Toon posts:

Celeron 1000MHz + MS 6309

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb het al een paar keer geprobeerd bij MSI, maar ik met vragen over deze combo krijg ik om de een of andere rede geen reactie (andere vragen over bijv. de 6905 converter worden overigens wel snel beantwoord).

Mijn vraag is dus of ik op mijn MS6309 (rev. 1.0) een Celly 1GHz kan gebruiken. Het MB ondersteund de P3 1GHz, en de Celeron 800 MHz met bios 1.8.
Volgens de website wordt de Celly 900MHz ondersteund met bios 1.9 (die nog niet is uitgebracht).
Nu heb ik een tijdje geleden naar MSI gemaild hoe dat nu zat met die Bios 1.9. Ik heb toen een erg vriendelijk mailtje gekregen met daarin de 3e Beta versie van deze bios (1.9B3). Die Bios werkt prima op mijn systeem.
Ik kan me eigenlijk geen enkele rede bedenken waarom de Celly 1GHz een probleem zou zijn:
* De klok van 1GHz is geen probleem (zie P3 1GHz).
* De 100 MHz FSB is natuurlijk ook geen probleem.
* De Vcore van 1.75 V zou volgens mij ook geen probleem moeten zijn, aangezien dit ook de Vcore is van bijvoorbeeld de Celly 900 MHz en van sommige P3 1GHz steppings.

Kan verder iemand nog een rede bedenken waarom het fout zou gaan ?

Thanx

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Nope..

Enige wat ik kan verzinnen is dat tijdens het posten de celly niet goed weergegeven wordt.. (omdat het bios dan denkt dat het of een PIII-1GHz is, of een celly 900). Maar omdat het ding dus toch een FSB van 100MHz heeft, gaat het wel gewoon werken.. (multiplier gaat automatisch goed, en zoals je schrijft is het voltage ook geen probleem!)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb je de MSI 6309 v2.0 zo ja kan het een vriend van me heeft dezelfde combo en die draait vrolijk op 1200 :)

Oh ja leesfoutje >:)
Rev 1.0 weet ik niet :(

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
:)

Thanx

Ik had ook al zo'n vermoeden dat dit wel goed zou gaan.
En zolang de CPU maar gewoon werkt zoals het hoort mag mijn BIOS die CPU wat mij betreft een 8088 noemen >:)