Toon posts:

[PS2] Kopen of niet kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben altijd een erg tevreden gebruiker geweest van de PS1 en zit er nu zwaar over te denken om een PS2 aan te schaffen, daar ik mijn pc eigenlijk alleen nog maar voor serieuzere zaken gebruik en ik mijn games gewoon weer ouderwets relaxed voor de tv wil kunnen spelen. Ook zijn de spellen op een console vaak van een ander caliber/categorie dan op de pc.

Vraagje is de PS2 echt een van de beste consoles van dit moment?
Is de DVD kwaliteit echt goed te noemen? Want als ik hem koop ga ik hem dus ook als dvd speler gebruiken (om deze reden gaat mijn voorkeur ook uit naar de PS2 en niet naar bijv de X-Box).
Zijn er nu eigenlijk al erg veel spellen voor te krijgen?

Bedankt voor jullie reacties (game tips zijn ook welkom, vooral sport/vecht spellen).

Verwijderd

Gewoon doen, ondanks het (op het moment)beperkte spellen aanbod zitten er een paar toppers aan te komen...

Tekken 4
Virtua Fighter 4
Metal Gear Solid 2
Devil May Cry
Ico
Final Fantasy X
SSX Tricky

En natuurlijk de spellen die nu al te krijgen zijn...

Gran Turismo 3
SSX Snowboarding
Onimusha
Dead or Alive 2
(En ik zou bijna zeggen Tekken Tag Tournament... maar de pal versie is crap.... vermijden!)

DVD kwaliteit is prima, hoewel sommige mensen klagen over problemen bij layer changes....ach ja...heb ik nooit last van gehad..

Verwijderd

Topicstarter
Ok wat zijn layer changes? (DVD newbie :) )
Verder bedankt voor je antwoord, hier heb ik tenminste wat aan! *D

Verwijderd

Sommige DVD schijfjes hebben meerdere lagen op elkaar... bij het veranderen van de ene laag naar de andere zouden bij sommige nieuwe films problemen optreden.

ALS je er eentje koopt, koop dan meteen een goede videokabel, bij voorkeur RGB, die geeft veel mooier beeld.

Maar!!! Door een foutje(?) in PAL (onze tv standaard) playstations geeft dvd playback over rgb groen beeld...
Zijn echter verschillende kabels die dat probleem omzeilen, gebruik de search en je komt ze tegen.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 22:23
tsja, het wordt idd steeds moeilijker om te kiezen, eerst zoog de ps2, da waz duidelijk, veels te duur, en nog kut games ook, maar nu --> tony hawk 3, gta 3, metal gear solid 2, gt3, ssx tricky, red faction....
en ik heb het gevoel een paar vette games te zijn vergeten, en je hoeft geen remote control (:P ik ga met de tijd mee) te kopen om dvd films te kijken

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 00:08
als je geld teveel hebt dan zou ik het zeker doen, zeker met die nieuwe Neo4(voor copy's) chip. Maar als je geld te weinig hebt dan zou ik ff wachten tot de gamecube uitkomt. Die zal naar alle waarschijnlijkheid rond de 600 piek gaan kosten.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 11:15

star-saber

Ryzen

heb laatst ook een ps2 gekocht

nog geen spijt van kheb nu de volgende spellen.
Gran Turismo 3 A-spec
Doa2
Ridge Racer V

iemand nog aanraders ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem vandaag aanschaffen met GT3, dan is het wachten op ISS pro evolution en Devil may cry! :9~

Laat het topic verder maar open voor game tips. B-)

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:35 schreef Fred_Perry het volgende:
als je geld teveel hebt dan zou ik het zeker doen, zeker met die nieuwe Neo4(voor copy's) chip. Maar als je geld te weinig hebt dan zou ik ff wachten tot de gamecube uitkomt. Die zal naar alle waarschijnlijkheid rond de 600 piek gaan kosten.
Zooo, dat scheelt wel 100 piek, vette besparing!!
En als je had gelezen, hij zoekt ook een dvd speler, dat doet een standaard gamecube niet.

