Toon posts:

experts wanted! HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik krijg asl het goed is over een tijdje m'n adsl pakketje thuisgestuurd.

Uiteraard wil ik de tweak uitvoeren zodat ik lekker zonder server meerdere pc's kan aansluiten.

Er is echter een probleem, als ik dat doe dan werkt MSN file transfer/Netmeeting niet meer. Dit staat ook op de Microsoft site aangegeven dat het niet gaat als je je verbinding verdeelt (als je achter een firewall zit).

Ik weet dat je je NAT zooitje moet aanpassen enzo, maar na enig zoekwerk kwam ik erachter dat het zelfs dan nog niet werkt. ik heb het nu over outgoing calls, niet incoming. dit komt doordat MSN en netmeeting dynamische H323 shit gebruikt (naast de standaard poorten) om dingen aan elkaar te hangen. wat niet werkt door een gedeelde verbinding.

Nu denk je misschien "ok dat gooi ik alles open, welke dynamische poort dan ook gekozen wordt hij is beschikbaar", maar nee dus niet, want zonder NAT (=firewall) weet het modem niet naar welke pc de pakketjes moeten!en dan heb ik het nog niet eens over de veiligheid van je connectie :)

Na uren zoeken kwam ik op het programmaatje Avirt Voice 4.0 op www.avirt.com/voice dat H323 shit goed kan doorsturen naar de juiste plek (softwarematige gateway).

Ik dacht nu heb ik het ! eindelijk een oplossing, maar toch niet helemaal. Ik las in de handleiding (die je ook op de site kunt vinden onder download) dat je het op een pc (liefst de snelste in het netwerk) moet installeren, die dan als doorstuurmachine werkt (excuseer mijn leektaal hier), maar die pc zelf kan dan geen MSN/Netmeeting draaien !! (omdat Voice zelf als voice/video/transfer progje draait, en je geen 2 video/audio/transfer progs tegelijk kunt gebruiken) alleen de andere pc's die verbonden zijn.

Nu zit ik met een probleem. Die leuke tweak zorgt ervoor dat je zonder server toch allemaal tegelijk op internet kan. maar als ik Voice gebruik om MSN/netmeeting te gerbuiken valt dus 1 pc weg (voor die funties), oftewel er moet altijd 1 pc aanstaan met Voice anders kan ik nix doen! en daarmee valt het voordeel van de tweak weg!

Mijn vraag is dus wat moet ik doen ? Als ik zo bekijk heb ik niet veel opties.

of

1. tweaked modem + NAT + Voice, 1 pc in netwerk moet altijd aan staan (die dan als doorstuurpc werkt voor de andere pc's, zonder een 'echte' server te zijn die verbinding verdeelt)

of

2. modem tweaken, daarna het modem aanpassen om zonder NAT te werken (DHCP spoofing), wat maar op 1 pc tegelijk werkt (van www.bruring.com/adsl), dan toch een server bouwen (die dan het vaste internet IP krijgt) en dan via de server de verbinding verdelen. wat dan zou betekenen dat alleen op de server MSN en netmeeting werkt en niet op de clients, toch?

of

3. idem als 2, maar dan met Voice op de server, waardoor alle clients werken met MSN/netmeeting, maar niet de server

zie ik dit zo goed ?

het liefst heb ik gewoon de NAT truuk zonder dedicated server.....heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen ? een ander progje ? zo niet wat is dan de beste optie ?? kan je die dynamische poorten afvangen en inschakelen in je NAT ? Is er iemand die een progje kan maken daarvoor ?

thanx alvast,

Tim.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb verder zitten zoeken....en zag op

http://www.meetingbywire.com/ICQandNetMeeting.htm

dit:

"An interesting feature (the server/client selection in the calling dialog) in the current version of ICQ allows NetMeeting calls to be made to individuals behind NAT routers, proxies and firewalls. Assuming an ICQ connection is possible the caller can reverse the Caller/callee relationship so that the person behind the NAT can be the caller and initiate the Netmeeting call -- usually the only way that Netmeeting calls work from behind the NAT."

heeft iemand dit geprobeerd ????

Tim.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Je kan best gaan natten en toch al je poorten open hebben....Het een sluit het ander niet uit. NAT verzorgt alleen het doorsturen van gegevens die op een bepaalde poort binnenkomen naar een andere pc.....Dus als je alles doornat, word alles doorgestuurd *D
Dat is punt 1 opgelost.....Nu alleen nog je poorten OPEN zetten......(dit is het punt waar ik nog eens naar op zoek moet, maar al wel eens ben tegen gekomen.......)
Je moet op het modem je poort(en) open kunnen zetten. Ik heb dit ook zien staan in de handleiding die bij je modem zit...... kijk daar maar in over hoe het precies moet

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
he thanx, maar dat zal niet helpen, zoals ik al schreef gebruikt netmeeting dynamische poorten om de verbinding op te zetten en wel op zon manier dat het zelfs niet werkt als je alles openzet. dus helaas.....moet toch gaan kijken naar een progje die alles kan doorsturen (zoals Voice) of een ander programma gebruiken(maar dat helpt meestal niet omdat bijna alle voice/video progs H323 gebruiken!)

Ik laat het weten als ik wat vind.

Tim.