Nieuwe receiver gezocht, need help

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Na de aanschaf van nieuwe boxen, wordt het eens tijd voor een nieuwe receiver of versterker.
Zoek wel iets, waar ik de komende periode (jaren) mee door kan.

# Dus digitale ingangen (zijn d'r al digitale uitgangen)
# DTS aanwezig & de daarvoor benodigde boxen.
# Moeten genoeg AUX ingangen aanwezig zijn voor
de hedendaagse apparatuur (7 ofzo :?).
# Van goede kwaliteit (Denon heeft leuk spul).
# Euhmmmm budget: tussen de 1000 / 1500 piek.

De boxen die ik nu heb, hebben de volgende spec's:

Aanbevolen versterker vermogen:10 - 250 watt
Nominale impendantie:4 ohm
Gevoeligheid, 2,83 volt/1m:92 dB
Frequentiebereik (-8dB):40 Hz - 25 Hz
Crossover frequenties:300 / 3000 Hz
Laageenheid (coated paper pulp):2 x 210 mm
Middentoner (coated paper pulp):130 mm
Hoogeenheid (low res titanium):25 mm
Afwerking:(fineer):zwart
Grill-kleur:zwart
Afmetingen (H*B*D mm):1080*320*375
Netto gewicht:27 Kg

And The Only One

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Frequentiebereik 40-25K (-8dB) ??
Ik dacht dat dat altijd bij -3dB gemeten werd, dus is een stuk minder dan in je specs waarschijnlijk.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Harman Kardon AVR3000?

Met 7 analoog in, 3 TOSlink en 3 S/P-dif in, 5 composite, 5 s-video in, 5.1 pre-outs, 3 analoog uit (record), 1 TOSlink en 1 S/P-dif uit, 3 composite en s-video uit.
Heeft AC3, DTS en MP3 decoder.
Goeie pers in Homecinema choice van october.

Mp3 decoder betekent volgens mij dat je een MP3 cd in een willekeurige CD-speler of DVD speler met Digitaal uit legt en dat de versterker het MP3 signaal decodeert.

Anders Yamaha RXV-620, Denon 2802.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

marantz sr4200

product of the year in what hifi awards 2001
1200 bij correct, moet goedkoper kunne....

Verwijderd

Begrijp ik nou goed dat je voor dat budget er ook een surround/center/sub bij wilt hebben?
# DTS aanwezig & de daarvoor benodigde boxen.
Zo niet, De Yamaha RX-V520/RX-V620 vind ik een bijzonder fijn apparaatje. Ook erg mooi in stereo.

Verwijderd

Sony str db940, fantastische prijs/kwaliteit verhouding. Check www.audioreview.com maar.

Verwijderd

Geen sony ellende..

Luister naar de andere adviezen, Harman Kardon en Yamaha..
Super goed spul...

Verwijderd

Harman Kardon is op zich qua geluid mooi (maar dat is natuurlijk persoonlijk), maar je hoort de laatste tijd erg veel klachten over de kwaliteit.
Veel apparaten gaan na korte tijd al gebreken vertonen.
Ik zou eerder voor Denon, Marantz, Yamaha of Pioneer gaan.
Waarbij ik Denon het best vind voor film (DD/DTS) en Marantz voor stereo (muziek).
Pioneer is het sterkst qua prijs/kwaliteit verhouding.
Yamaha hou ik zelf niet zo van (nogal scherp/analytisch geluid), maar er zijn veel mensen die het een geweldig merk vinden.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Op vrijdag 26 oktober 2001 18:11 schreef kobus het volgende:
Geen sony ellende..

Super goed spul...
Nee, waar denk jij dan aan voor die prijs.....
sony str db 940 is nu een 'verouderd model', daardoor nu lekker goedkoop 1400, lager is mogelijk! Goed geluid (5x110wattt) en veel digitale ingangen en een uit. Ook veel analoge ingangen. Het lijkt een gatenkaas aan de achterkant.
Ook wel geinig, de ab, met display!

Succes is een keuze

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:20 schreef Flippit het volgende:
Begrijp ik nou goed dat je voor dat budget er ook een surround/center/sub bij wilt hebben?
[..]
Ja dat begrijp je goed.

Voor de mensen die Sony aanraden, dat komt er bij mij de komende periode niet meer in.
Heb erg veel ellende met mijn Discman en Walkman van Sony gehad.
En Marantz noemt men ook wel Philips, en deze moeten zich alleen met scheerapparaten bezig houden.

Mijn zwager heeft nu een Yamaha (rest weet ik zo niet), en daarvoor een Denon gehad.
Daar zat erg mooi en scherp geluid in (IMHO).

And The Only One

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:11 schreef kobus het volgende:
Geen sony ellende..