Verwijderd

Ik heb ook zeker geen spijt van de aanschaf van mijn PS2:

Games:

- GT3 (must have)
- GTA3 (sinds gisteren, erg onderhoudende game)
- de bovenstaande aankomende games

DVD:

- Prima kwaliteit, je moet alleen de standaard composite kabel gebruiken (brak!) want RGB heb je dus groen beeld. Een DVD region X, Neo4 of een draadje op je mobo solderen lost dit op. Met RGB is het helemaal super denk ik zo
- Geen problemen met layer changes
- controls met joypad zijn prima, afstandsbediening helemaal ideaal
- 1 probleempje: bij Star Trek: Insurrection schoot de DVD consequent van halverwege chapter 4 naar chapter 5. Was geen layer change, ik heb verder geen id waarom ie dit deed (gloedjenieuwe DVD)

Gewoon leuk apparaat voor leuke prijs, en de games zijn gewoon musthaves voor mij (MGS2!!!). Alleen jammer dat de games 150 piek kosten (uitklopperij imho)

Verwijderd

Ik heb een USA PS2 dus geen probleem met groen beeld en films via RGB zien er errug top uit, niks op aan te merken.

Verwijderd

De enige nadelen zijn imo:

- Dure games (maar wel te backuppen :) )
- Jags in games (blijft irritant)
- Strax als de XBox en NGC uitkomen, is de PS2 de zwakste v/d 3.

Ik denk er sterk over om er toch maar 1 te gaan halen, ik was het in de 1e instantie niet van plan, maar ja.... GTA3 en GT3 he :)

Verwijderd

PS2 is een must :D.. hebbie Devil May Cry gezien? Die is extreme wreed! :o

Verwijderd

wat zijn "jags" in games?

Verwijderd

Dat zijn juristen van de Amerikaanse Marine ;)

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

anders huur je er gewoon 1 voor een paar dagen met wat spellen en dvd's bij de videotheek. hadden ik en een andere gast ook gedaan. Vooral gran turismo 3 was erg verslavend >:). heb nog steeds afkick verschijnselen. ik ga er 1 halen na sinterklaas en kerst in de hoop dat ze dan weer wat goedkoper zijn geworden.

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 18:23
hier zijn ook al 100 topics over geweest maar ja,
ik zou hem kope hij is nou toch "maar" 700 piek en het is gewoon bruut zooo mooooi allemaal :) :) :) :) :) :) :)

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

En voor de soccerfans natuurlijk Pro Evolution Soccer 8-)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 15:45 schreef LaptopDude het volgende:
wat zijn "jags" in games?
Van die irritante karteltjes en niet smooth lopende lijnen.

Verwijderd

Redenen om een PS2 te kopen:

1. Devil May Cry (heb ém al.. :9~ )
2. Metal Gear Solid 2
3. Grand Theft Auto 3 (kan er niet meer vanaf blijven...)
4. Grand Turismo 3
5. ICO
6. Batman Vengeance
7. NHL 2002 (met dts! klinkt te gek!)

en hij is maar 699,-. Tevens is de PS2 makkelijk te chippen: Neokey of nog beter een neo4 erin en klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ik heb hem net gekocht, met extra joypad en memmorycard (triest dat zo'n ding er niet standaard bij zit) en de spellen GT3 en Resident Evil codename veronica (erg bruut ook en heel mooie graphs!)

Als pro evolution soccer uit is, over een paar weken, koop ik die ook meteen en natuurlijk devil may cry, waarvan er een demo zit bij resident evil! :9~

Ik ben verkocht! Graphs zoals in GT3 heb ik op de pc nog nooit gezien!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 22:48
Als ik jou was zou ik ook GTA3 halen.
Ik heb hem nog niet omdat ze hem nergens hier in Maastricht hebben :(

Verwijderd

Niet doen.

