Toon posts:

ADSL modem op oude PC als router/gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
wie kan mij wat adviezen geven ?

Ik neem binnekort een ADSL abonnement bij Cistron, nu wil ik graag het/een ? ( merk nog niet bekend) ADSL modem aansluiten op mijn Pentium 1-60 Mhz met een Novell-Anthem ISA netwerkkaart met BNC en Thick-ethernet aansluiting.
Dit oude beestje wil ik als router/gateway gebruiken met Freesco obv Linux op een diskette.
De rest van mijn netwerk (2 pc's) maakt gebruik van Realtek RTL 8029 kaarten met BNC kabel.
Hoe kan ik het ADSL modem nou het beste aansluiten ??
De oude computer heeft geen USB, en geen vrije COM poort, maar nog wel een vrij ISA slot en twee vrije PCI sloten.
Please help, alle suggesties welkom ! THX THX

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon een UTP pci kaartje lijkt mij :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

je kan usb kaartjes kopen voor pci sloten...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zou ik niet doen eigelijk.

Ik weet niet of het vaak gebeurd, maar toen wij een usb kaart in onze p75 server deden en er wirelesslan usb gevallen aanhingen dan wilde de server met geen mogelijkheid stabiel draaien.
Op een p200 met hetzelfde usb kaartje enzo werkte wel perfect.

Volgens mij staat er op alle usb dingen dat je minimaal en p133 moet hebben.

Dat zal wel het minimum voor usb zijn :?

correct me if i'm, wrong :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 03:11 schreef Gizz het volgende:
Zou ik niet doen eigelijk.

Ik weet niet of het vaak gebeurd, maar toen wij een usb kaart in onze p75 server deden en er wirelesslan usb gevallen aanhingen dan wilde de server met geen mogelijkheid stabiel draaien.
Op een p200 met hetzelfde usb kaartje enzo werkte wel perfect.

Volgens mij staat er op alle usb dingen dat je minimaal en p133 moet hebben.

Dat zal wel het minimum voor usb zijn :?

correct me if i'm, wrong :)
volgens mij heb ik wel es stabiel pci usb kaartje op me pentium 90 gehad...maar weet nie meer is al poos geleden, kan ook p166 geweest zijn :)

denk niet dat het veel uitmaakt voor pci kaartje wat voor processor je hebt overgens

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> I&T
Pagina: 1