Super goed spul...
Lekker onderbouwd, Ik heb toevallig de Sony STR 830, ( is vergelijkbaar met de 840 en de 940 die nu verkocht worden)

Het is een prima versterker, hij heeft genoeg power, genoeg opties, en het geluid is erg goed.
Harman & Kardon & Yamaha maken ook goede versterkers idd.
Maar wel 2 totaal verschillende klank karakteristieken..

Yamaha lijkt op Sony, vrij helder en klinisch. Harman en Kardon is vrij neutraal, en lijkt op NAD. Denon vind ik wat wollig, maar met wat "koelere" speakers doet Denon het bv. weer wel goed.

Ik vind het onzinning om zomaar te zeggen van sony is slecht, en Harman is goed.

Zoek de juiste versterker bij je luidsprekers is mijn advies, dus watvoor geluid wil je precies bereiken ?

Wat is het merk van je speakers btw. ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zaterdag 27 oktober 2001 12:30 schreef Diamon het volgende:

[..]

Ja dat begrijp je goed.

Voor de mensen die Sony aanraden, dat komt er bij mij de komende periode niet meer in.
Heb erg veel ellende met mijn Discman en Walkman van Sony gehad.
En Marantz noemt men ook wel Philips, en deze moeten zich alleen met scheerapparaten bezig houden.

Mijn zwager heeft nu een Yamaha (rest weet ik zo niet), en daarvoor een Denon gehad.
Daar zat erg mooi en scherp geluid in (IMHO).
Je hebt dus eigenlijk al een keuze gemaakt.. je wil of Denon of Yamaha, verder heb je vooroordelen over Sony en Philips. Dus moet je dat niet kopen.

Denon is absoluut niet scherp zoals jij beschrijft, eerder wollig, ben benieuwd watvoor speakers daar aan hebben gehangen dan. Yamaha is juist erg scherp.

Ik ben btw. erg bang dat je het niet gaat redden met je budget, als je voor Denon gaat het goedkoopste model Denon 1801 kost denk ik op zijn minst nog 1000 piek, en dan wil je goede surrounds en een center voor 500 piek vinden, moet ook nog aansluiten natuurlijk op je fronts.
Een center kost denk ik zo rond de 400 piek, en dan heb je nog 50 gulden p/st voor de surrounds.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Op zaterdag 27 oktober 2001 12:38 schreef tbusquet het volgende:

Zoek de juiste versterker bij je luidsprekers is mijn advies, dus watvoor geluid wil je precies bereiken ?

Wat is het merk van je speakers btw. ?
Wat voor geluid ik wil bereiken, das nogal lastig te verwoorden :).
Gewoon goed duidelijk, helder/vol geluid, dus niet schel.
Merk speakers: JBL LX1000.
Op zaterdag 27 oktober 2001 12:49 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Je hebt dus eigenlijk al een keuze gemaakt.. je wil of Denon of Yamaha, verder heb je vooroordelen over Sony en Philips. Dus moet je dat niet kopen.
Mwaa vooroordelen, ken de service van Sony.
Ik wil niet per definitie Denon of Yamaha.
Denon is absoluut niet scherp zoals jij beschrijft, eerder wollig, ben benieuwd watvoor speakers daar aan hebben gehangen dan. Yamaha is juist erg scherp.
T'sja, wat is scherp.
Is dat bijna schel, of helder/duidelijk.
D'r hangen JBL's aan zijn combi. (niet dezelfde als die van mij).
Ik ben btw. erg bang dat je het niet gaat redden met je budget, als je voor Denon gaat het goedkoopste model Denon 1801 kost denk ik op zijn minst nog 1000 piek, en dan wil je goede surrounds en een center voor 500 piek vinden, moet ook nog aansluiten natuurlijk op je fronts.
Een center kost denk ik zo rond de 400 piek, en dan heb je nog 50 gulden p/st voor de surrounds.
Mja, als ik het met mijn budget niet uitkom, dan ben ik vrij flexibel.
Maak dan 1500 / 2000 als budget.
Zoals ik al zei:
Op donderdag 25 oktober 2001 23:56 schreef Diamon het volgende:
Zoek wel iets, waar ik de komende periode (jaren) mee door kan.

And The Only One

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 00:00 schreef TheLemon het volgende:
Frequentiebereik 40-25K (-8dB) ??
Ik dacht dat dat altijd bij -3dB gemeten werd, dus is een stuk minder dan in je specs waarschijnlijk.
Die -zoveel dB's zegt iets over de nauwkeurigheid van de meting. De -8dB is in dit geval iets onnauwkeuriger dan als je een nauwkeurigheid hebt van -2 à -3dB.

Verwijderd

Bij 40 Hz / 25 kHz wordt het geluid verwakt met -8db omdat de tweeter maar goed gaat tot 25 khz , en de woofer tot 40 khz..
vaak is dit inderdaad -3 db......