Verwijderd

Ik zou hem nog niet kopen..
ten eerste: nog te duur
ten tweede: wacht op een gamecube :9~ :9~

• Albinoraptor
  • Laatst online: 22:48
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:20 schreef Extreempje het volgende:
Niet doen.
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:21 schreef korngast het volgende:
Ik zou hem nog niet kopen..
ten eerste: nog te duur
ten tweede: wacht op een gamecube :9~ :9~
Als jullie nou effe hele topic hadden gelezen. Wisten jullie dat hij hem al had gekocht. :P

En is zeker niet duur. fl. 699,- is niet veel vindt ik.
En waarom wachten op gamecube, waarom niet beide 8-).

Verwijderd

kan ook maar een gamecube r0x0rz egt wel :9~

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik ga straks of morgen ps2 kopen voor gta3 >:)

Verwijderd

Waarom is iedereen toch zo blij met die gamecube?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:36
Ik heb nu een maand een PS2, en vind het echt een werelds ding. Gewoon lekker lui gamen :) Heb er GT3 en GTA3 bij, allebei gewoon supergames. Of er voor de rest nog wat leuks is geen id, maar met deze 2 ben je wel ff zoet en er komen nog meer goeie titels aan.
De DVD speler vind ik ook prima, niks op aan te merken, behalve dat de ventilator van de PS2 wel iets stiller mocht.

Flickr | Lego collectie

• Fred_Perry
Op vrijdag 26 oktober 2001 17:26 schreef yhtomit het volgende:
Waarom is iedereen toch zo blij met die gamecube?
Gewoonweg vettere gfx dan de ps2, veeel goedkoper dan de xbox en 10x zo compact dan de xbox. En dan hebben we natuurlijk nog de spellen van Nintendo die NOOIT op een andere console zullen verschijnen (Eternal Darkness: Sanity's Requiem, Metroid Prime, Star Fox Adventures: Dinosaur Planet, Super Smash Bros. Melee, Wave Race: Blue Storm, Zelda, etc.). En (bijna) alle andere vette games die voor de PS2 en xbox uitkomen, zullen ook voor GC uitkomen (behalve natuurlijk de exclusieve titels).

En trouwens, waarom ligt sony allerlei randapparatuur uit te brengen, zoals een harde schijf? We hebben het toch over een console en toch niet over een pc. We willen gewoon spellen spelen en hoeven die hele poppenkast er omheen niet.

Ik geef toe dat de PS2 op dit moment echt wel top is en spellen zoals GT3 zijn echt wel zwaar oké, maar de GC wordt echt wel een geduchte concurrent (de xbox tellen we voor het gemak ff niet mee ;))

Verwijderd

PlayStation is gewoon veel beter voor de hardcore-gamer, de meeste spellen zijn super bruut (GTA3) en realistisch (GT3) en het aanbod is groot qua games. Ik vind die controller trouwens ook erg goed in de hand liggen en lekker licht.

Hij is gewoon stoer, en als strax Metal Gear Solid 2 uit is...

• sharkzor
  • Laatst online: 06-02 16:31
wil er ook 1 gaan kopen maar zit echt te twijfelen.
699 is misschien wel goedkoop, maar dan komt er nog een spel bij (799 gt3 pakket) memory card van 100,- nog een extra padje zal ook wel weer 100,- kosten.
zo zit je alweer aan de 1000,- en heb je pas 1 spel :(
en een spel kost weer iets van 150,- terwijl pc spellen maar 100,- zijn. aardig verschil.

• Fred_Perry
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:44 schreef 007 het volgende:
PlayStation is gewoon veel beter voor de hardcore-gamer, de meeste spellen zijn super bruut (GTA3) en realistisch (GT3) en het aanbod is groot qua games.
De echt hardcore gamer heeft op dit moment nog steeds een DC in huis staan, want hiervoor zijn op dit moment gewoonweg de vetste games op de markt. En het aanbod is zeker niet klein.

Heb er spijt van dat ik dat ding heb verkocht ;(

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 19:31 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Gewoonweg vettere gfx dan de ps2
Waarop baseer je dit dan? Bij spellen die op beide machines uitkomen (SSX Tricky bijv) zie ik geen verschil en ik zie niet in welke spellen nou ZO mooi zijn dat een ps2 het niet aan zou kunnen.
Ik denk dat zowel de Xbox als de GC maar iets betere graphics zullen laten zien dan de PS2, en gezien de 2 jaar extra ontwikkeltijd die ze hebben gehad vind ik dat een tegenvaller.

Verwijderd

/me heeft ook een PS2 en ik ben er zeer tevreden over.

Enige echte nadeel vind ik, wat al eerder is gezegd, dat de ventilator niet echt stil is.

Ik heb er Onimusha: Warlords, 7 Blades en Gradius III+IV bij, de laatste wegens nostalgische redenen :) MGS2 is al besteld, en dat is bij voorbaat al het spel van het jaar (en dat zei ik 2 jaar geleden al ;) ). En ik denk dat ik binnenkort nog een spel of drie wil hebben, namelijk Devil May Cry, Silent Hill 2 en ISS Pro Evolution.

En over de Gamecube: dit apparaatje is ook erg stoer! Zag er erg mooi uit en ik vind de controllers ook wel lekker in de hand liggen. Ik wacht alleen even rustig af wat voor spellen er allemaal gaan kopen voordat ik er 1 haal.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 19:56 schreef MrRudi het volgende:

En over de Gamecube: dit apparaatje is ook erg stoer! Zag er erg mooi uit en ik vind de controllers ook wel lekker in de hand liggen. Ik wacht alleen even rustig af wat voor spellen er allemaal gaan kopen voordat ik er 1 haal.
Maar zag het er een generatie beter uit dan een PS2?
Ik vond het verschil Dreamcast - PS2 maar miniem, verwacht met de GC en Xbox eigenlijk hetzelfde....

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:02 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Maar zag het er een generatie beter uit dan een PS2?
Ik vond het verschil Dreamcast - PS2 maar miniem, verwacht met de GC en Xbox eigenlijk hetzelfde....
Het verschil PS2-DC is grafisch niet supergroot (de DC is achitecturisch gezien zo gebouwd dat ie met minder meer kan). Zo heeft de PS2 maar erg weinig geheugen voor textures in vergelijking met de DC. De pure processing power en hardwarematige extras van de PS2 zijn wel veel uitgebreider. Ik vind een spel als MGS2 of Devil May Cry of Onimusha er in-game toch wel mooier/vloeiender uitzien dan de meeste DC spellen.

Het verschil PS2-NGC is ook niet zo groot, grafisch gezien. Het verschil tussen N64/PS1 en DC was wat dat betreft veel groter.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:08 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Het verschil PS2-NGC is ook niet zo groot, grafisch gezien. Het verschil tussen N64/PS1 en DC was wat dat betreft veel groter.
Om deze reden stoor ik mij aan al die mensen die roepen dat de gc "vet gaat ownen" (zowieso stomme uitspraak) zonder ook maar een spel in actie gezien te hebben, zo veel beter is dat ding gewoon niet.

Ik denk trouwens wel dat het een succesvollere machine wordt dan de N64, al was het alleen maar omdat de 3d party support veel uitgebreider is...

• Fred_Perry
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:54 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Waarop baseer je dit dan? Bij spellen die op beide machines uitkomen (SSX Tricky bijv) zie ik geen verschil en ik zie niet in welke spellen nou ZO mooi zijn dat een ps2 het niet aan zou kunnen.
Ik denk dat zowel de Xbox als de GC maar iets betere graphics zullen laten zien dan de PS2, en gezien de 2 jaar extra ontwikkeltijd die ze hebben gehad vind ik dat een tegenvaller.
SSX Tricky is ook niet in eerste instantie voor de GC gemaakt. Deze is eigenlijk voor de PS2 ontwikkeld en benut dus de mogelijkheden van de PS2 en benut zeker niet alle mogelijkheden die de GC biedt. Dit is trouwens het geval met de meeste titels van EA.

Maar als ik kijk naar titels als Resident Evil 1 en Rogue Leader dan zijn dat graphics die ik nog niet ben tegengekomen op de PS2. Bekijk onderstaande pics maar eens en hou een handdoek bij de hand ;)

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/media/previews/image/residentevil/rezzy1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/media/previews/image/rogue2/18.jpg

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:15 schreef yhtomit het volgende:
zonder ook maar een spel in actie gezien te hebben
Nou ok je hebt er dan niet zelf op gespeeld, maar uit filmpjes kun je een hoop afleiden imho, bekijk er maar eens een paar (Star Wars Rogue Squadron 2, Batman Vengeance en Wave Race bijvorbeeld) vooral de animatie van het water in de laatste (jetski spel)is heel mooi gedaan.

En er zullen binnenkort genoeg winkels zijn waar zowel een ps2 als een gc staan, dan kun je zelf spelen. Of als je het écht wilt proberen moet je er eentje huren voor een paar dagen. Zo kun je een goede keuze maken voordat je geld uit gaat geven.

Overigens is het enige wat mij een beetje dwars zit over de gc het spelaanbod.
En de spellen bepalen de kwaliteit van de console tot zover mijn wijze woorden :P. Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van de nintendo-only-spellen (Mario blabla, Zelda, Resident Evil, vul aan...). Nou zien Wave Race, Rogue Squadron 2 en Batman Vengeance er wel :9~ uit, maar de PS2 heeft volgens mij toch de betere spellen.

Deze heeft juist GT3, GTA3 (komt ook voor de pc, maar dat is er nou juist ene die je met je luie reet op de bank moet spelen, liefst na zo'n Amerikaanse Reality programma >:)) Het beste voetbalspel (ISS dacht ik), MGS2 en ook die flightsim (AirCombat4 dacht ik, maar correct me if I'm wrong) zien er mega mooi uit. En er zijn er volgens mij nog wel een paar die ik niet zo gauw weet te noemen. Van vechtspellen houd ik hélemaal niet :r, bij de weg.

Minpunt van de PS2 is idd de hogere prijs, zeker vanwege de mecard, de extra controller en zo'n messiah of neo4 chip, maar na de kerst zal dat toch wel meevallen. Voordeel is weer dat de spellen iig makkelijker te kopiëren zijn, wat me bij de gc toch wel lastig lijkt, en dus ook prijziger.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
ik zeg kopen :D

(want GTA3 ken je daar veel eerder op spelen dan de pc >:))

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:08 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Maar als ik kijk naar titels als Resident Evil 1 en Rogue Leader dan zijn dat graphics die ik nog niet ben tegengekomen op de PS2. Bekijk onderstaande pics maar eens en hou een handdoek bij de hand ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
Zien er beide goed uit idd :) maar res evil heeft pre-rendered backgrounds en is ie nou echt zoveel mooier dan onimusha denk je?

Wat Star Wars betreft, het concept is erg cool maar of de graphics op je tv schermpje hetzelfde over zullen komen... ik weet het niet.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Wat Star Wars betreft, het concept is erg cool maar of de graphics op je tv schermpje hetzelfde over zullen komen... ik weet het niet.
Bekijk dan eens een filmpje!!!

En wil je het helemaal simuleren, bekijk hem dan via de tv-out van je videokaart op een tv :) Dan weet je of de graphics slechter/hetzelfde/beter overkomen als op een plaatje.

Ik vindt het er in de filmpjes beter uitzien als op de plaatjes. Bij sommige filmpjes zou je zweren dat je de scenes uit de allereerste StarWars ziet, die je dan uiteindelijk zélf kunt spelen, das toch cool!?!

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:21 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Bekijk dan eens een filmpje!!!

En wil je het helemaal simuleren, bekijk hem dan via de tv-out van je videokaart op een tv :) Dan weet je of de graphics slechter/hetzelfde/beter overkomen als op een plaatje.

Ik vindt het er in de filmpjes beter uitzien als op de plaatjes. Bij sommige filmpjes zou je zweren dat je de scenes uit de allereerste StarWars ziet, die je dan uiteindelijk zélf kunt spelen, das toch cool!?!
Ik heb ook al fimpjes gezien idd.... ziet er geweldig uit!

Maar ik postte in de eerste instantie alleen omdat sommige mensen bij de vraag of iemand een ps2 moet kopen meteen zeggen "nee, ps2 zuigt, gamecube is veeeel beter"

Ik ga zo'n cube over een paar weekies uit canada laten overvliegen, vind het een gaaf ding, maar om nou te zeggen dat een ps2 erbij verbleekt....nee.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ben ik met je eens, ik neig steeds meer naar de PS2 (dat was eerst de Gamecube) vanwege het spelaanbod. Alleen jammer dat zo'n MOD-chip best wel duur is, maar zonder zo'n ding hoeft het voor mij niet :). De Messiah blijkt trouwens de beste en goedkoopste chip te worden (alternatief is NEO4) je kunt er alles mee spelen/kijken, psx kopieen, psx imports, ps2 kopieen, ps2 imports, dvd's uit alle regios, dvd kopieen, en zonder swap. En dat 'zonder swap' is wel belangrijk als je games wilt downloaden.

• star-saber
  • Laatst online: 08-02 11:15

star-saber

Ryzen

waar kan je zo'm messiah chip in laten bouwen ?

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 22:02 schreef star-saber het volgende:
waar kan je zo'm messiah chip in laten bouwen ?
Is volgens mij nog niet verkrijgbaar.

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Nope de release date van de messiah quick is 1 november (22 draden voor installatie nodig). 3 weken later komt de messiah 'late' en die heeft een soort pcb dat je om de chip heen schuift en het aantal draden naar ongeveer 6 omlaaghaald. Tussen quick en late zitten geen verschillen in functies, alleen is late makkelijker te installeren.

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
vindt het echt Bull-shit dat sommige hier beweren dat de GC en Xbox mooier zijn omdat ze sterker zijn op papier..juist ja PaPiEr.., kijk maar naar het verschil N64-PS1 de ps1 was 50% zwakker op papier met o.a aantal Bit(maar sterker in kleur gebruik), maar aller drie de consoles zijn 128Bit en de grafische chips lopen niet uiteen, het gaat nu eindelijk om de spellen, waarbij Nintendo de sfeer goed kan creeren en Sony vooral realistische spellen kan maken terwijl de X-box de 'gewoontje' is die alles wel kan maar niet op top niveau voorloopig, (heb alleen de eerste titels gezien)

ik ga echt geen X-box kopen omdat hij net wat mooier water effecten heeft in een bepaalde spel heeft van ipv 50 fps maar nu 60fps.

Iedereen maakt zijn eigen keus, maar ik denk zelf dat bepaalde gamers microsoft liver niet zien in de game wereld omdat ze dan hun oud vertrouwde nintendo-sony-sega wereld zien veranderen en de meeste mensen willen liever geen veranderingen of anders gezegd: sommige mensen zijn bang voor veranderingen..

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 23:14 schreef Kev0867 het volgende:
vindt het echt Bull-shit dat sommige hier beweren dat de GC en Xbox mooier zijn omdat ze sterker zijn op paier..juist ja PaPiEr.., kijk maar naar het verschil N64-PS1 de ps1 was 50% zwakker op papier met o.a aantal Bit, maar aller drie de consoles zijn 128Bit en de grafische chips lopen niet uiteen, het gaat nu eindelijk om de spellen, wwarbij Nintendo de sfeer goed kan creeren en Sony vooral realistische spellen kan maken terwijl de X-box de 'gewoontje' is die alles wel kan maar niet op top niveau(voorloopig, heb alleen de eerste titels gezien)
"That's what i said, but they refuse to listen to reason!" E. Cartman

Bij de weg dude, doe mee aan de GT3 'competitie' die ik begonnen ben.....

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op Sunday 28 October 2001 23:17 schreef yhtomit het volgende:

[..]

"That's what i said, but they refuse to listen to reason!" E. Cartman

Bij de weg dude, doe mee aan de GT3 'competitie' die ik begonnen ben.....
ok zal wel ff kijken..

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 23:20 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

ok zal wel ff kijken..
Je kan zelf ook met 'challenges' komen trouwens, probeer het echter wel bij de standaard arcade auto's en banen te houden, weten we dat iedereen hetzelfde materiaal heeft.

Verwijderd

De PS2 en de GC zijn allebei rielexie.

Als je genoeg geld hebt: allebei kopen.

En het verschil tussen de DC en de PS2 is nu nog niet zo groot idd, maar vergeet niet dat de DC al derde generatie games op de markt heeft, en de PS2 net aan zijn tweede generatie games begint. Ik denk dat de verschillen elke maand groter worden tussen de 2 machines.

Tot nu toe is de PS2 nog numero uno! (GTA3 is zo vet!)

Verwijderd

Heb ook een PS2 incl GT3.
Helemaal top, maar wat doen jullie?
Spellen in de winkel kopen of PS2 om laten bouwen en spellen bestellen via de andere route??
Heb gehoord dat het soms nie echt goed gaat als je 'm laat ombouwen.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 12:57

Steffie

Opaque

De spellen orgineel kopen. Ik koop alleen spellen die ik goed vind zoals GT3, MGS2 en FF X. Die spellen vind ik ook hun geld waard en ik hoef niet meer zo'n verzameling van honderden spellen zoals ik op een gegeven moment bij de PSX had.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Koop die ps2 maar, je krijgt er echt geen spijt van, als je bedenkt wat een idioot goeie onderstuening z'n voorloper gehad heeft(en nog steeds heeft)zie ik alleen maar sunshine voor de toekomst....

sony is gewoon veel te groot en veeeeeeeeeeeeeeeeel te rijk om een blunder console op de markt te gooien.

Wat kost zo'n wonder console nou eigenlijk in vergelijking met een gf3 ofzo....

hij gaat niet floppen zoals de dc (wat ik overigens stront jammer vind) de ps2 gaat gewoon net als de ps1 een jaar of 5 een hoop mensen verbazen met z'n overdaad aan top titels *D

• AIKANE
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Op maandag 29 oktober 2001 16:11 schreef loekos het volgende:
Koop die ps2 maar, je krijgt er echt geen spijt van, als je bedenkt wat een idioot goeie onderstuening z'n voorloper gehad heeft(en nog steeds heeft)zie ik alleen maar sunshine voor de toekomst....

sony is gewoon veel te groot en veeeeeeeeeeeeeeeeel te rijk om een blunder console op de markt te gooien.

Wat kost zo'n wonder console nou eigenlijk in vergelijking met een gf3 ofzo....

hij gaat niet floppen zoals de dc (wat ik overigens stront jammer vind) de ps2 gaat gewoon net als de ps1 een jaar of 5 een hoop mensen verbazen met z'n overdaad aan top titels *D
Amen :)

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

ik zou voor de Game Cube(kwijl) gaan.....

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Vriend van me heeft er laatst 1 gekocht.. en ik was eerst niet zo console gericht meer, ik heb en ik had zown beetje alle consoles wel gehad.. maar ps2 met gt3 heeft daar toch wel verandering in gebracht.. dus als de bank binnenkort ff meewerkt koop ik er ook 1.

ik zag twee beren fout parkeren....

• MM-

MM-

KOOP Ps2, heb ik ook gedaan, wel blut nu met gt3 en GTA3, dit spel is zooooo cool :9~ :9~

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

een PS 2 met Gran Turismo 3 is Fl 799.- tog.
met een memory card erbij Fl 99.95.
met GTA 3 (ofcourse) is Fl 150.- (zoiets)
duz dat is bij elkaar Fl1048.95.
als iemand het hierboven genoemde spul goedkoper kan krijgen (zodat ik niet dik af geript word ) in de buurt van Ede zeg het dan ff of mail het naar godfather0612@hotmail.com Alvast tnx.

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Ik zou gewoon eerst 1 game nemen en een mem-card. Zelf heb ik op dit moment GTA3 en GT3 alleen schiet ik niet op (weinig tijd, studie etc) anyway GT3 zit ik na een week of 5 net op 20% en GTA3 op 3% na een dag of 4 :)

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Waar kan ik mijn ps2 laten ombouwen zodat hij copy games kan draaien?
En hoeveel kost zoiets?
Ik woon in utrecht.

Thy will see the light...

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 19:37 schreef 7th het volgende:
En hoeveel kost zoiets?
Ik woon in utrecht.
Geen flauw idee waar, maar de prijzen varieren nogal. Ik geloof dat ombouwen + NEO 4 chip zo rond de 250 lag ofzo?

• MM-

MM-

is neo4 al uit dan? pff ik mis dingen :) nog wachten op messiah dan zeker.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:35 schreef Fred_Perry het volgende:
Wat is dat zo'n nieuwe Neo4 ?
Kan je dan ook je oude en nieuwe copy's spelen en mat kost die Neo4.
Of zit die Neo4 al in de laatste serie's PS2 ingebouwd?

O sorry ik had niet alle berichten gelezen.

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

En hoeveel kost zoiets?
Ik woon in utrecht.
ik weet nix omstreeks utrecht maar ik had wel erges zo'n site gevonden die zoiets doet. Hier is tie

edit:

kweenie of dit mag :?, maar neem het zekere voor het onzekere :)
en het is in leeuwarden btw duz ik denk nie dat er veel aan heb.

• GeJe
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Toch ff een vraagje.

Er zit een expansion bay in een PS2. Ik dacht dat dat er in eerste instantie in zat voor netwerk mogelijkheden. :?

Is het niet mogelijk om daar extra grafische kracht in te proppen zodat je over 3 jaar je ps2 10x zo krachtig maakt?
:9~ :9~

Dat zou namelijk echt vet zijn... B-)
Of is het dream on, GeJe ... :Z

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 23:01 schreef GeJe het volgende:
Toch ff een vraagje.

Er zit een expansion bay in een PS2. Ik dacht dat dat er in eerste instantie in zat voor netwerk mogelijkheden. :?

Is het niet mogelijk om daar extra grafische kracht in te proppen zodat je over 3 jaar je ps2 10x zo krachtig maakt?
:9~ :9~

Dat zou namelijk echt vet zijn... B-)
Of is het dream on, GeJe ... :Z
Expansion Bay is voor HDD

en als de topicstarter nog twijfelt, moet je even in DIT topic kijken, kheb daar wat screens gepost die :9~ zijn

Verwijderd

Ik denk dat ik toch wel alleen al door de prijs ga neigen naar een GameCube . Broertje heeft nog een DreamCast staan en die GameCube lijkt me gewoon veel vetter . PS2 hebben neven dus de PS2 only spellen speel ik gewoon bij hun . Ik vin bijvoorbeeld Zelda ensow echt gave stuff en doordat op PS2 en GC bijna dezelfde games gaan uitkomen neem ik toch maar een GC . Xbox hoef ik niet wat dat is gewoon wat Microsoft wil : Een PC in een lelijke koekendoos onder ieder's TV ...

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

En hoeveel kost zoiets?
Ik woon in utrecht.
www.futuremax.nl is geloof ik redelijk in de buurt van utrecht, ben de plaatsnaam kwijt, maar is geloof ik nog geen 20 minuten naar het zuiden.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou ff kijken welke spellen je cool vindt. GameCube heeft namelijk mooiere graphics en is goedkoper, maar heeft ander soort spellen
Pagina: 1