Toon posts:

Kan een Officejet v40 de cartridge gebruiken van..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.. van een Deskjet 500? (zonder C).

Ik wil een Officejet v40 kopen. Ik heb nog een Deskjet 500 (uit '91 of zo). In die Deskjet zit een gloedjenieuwe cartridge (zwart uiteraard). Maar het is een neppert. Dus ik kan er geen officieel produktnummer van HP op vinden.

Nou kan ik bij HP op de site vinden dat de Officjet v40 zwart-cartridge 'cc6615de' slikt. Maar van de Deskjet 500 zijn die gegevens er niet. En het boekje bij die Deskjet 500 ben in al jaren kwijt.

Weet iemand of die cartridge die in een Deskjet 500 hoort ook in een Officejet v40 past? Dat scheelt me namelijk weer een cartridge van 90 piek.

Datasheet Officejet v40

HP support page Deskjet 500

Verwijderd

je kan bellen naar de helpdesk van hp ?

en anders staat het altijd op de doos welke cartridges in in moeten.

als het er dan nog niet opstaat. is het misshien handig om een mailtje te sturen. :? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 09:04 schreef globiel het volgende:
je kan bellen naar de helpdesk van hp ?

en anders staat het altijd op de doos welke cartridges in in moeten.

als het er dan nog niet opstaat. is het misshien handig om een mailtje te sturen. :? :P
Ik weet al welke er in moet. Maar ik heb echt niet meer de doos van die Deskjet van 10 jaar geleden.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 09:05 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik weet al welke er in moet. Maar ik heb echt niet meer de doos van die Deskjet van 10 jaar geleden.
zit wat in :)

Verwijderd

Topicstarter
subtiel schopje omhoog

Verwijderd

Antwoord op je vraag: nee

Motivatie: hp heeft een tijd lang voor elk nieuw model printer ook nieuwe cartridges uitgebracht. Zo heeft de 500-serie andere cartridges dan de 600-serie, die op zijn beurt weer andere cartridges heeft dan de 700-serie. Vanaf de 700-serie is de zwarte cartridge gelukkig gelijk gebleven. Een zwarte cartridge uit een 700-serie past dus ook in een 900-serie hp printer en dus ook in een v40, omdat dat simpelweg een 900-serie printer in een ander jasje is.

Voor de kleurencartridges geldt een ander verhaal. De 600-serie kan niet meer dan gekleurde letters afleveren en heeft dus een andere kleurencartridge dan de 700- en 800-serie, die fotokwaliteit (1200 x 600 dpi) kunnen halen met behulp van photo Resolution Enhancement Technology nummer 2 (photoRET II). De 900-serie printers en dus ook alle afgeleiden daarvan (v40, G-serie, photosmart p-serie, enz.) halen photoRET III (2400 x 1200 dpi) uit hun kleurencartridges, dus hebben andere kleurencartridges nodig dan alle voorgaande modellen.

In tabelvorm:

printerserie nr. zwart nr. kleur
500-serie HP51626A HP51625A
600-serie HP51629A HP51649A
700-serie HP51645A HPC1823A
800-serie HP51645A HPC6625D
900-serie HP51645A HPC6578D

Let er wel op dat deze codes verwijzen naar cartridges voor de meest gangbare modellen uit de bijbehorende serie. Het kan dus zijn dat er voor een specifiek model uit een serie een aparte cartridge bestaat. Altijd even op de verpakking van de cartridge kijken dus.

Succes!
Koning Jan

p.s.: HP photoRET werkt d.m.v. rasterverschuiving. Epson en Canon werken met variabele druppelgrootte (inktdruppels varierend van 7 tot 12 picoliter). :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:42 schreef Koning_Jan een boel nuttigs
Dank u dank u. Erg leerzaam :)

En jammer van die cartridge. Nahja, het is niet anders.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:27
Antwoord van een vriend van mij die support doet voor officejet : nee
Pagina: 1