Nummerbehoud Dutchtone --> Dutchtone?

Pagina: 1
Acties:

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
Ik heb zo'n 'gratis' dutchtone abbonnement van telecom.nu, maar deze loopt binnenkort af (dwz het jaar is om). kan ik een nieuw (inmiddels 'half-gratis') abonnement, MET behoud van m'n oude nummer, ook bij dutchtone krijgen, of moet ik als ik nummerbehoud wil per se naar een andere provider?

en, Dutchtone heeft als enige nog geen contractverlenging?

bvd.

Verwijderd

Kan niet, heb ik ook eens naar geïnformeerd, kan alleen bij overstappen naar ander bedrijf.. Dit is gedaan om het overstappen naar een goedkoper abonnement binnen dezelfde aanbieder tegen te gaan.. Technisch is het natuurlijk wel mogelijk maar is puur een marketingtrucje..

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Je kunt alleen binnen d* je contract laten verlengen (met bijvoorbeeld een nieuwe telefoon) en dan houd je je eigen nummer. Ik heb ook ergens begrepen dat als je nu verlengt je 3 maanden gratis krijgt maar dat weet ik niet zeker.

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Er is wel een mogelijkheid om je nummer te behouden, maar dan moet je er veel moeite voor doen en dat is het meestal niet waard.
Een mogelijkheid is om over te stappen naar een Libertel Izi-kaart (prepaid dus) en dan daarna weer terug naar Dutchtone. Je zit dan wel met je opzegtermijn bij Dutchtone (meestal een maand) en dan moet je binnen twee a drie weken weer terug zijn met een nieuw abo. Maar dat is dus theoretisch en afhankelijk van Dutchtone, plus het feit dat het je wel 6 weken kost. Echter kun je in die tijd wel gebeld worden op je nummer -> D* -> Libertel -> D*.

BVD MVG VDL