Onkyo is trouwens ook een goed merk voor recievers.......

of kijk naar Denon 1602 of 1802..... binnenkort leverbaar en goed passend in je budget.........

Marantz is trouwens inderdaad een dochter onderneming van Philips. maar deze houdt zich meer bezig met consumenten van een hoger budget.... En niet de huis, tuin en keuken setjes.... >:)

Verwijderd

Ach, kijk eens een Engels blad in in de boekenshop..What HiFi of zo...kijk dan eens welke Receiver er dan als beste uitkomt rond de prijs van 1000-1500.....Yamaha RXV620 is er i.i.g. EEN van die gouwe steren krijgt...en geloof mij, das niet voor nix

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 15:42 schreef Mad_Cookie het volgende:
Ach, kijk eens een Engels blad in in de boekenshop..What HiFi of zo...kijk dan eens welke Receiver er dan als beste uitkomt rond de prijs van 1000-1500.....Yamaha RXV620 is er i.i.g. EEN van die gouwe steren krijgt...en geloof mij, das niet voor nix
hier ben ik het mee eens,
lees zelf ook elke maand trouw de whathifi :7 en volgens hen is onder de 400 pond(fl 1500,- ongeveer) de marantz sr4200 de beste(en het is geen scheerapparaat |:( |:( |:( |:( ).

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
JIPPIEEEEEEEE, Got is up again.

Mmmmm,, zal dan es effe wat info rond de Yamaha RXV620 opsnorren.

And The Only One

Verwijderd

Harman Kardon is op versterker gebied erg goed
vind ik persoonlijk .. Het is zeker de moeite waard
om naar te luisteren.
Cd spelers van hun raad ik af heb er nu een 2e die spontaan
stukgaat binnen een maand tijd.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op Sunday 28 October 2001 01:25 schreef Diamon het volgende:
JIPPIEEEEEEEE, Got is up again.

Mmmmm,, zal dan es effe wat info rond de Yamaha RXV620 opsnorren.
En hij kost je maar 950 piek, als je hem bij http://www.mediacheckpoint.de besteld (heb ik ook gedaan, bezorgd binnen 3 dagen)

edit. leuke lijstjes:
http://www.hifi-pawlak.de/yamahadspdaten2001.htm
http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gAVR00010RX-V620

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Op Saturday 27 October 2001 16:21 schreef wiebe het volgende:

[..]

hier ben ik het mee eens,
blabla..
LEZEN!!!! "een van de beste" ik zei dus NIET dat de Marantz een slechte is...tjonge jonge TEENTJES??

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
Op Saturday 27 October 2001 15:37 schreef NoiZe het volgende:
Bij 40 Hz / 25 kHz wordt het geluid verwakt met -8db omdat de tweeter maar goed gaat tot 25 khz , en de woofer tot 40 khz..
vaak is dit inderdaad -3 db......
wordt het geluid niet verstrkt met -8dB? of verzwakt met 8 dB? :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Voor de goede orde:

Marantz is NIET MEER van Philips. Het grootste deel van de aandelen is in Japanse handen.
Ze hebben daar overigens heel wat techneuten rond lopen, onder wie de heer Ken Ishiwata. (KI voor kenners)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Ik heb voor 1356,- NLG het volgende setje gekocht:

966,- Yamaha rxv620rds
380,- Eltax Titanium Surround (zie andere topic).

Klinkt werelds. Oke, de boxen zijn wat onderkill voor de versterker maar toch denk ik dat het voor die prijs een wereldset is.
Je kan altijd noch upgraden (maar dan heb je iedergeval een top-versterker) en je mag ook upgraden na 4-5 jaar :)

Vandaag is het feest en morgen ook.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Neem zo'n vette Yamaha RX-V8xx of nog hoger.
Heb je een hele zooi digi I/O en ook nog toewijsbaar aan bepaalde sources.
Check yamaha.website!

Mooi spul Yamaha, maar ben zelf ook erg blij met mijn Sony STR-DB940. Komt minstens zo'n goed geluid uit als bij mijn Pa's Yamaha RX395 receiver

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ben gister naar de Mediamarkt geweest, en heb deze reciever gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://data3.jvc-europe.com/JvcCons/Products/images/RX-8012R.jpg

De spec's staan op deze link: hier
Zat te twijfelen tussen de zilveren of de zwarte versie, tis de zilveren geworden.

And The Only One

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoals ik in [topic=342195/1/250] al zei ben ik gisteren ook naar de mediamarkt geweest op zoek naar een receiver in ongeveer dezelfde prijsklasse. En ik vond ze dus veel te duur. Wat heb je voor die jvc betaald?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Deze JVC kost fl.1299, en ga zelf een actieve subwoofer bouwen.
Heb nu nog 3 kleine speakers nodig, en dan is het setje compleet.

And The Only One

Pagina: 1