[MSN] afmelding na niets doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik ben heel vaak online en ben dan aangemeld bij MSN. Meestal ben ik een tijdje met iets anders bezig en dan zet ik mijn status op bijvoorbeeld afwezig (of bezet of iets dergelijks). Als ik na een tijdje mijn status dan weer op online wil zetten, krijg ik een error dat ik niet aangemeld ben. Is het normaal dat je na een x aantal minuten wordt afgemeld of klopt er iets niet? Het gekke is dat mijn MSN-scherm aangeeft dat ik nog steeds online ben, terwijl de persoon aan de andere kant de melding krijgt dat ik offline ben. Wat is hier aan de hand?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja heb ik ook weleens is gewoon een teken dat je tcp pakketjes niet meer aankomen bij de MSN service. MSN Messenger wacht dan liever ff dan meteen te zeggen dat je offline bent (ivm drukte op inet wat maar een minuutje hoeft te duren oid). Op het moment dat je online wilt gaan merkt het dus dat het niet kan en ziet dat als 'geen connectie' meer hebben en gaat dus offline.
Kan je weinig aan doen verder (tenzij het heel vaak gebeurt, dan is er iets mis met je inet instellingen)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kheb ut ook wel eens. best irritant

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Heb mijn instelling nageken, maar die zijn in orde. Zal dus wel weer eens Microshit liggen. :(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja, dit is een heel oud topic, maar mijn probleem is exact hetzelfde! :)

Mijn MSN logt dus na ongeveer 2 minuten stilzwijgend uit, dwz, ik ben offline voor de mensen op de lijst, maar mijn client geeft aan dat ik online ben.
Berichten die ik stuur komen niet aan (pas minuten later krijg ik de melding dat het mislukt is) en berichten die nar mij gestuurd worden komen ook niet aan.

Wie weet hier een oplossing voor, want het is echt verschrikkelijk irritant.

Kan het te maken hebben met een tweede netwerk waarmee ik verbinding heb? (is een intern netwerk)

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

De timeout van een verbinding groter zetten op je router kan een oplossing zijn. Het is mogelijk dat de timeout korter is dan de tussenliggende tijd van keep-alive-packets van MSN. Dan gooit de router de verbinding eruit, terwijl je MSN nog gewoon aan staat. Heb ik ook gehad, toen in combinatie met Winroute.

Verwijderd

heb k ook dat probleem, maar dan alleen .net msnger 5.0 en niet met 4.6 die doet het altijd perfect.. echt raar hoor

Verwijderd

Heb er nooit last van met trillian of andere msn clients, dus zal wel een msn messenger probleem zijn.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

KorZijl schreef op 21 januari 2003 @ 14:28:
De timeout van een verbinding groter zetten op je router kan een oplossing zijn. Het is mogelijk dat de timeout korter is dan de tussenliggende tijd van keep-alive-packets van MSN. Dan gooit de router de verbinding eruit, terwijl je MSN nog gewoon aan staat. Heb ik ook gehad, toen in combinatie met Winroute.
Helaas, ik heb een rechtstreekse internetverbinding.. :)
Maar toch bedankt voor de tip!
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 14:33:
heb k ook dat probleem, maar dan alleen .net msnger 5.0 en niet met 4.6 die doet het altijd perfect.. echt raar hoor
Hmm, eens proberen.. (krijg je wel steeds die popup dat er een nieuwe versie is zeker?)

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-01-2003 14:45 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik heb nu de nieuwste versie geïnstalleerd, maar die geeft exact hetzelfde probleem :(
Ik snap er helemaal niks meer van, want mn internetverbinding is echt prima.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 22:44

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik weet het niet, maar sinds ik een firewall heb geïnstalleerd wordt ik ook wel vaker afgemeld dan eerst. Misschien dat het aan de firewall ligt?

uhm...

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Ik heb geen firewall. Maar ik heb dat inderdaad ook. Dan kijk je na 5 minuten, heej mn vriendin is online "hoi!" zeg je en bam je bent niet aangemeld :? Dus je meldt je weer aan en ze is allang offline :'(

