen dan doe je een query op dat post_id en (SELECT post_id, user_id, text from posts WHERE user_id = user_id)

Als er geen rijen terug komen mag je niet editen als het als er 1 rij terug komt mag het wel.

Je kan het eventueel ook met een if statement afvangen

verder kan je het zo ingewikkeld maken als je wilt maar daar kom je spelende wijs wel achter :)

Ja man