Toon posts:

Heeft iemand al een Athlon XP op 'n KT7A draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Athlon XP op een Abit KT7A zetten. Beide wil ik nieuw gaan kopen (partial upgrade). Dit omdat ik veel SDRAM heb dat ik wil blijven gebruiken. En omdat ik ook niet echt zin heb in een heethoofd als een Tbird 1400. SSE e.d. is ook leuk natuurlijk :)

Ik weet dat het mogelijk is, met een revisie 1.3 KT7A. Maar is er al iemand die het ook daadwerkelijk draaiende heeft hier?

Verwijderd

Heb je al wel gekeken dat je echt ergens een KT7A rev 1.3 kunt kopen ? Dat er een winkel is die hem heeft liggen ??

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb mijn KT7A al de deur uit getrapt. Schijtbord, verwacht je er wel een jaartje mee vooruit te kunnen, nee hoor, moet je zo'n rev 1.3 hebben. Maar goed.

Ik heb op ocwb al meerdere mensen gezien waarbij het gewoon werkt op de rev 1.3 En dat is ook logisch, want Abit heeft het zelf getest en melden dat ook op hun site.
Het probleem is dat er haast geen rev 1.3 verkocht zijn. Goede kans dat als je nu een kt7a haalt, dat je geen rev 1.3 krijgt!
Maar het gaat dus zeker werken met een 1.3

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 08:40 schreef Hooi het volgende:
Heb je al wel gekeken dat je echt ergens een KT7A rev 1.3 kunt kopen ? Dat er een winkel is die hem heeft liggen ??
Jaja, dat is het probleem niet. Die heb ik al gelocaliseerd :)

Verwijderd

ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je kan zelfs een XP op een KT7!!!!!!!! draaien.
Stond laatst ergens een topic over. Heb het zo een 2 dagen geleden gelezen. Er stond hier op tweakers een link naar een andere site. En op dat forum waren meerdere mensen die op hun KT7 en KT7a een XP draaiden.

Dus HLPDSK..koop gerust je KT7a :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me sterk dat Abit zegt dat het niet kan als het wel gewoon kan. :{

Wat ik vooral wil weten is of er nog bijzonderheden zijn in het gebruik. Ja, BIOS flashen uiteraard. Maar verder nog dingen waar je rekening mee moet houden?

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Inderdaad.
Nostra hoe kom je aan deze wijsheid om zo hard onzin te roepen dat ik je hier hoor?

Op ocwb is al een complete feedback topic gaande aan Abit gericht over de pre 1.3 borden. Er staat al een petitie open met (eergisteren) al meer dan 400 handtekeningen etc. etc. Nog niemand heeft een XP stabiel gekregen op een pre 1.3 bord voor zover ik gezocht heb.

Over de 1.3 lees ik dat een bios update het enige is wat je hoeft te doen. hier bijv.

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

waar dan ???

edit : ik bedoel waar heb je dat bord gezien dan ????

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Nu word ik toch wel nieuwsgierig, is er al iemand hier die een xp heeft lopen op een non 1.3?

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Ik heb in de Abit newsgroup toch al aardig wat berichten gelezen van mensen die een XP hebben draaien in een pre 1.3 bord, ik las net zelfs een die beweerde dat SSE enabled was (na herinstallatie OS).

Verwijderd

Die SSE zou het probleem zijn ja. Goh, voor PhotoSjoppen ;)

Maar dat is het um nu net, is dat echt het enige probleem ?
3Dnow! doet niet of nauwelijks onder voor SSE2, dus dat ontbreken van SSE zie ik niet als een echt probleem. Het zou meer schelen als de XP SSE2 had aangekund.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:58 schreef Hooi het volgende:
Die SSE zou het probleem zijn ja. Goh, voor PhotoSjoppen ;)

Maar dat is het um nu net, is dat echt het enige probleem ?
3Dnow! doet niet of nauwelijks onder voor SSE2, dus dat ontbreken van SSE zie ik niet als een echt probleem. Het zou meer schelen als de XP SSE2 had aangekund.
Jah, maar alle programma's worden zo'n beetje standaard SSE optimized compiled. Helaas geldt dat nog steeds niet voor 3D Now!.

Ik fotosoep trouwens best veel. Het is niet de SSE waarom ik 'm koop hoor. Gewoon de Megahertzen/temperatuur.

Eigenlijk zou ik nog lang niet gaan upgraden, maar m'n ouders moeten echt een nieuw ding, en die hebben meer dan zat aan een Tbird op 1 Ghz en een KT7-RAID. 't is wat .. een KT7-RAID en daar komt 1 UDMA/33 5400 rpm schijfje aan. Oh well :)
Pagina: 1