[ Voor 8% gewijzigd door OneUp op 22-01-2003 14:22 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Het ligt ook deels aan de verbinding. Ik heb van dit probleem maar een paar keer in de week last (MSN staat altijd aan, zit op @home standard), terwijl ik er zeker van ben dat mensen met eem 56k modempje er vaker last van hebben. Heb je misschien altijd een programma aanstaat dat je bandwidth lekker kan (mis/ge)bruiken (kazaa, een ftp of wat dan ook)?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 14:22:
Het ligt ook deels aan de verbinding. Ik heb van dit probleem maar een paar keer in de week last (MSN staat altijd aan, zit op @home standard), terwijl ik er zeker van ben dat mensen met eem 56k modempje er vaker last van hebben. Heb je misschien altijd een programma aanstaat dat je bandwidth lekker kan (mis/ge)bruiken (kazaa, een ftp of wat dan ook)?
Dat is bij mij het probleem niet, keb hier 100 mbit full duplex liggen :P
Maar kzal eens een tijdje zonder firewall draaien, want tzou best eens aan zonealarm kunnen liggen, die heb ik pas geleden geïnstalleerd :)

Verwijderd

ik heb er ook regelmatig last van .. maar alleen als ik emule heb aanstaan.. omdat die teveel verbindingen opengooit..

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

schopje

Het ligt iig niet aan de firewall of aan de versie van MSN :(

• Reptile209
  • Laatst online: 22:23

Reptile209

- gers -

Het kan 'm in het protocol van msn zitten (http://www.hypothetic.org/docs/msn): na aanmelden stuurt de server je op willekeurige momenten (meestal elke 3-4 minuten) een pakketje dat teruggestuurd moet worden na enige bewerking. Als dat niet terugkomt, kickt 'ie je er zonder pardon onmiddelijk vanaf. Maar als de client dat pakketje nooit gekregen heeft, weet 'ie ook van niks en toont je dus online...
Als je dus wat lag hebt, of een time-out probleem op je proxy, dan gaat het mis :)

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 29-01-2003 00:01 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Reptile209
  • Laatst online: 22:23

Reptile209

- gers -

edit:
Moeilijk he, edit :P

[ Voor 94% gewijzigd door Reptile209 op 29-01-2003 00:00 ]

Zo scherp als een voetbal!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 14:26

flexje

got-father

ik word meestal van msn afgegooid als ik mn firewall op disable zet (dan doet ie het nog) en als ik em dan enable zet dan valt msn weg :/

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Nog niemand die hier een oplossing voor heeft ? Ik heb hetzelfde probleem, ik vindt het erg irritant. Is die truck met het vergroten van de timeout een oplossing ?
Ik gebruik trouwens de 4.7 versie van Windows Messenger, het ding wat in Windows XP zit ingebouwd.

Wat voor pakketjes worden er eigenlijk gebruikt om Messenger te "pingen" ? Ik heb hier op m'n firewall bv. incoming IGMP uitstaan. Is dat het probleem wellicht ? :?

[ Voor 49% gewijzigd door Biedzjee op 06-02-2003 12:51 ]

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Ok, ik denk dat ik de oplossing heb (althans, voor mijn probleem :7 )
Ik heb op m'n firewall de volgende poorten open gezet (naast natuurlijk de standaard TCP/IP poorten) : 1025-1029, 1863, 6891

Door een beetje te snuffelen aan de logfiles van de firewall, en te zien wat hij blokt op het moment dat de MSN verbinding lijkt weg te vallen, kom je erachter wat er aan de hand is.

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat bij mij vaak zo is; als ik vol aant uploaden ben (geen nader te noemen progsel ;)) dan knalt m'n MSN dr sneller uit....

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm,even een update..
MSN doet ut nu weer, keb ZoneAlarm er helemaal afgegooid en nu werkt het als een zonnetje.. *klopt af* :)

Dus het lag bij mij hoogstwaarschijnlijk aan de firewall die ongewenst toch gewenste packets tegenhield ;)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heel simpel, mensen achter een router, ga ff naar je instellingen en zet iddle time op 0 inplats van 120/240/360 namelijk als je en tijdje inactief bent zendt hij geen pakketjes meer. Dus is je verbinding inactief.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb hetzelfde probleem maar geen enkele firewall aanstaan :? Ja wel een router, k zal daar ff naar gaan kijken dan...

[ Voor 45% gewijzigd door Sport_Life op 08-02-2003 17:39 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Niels99 schreef op 08 February 2003 @ 17:31:
Heel simpel, mensen achter een router, ga ff naar je instellingen en zet iddle time op 0 inplats van 120/240/360 namelijk als je en tijdje inactief bent zendt hij geen pakketjes meer. Dus is je verbinding inactief.
Waar zet ik de idle time op 0?? In de router instellingen of ergens in Windows??

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 08:58:
[...]

Waar zet ik de idle time op 0?? In de router instellingen of ergens in Windows??
Bij je routerinstellingen. Maar bij mij helpt dat ook niet eigenlijk.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Pagina: 1