Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Kan je weinig aan doen verder (tenzij het heel vaak gebeurt, dan is er iets mis met je inet instellingen)
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Mijn MSN logt dus na ongeveer 2 minuten stilzwijgend uit, dwz, ik ben offline voor de mensen op de lijst, maar mijn client geeft aan dat ik online ben.
Berichten die ik stuur komen niet aan (pas minuten later krijg ik de melding dat het mislukt is) en berichten die nar mij gestuurd worden komen ook niet aan.
Wie weet hier een oplossing voor, want het is echt verschrikkelijk irritant.
Kan het te maken hebben met een tweede netwerk waarmee ik verbinding heb? (is een intern netwerk)
Verwijderd
Verwijderd
Helaas, ik heb een rechtstreekse internetverbinding..KorZijl schreef op 21 januari 2003 @ 14:28:
De timeout van een verbinding groter zetten op je router kan een oplossing zijn. Het is mogelijk dat de timeout korter is dan de tussenliggende tijd van keep-alive-packets van MSN. Dan gooit de router de verbinding eruit, terwijl je MSN nog gewoon aan staat. Heb ik ook gehad, toen in combinatie met Winroute.
Maar toch bedankt voor de tip!
Hmm, eens proberen.. (krijg je wel steeds die popup dat er een nieuwe versie is zeker?)Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 14:33:
heb k ook dat probleem, maar dan alleen .net msnger 5.0 en niet met 4.6 die doet het altijd perfect.. echt raar hoor
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-01-2003 14:45 ]
Ik snap er helemaal niks meer van, want mn internetverbinding is echt prima.
uhm...
[ Voor 8% gewijzigd door OneUp op 22-01-2003 14:22 ]
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Verwijderd
Dat is bij mij het probleem niet, keb hier 100 mbit full duplex liggenVerwijderd schreef op 22 January 2003 @ 14:22:
Het ligt ook deels aan de verbinding. Ik heb van dit probleem maar een paar keer in de week last (MSN staat altijd aan, zit op @home standard), terwijl ik er zeker van ben dat mensen met eem 56k modempje er vaker last van hebben. Heb je misschien altijd een programma aanstaat dat je bandwidth lekker kan (mis/ge)bruiken (kazaa, een ftp of wat dan ook)?
Maar kzal eens een tijdje zonder firewall draaien, want tzou best eens aan zonealarm kunnen liggen, die heb ik pas geleden geïnstalleerd
Verwijderd
Het ligt iig niet aan de firewall of aan de versie van MSN
Als je dus wat lag hebt, of een time-out probleem op je proxy, dan gaat het mis
[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 29-01-2003 00:01 ]
Zo scherp als een voetbal!
Moeilijk he, edit
[ Voor 94% gewijzigd door Reptile209 op 29-01-2003 00:00 ]
Zo scherp als een voetbal!
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ik gebruik trouwens de 4.7 versie van Windows Messenger, het ding wat in Windows XP zit ingebouwd.
Wat voor pakketjes worden er eigenlijk gebruikt om Messenger te "pingen" ? Ik heb hier op m'n firewall bv. incoming IGMP uitstaan. Is dat het probleem wellicht ?
[ Voor 49% gewijzigd door Biedzjee op 06-02-2003 12:51 ]
Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.
Ik heb op m'n firewall de volgende poorten open gezet (naast natuurlijk de standaard TCP/IP poorten) : 1025-1029, 1863, 6891
Door een beetje te snuffelen aan de logfiles van de firewall, en te zien wat hij blokt op het moment dat de MSN verbinding lijkt weg te vallen, kom je erachter wat er aan de hand is.
Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.
MSN doet ut nu weer, keb ZoneAlarm er helemaal afgegooid en nu werkt het als een zonnetje.. *klopt af*
Dus het lag bij mij hoogstwaarschijnlijk aan de firewall die ongewenst toch gewenste packets tegenhield
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
[ Voor 45% gewijzigd door Sport_Life op 08-02-2003 17:39 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Verwijderd
Waar zet ik de idle time op 0?? In de router instellingen of ergens in Windows??Niels99 schreef op 08 February 2003 @ 17:31:
Heel simpel, mensen achter een router, ga ff naar je instellingen en zet iddle time op 0 inplats van 120/240/360 namelijk als je en tijdje inactief bent zendt hij geen pakketjes meer. Dus is je verbinding inactief.
Bij je routerinstellingen. Maar bij mij helpt dat ook niet eigenlijk.Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 08:58:
[...]
Waar zet ik de idle time op 0?? In de router instellingen of ergens in Windows??
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25