Kan dit? zoja hoe?? die msql staat trouwens op een andere pc.
Ik krijg dit absoluut niet voor elkaar het werkend te krijgen
Ik krijg dit absoluut niet voor elkaar het werkend te krijgen
weinig tot niks..
Microsoft SQL ServerOp vrijdag 26 oktober 2001 09:42 schreef Yoda het volgende:
Lekker vaag,....msql![]()
bedoel je
-Microsoft SQL Server
of
-MySQL
Ja man
Ik wil een stukje ASP code schrijven om wat gegevens uit een microsoft SQL server database te halen, alles gewoon standaard puur om te testen, dus uit de master database?Op vrijdag 26 oktober 2001 10:09 schreef Kerrick het volgende:
Ja dat kan
Wat heb je geprobeerd? Code?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <%
const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB;SERVER=192.168.168.30;UID=sa;PWD=sjaak;Database=Master;Driver=SQL Server"
set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
set rs = createobject("adodb.recordset")
rs.open "select * from sysobjects",dbconnection
do while not rs.eof
response.write(rs(0))
rs.movenext
loop
rs.close
set rs=Nothing
set Conn=Nothing
%> |
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <%
const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB;SERVER=192.168.168.30;UID=sa;PWD=sjaak;Database=Master;Driver=SQL Server"
set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.open dbconnection
set rs = createobject("adodb.recordset")
rs.open "select * from sysobjects", Conn
do while not rs.eof
response.write(rs(0))
rs.movenext
loop
rs.close
set rs=Nothing
set Conn=Nothing
%> |
ADODB.Recordset error '800a0e7a'Op vrijdag 26 oktober 2001 10:35 schreef Kerrick het volgende:
En wat is de foutmelding?
ADODB.Connection error '800a0e7a'Op vrijdag 26 oktober 2001 10:38 schreef Kerrick het volgende:
Probeer het eens zo
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14<% const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB;SERVER=192.168.168.30;UID=sa;PWD=sjaak;Database=Master;Driver=SQL Server" set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Conn.open dbconnection set rs = createobject("adodb.recordset") rs.open "select * from sysobjects", Conn do while not rs.eof response.write(rs(0)) rs.movenext loop rs.close set rs=Nothing set Conn=Nothing %>
ik zit al heel lang te zoeken naar goede documentatie, maar kan dat nog niet echt vinden.Op vrijdag 26 oktober 2001 14:17 schreef Yoda het volgende:
hé nu herken ik je naam,...en ook het probleem
dit topic lijkt wel erg veel op dit topic: [topic=298438/1/25]
De code die je eerder in de topic hebt gepost is gewoon goed hoor,..heb ik toen zelfs nog voor je getest (tijdens het andere topic)
Ik denk niet dat zoals je nu bezig bent het echt op gaat schieten. Duik zelf eens een keer goed in je documentatie,...want dit zijn zulke elementaire problemen die met een tutorialtje zo op te lossen zijn. (oké vorige topic was misschien iets vager vanwege het linux gebeuren, maar als je dit nog niet eens voor elkaar krijgt wat je nu hier psot![]()
)
www.4guysfromrolla.com is bijvoorbeeld een goede site om standaard (beginners) voorbeelden vandaan te halen, hoe je iets uit een database trekt.
* Yoda is dan nog wel zo aardig om nog ff een directe link op te zoeken,.....Op vrijdag 26 oktober 2001 14:32 schreef robbertb het volgende:
[..]
ik zit al heel lang te zoeken naar goede documentatie, maar kan dat nog niet echt vinden.
Ik zoek nu maar uitleg om te vinden wat const dbconnection = "Provider=SQLOLEDB;SERVER=192.168.168.30;UID=sa;PWD=sjaak;Database=Master;Driver=SQL Server" betekend, met name wat PROVIDER= en DRIVER= inhoudt. want daar zit em het probleem in.
Kun je misschien een DIRECTE link geven, want ik word een beetje gaar van het ronddwalen op al die sites
Exact expert nodig?
Today's subliminal thought is: