Toon posts:

Cyrix 486 DX2 80 Mhz processor. collecters item??

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier thuis een Cyrix 486 DX2 80 Mhz processor liggen.
een leraar van mij zei dat die nogal zeldzaam zijn.
kan iemand mij daarbij helpen, want ik weet het niet zeker en heb nog niks kunnen vinden.

mzzls Jbk

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
Tja ze zijn niet meer te koop :)
Maareh echt veel geld zul je er echt niet voor vangen hoor.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
zeldzaam mischien 15 jaar geleden maar we zitten inmiddels al over de 2 ghz dus may b zit die leraar nog een beetje vast in het jaar 1985 ofzo. wie gaat er tegenwoordig nog een 468 gebruiken om te gamen, internetten of een server draaien.

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 23:42 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
zeldzaam mischien 15 jaar geleden maar we zitten inmiddels al over de 2 ghz dus may b zit die leraar nog een beetje vast in het jaar 1985 ofzo. wie gaat er tegenwoordig nog een 468 gebruiken om te gamen, internetten of een server draaien.
simple internet server kan zat met 486 denk aan freesco ofzelfs meerdere linux functies kan je er nog op zetten!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Och, wat noem je zeldzaam... tegenwoordig verkoopt een goedlopende CPU miljoenen, toentertijds hooguit honderdduizenden. Dus het is zeker zeldzamer dan een PIII-550E.

Maar goed, vriend van me heeft een Texas Instruments DX2-80, vermoedelijk nog net iets zeldzamer dan Cyrix.

Bottom line is dat als je over zeldzaamheid hebt je het over intrinsieke waarde hebt- wat iemand er in geld of ander zaken (respect, bewondering) voor over heeft. En ik ben band dat een Cyrix DX2-80 nog lang te gaan heeft voor het pakweg een authentieke Intel i4004 chip overtreft (een jaar of 20 om precies te zijn).

Oslik blyat! Oslik!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Wie wil er nu een antieke klok als je ook een digitale zonder afwijking kan kopen :?
Die reply hierboven slaat dus nergens op.

Er staat zeldzaam, niet modern :?

Als ie zeldzaam is willen mensen het meestal niet voor de prestaties :/
LTRzz
MRfragle

edit:

heel wat replies hierboven inmiddels :D

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Zeldzaam? Niet echt... was zo'n beetje HET (low-budget) alternatief voor de intel DX2-50 en 66.

Nadeel was dat niet alle mobo's / biossen deze chip supportten, vanwege het vereiste voltage van 3.45v, de check die veel Intel-bordjes deden of de processor er wel eentje van Intel was :( , en ook niet alle mobo's konden de vereiste 40MHz aan. Met als gevolg dat ze ook regelmatig op 2x 33 = 66MHz werden gebruikt (want ook dan waren ze nog goedkoper dan een Intel DX2-66).

Een ECHT collectors-item is de AMD 486DX5-160 (4x40MHz), die zijn pas ECHT zeldzaam; deze 486 naderde de Pentium-90 qua snelheid! 8-)
Ook leuk dat ze deze DX5 noemden, omdat een paar losers op de marketing-afdeling van Intel al DX4 als naam hadden gekozen voor de processors met multiplier 3x |:(

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 23:49 schreef Bunny het volgende:
Zeldzaam? Niet echt... was zo'n beetje HET (low-budget) alternatief voor de intel DX2-50 en 66.

Nadeel was dat niet alle mobo's / biossen deze chip supportten, vanwege het vereiste voltage van 3.45v, de check die veel Intel-bordjes deden of de processor er wel eentje van Intel was :( , en ook niet alle mobo's konden de vereiste 40MHz aan. Met als gevolg dat ze ook regelmatig op 2x 33 = 66MHz werden gebruikt (want ook dan waren ze nog goedkoper dan een Intel DX2-66).

Een ECHT collectors-item is de AMD 486DX5-160 (4x40MHz), die zijn pas ECHT zeldzaam; deze 486 naderde de Pentium-90 qua snelheid! 8-)
Ook leuk dat ze deze DX5 noemden, omdat een paar losers op de marketing-afdeling van Intel al DX4 als naam hadden gekozen voor de processors met multiplier 3x |:(
Daar heb ik nog een tijd mee gedraaid ja, op een Soyo bordje. De officiele naam van AMD voor dat ding was 5x86. Maar normaal moest die op 33*4 lopen. ;) 4*40 deed hij net zo vrolijk.. :P

Het was trouwens geen echte 486 meer, maar een AMD 586 in een 486 jasje.

Enneh,
nee. Die Cyrix DX2-80 is nu echt geen stuiver waard, laat staan 2 eurocent.. ;)

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik heb hier nog een werkende 486DX2 66 OverDrive (pentium in 486 huis) met 32MB Kingston ECC EDO-RAM, 1GB WesternDigital HD (HD bouwjaar '93)

Gebruik het een beetje als rommel/uitprobeer bak voor Linux en ander OS-en :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27

Killjoy

Klingon lawn products

Ik heb hier anders ook nog een in licentie geproduceerde DX2-80 liggen hoor, met als merknaam IT'S.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Mij heeft een echte Intel 4004 liggen.... iemand intresse?

Denk dat deze chipje wel gewild is, maar ik doe hem liever niet weg.

<edit>

Ik kan hem helaas niet testen of ie nog werkt. Hij ziet er wel puntgaaf uit, maar oftie werkt is mij een raadsel... Ik heb niets om hem mee te testen :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
BTW: Voltage van die DX2-80 van Cyrix was niet 3.45V maar zelfs 4.0V, mooi overclockvoltage voor de AMD 5x86 die ik destijds had. Helaas geen 4x multiplier :(
3x50 deed ie perfect op 3.6V, weer zo'n Cyrix DX2-66 voltage.

Verwijderd

Zeldzaam zijn ze nog lang niet hoor! ;) Als je dat ding nou nog een 25 jaar in je kast laat schimmelen dan is hij mieschien meer waard. :P

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
ik heb nog een DX2-80 gehad van SGS Thomson geloof ik. Zal wel in licentie geproduceerd zijn of zo. Die was gewoon gespecificeerd voor 5 volt en liep op ieder 486 bordje.

Maar wat je er nu mee aan moet? Sommige mensen verzamelen alles, van een Intel 4004 tot een Ultrasparc.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Mjah, wat noem je zeldzaam.. Niet echt nee..

Maar als je dat soort dingen bewaard is natuurlijk altijd geinig..

* Twynn heeft zelf nog een hele serie oude procs bewaard

(8088, 8086, verschillende soorten 286's, 386's etc).. Past leuk bij de rest van de oude zooi :)
Pagina: 1