Toon posts:

GF2 Ti & GF3 Ti 200....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil tussen deze 2 kaarten qua features weet ik ondertussen wel, maar hoe vertaalt dit zich in games naar performance?

De fillrate van de GF2 Ti lijkt me met zijn 250 MHz core hoger dan die van de GF3 Ti 200, maar maakt weer beter gebruik van zijn geheugenbandbreedte.

Ik lees in alle reviews dat de GF3 Ti 200 veel sneller is in 3Dmark2001, maar voor de GF2 Ti telt de Naturetest niet, dus hier verliest hij al een aantal punten op.... verder is 3Dmark helemaal DX8 optimized, terwijl veel games ala UT en Q3A nog op DX7 graphics draaien.

m.a.w, hoe groot is het verschil tussen deze 2 in huidige games? Ik heb hem maar een maand of 3 nodig, dus als het niet al te veel scheelt haal ik liever die GF2 Ti...

Verwijderd

De GF2 is aardig langzamer dan de GF3. GF2ti=tussen de GF2 Pro en Ultra. De GF3ti=iets onder de gewone GF3.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

de gf3 zal over het algemeen gewoon iets sneller zijn omdat het een snellere chipset heeft....

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ook, maar ik heb ook wel benches gezien waar de GF3 en de GF2 Ultra heel erg dicht bij elkaar kwamen, en soms de ultra iets sneller was... zo heel erg veel scheelt het dus niet?

Verwijderd

heb ik ook gezien,met benchmark scoorde die 3 iets beter.
maar met quake en zo ,kreeg die 3 van die 2 een aardige schop onder zijn reet.

Verwijderd

de Gf2 Ti is ook 2 keer zo goedkoop als de GF3 Ti200 ..

Maar...je krijgt of 100 fps..en voor 2 keer zoveel geld krijg je 125fps.

Ik heb de keuze gemaakt en heb voor de GF2 gekozen. Speel toch altijd maximaal op 1024. Dus voor de performance op 1600x1200 hoef ik het niet te doen.

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 22:40 schreef ThunderBert het volgende:

m.a.w, hoe groot is het verschil tussen deze 2 in huidige games? Ik heb hem maar een maand of 3 nodig, dus als het niet al te veel scheelt haal ik liever die GF2 Ti...
Dan zou ik al helemaaldie GF2 Ti halen...voor die 3maanden!
Waarom eigenlijk 3 maanden?

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 oktober 2001 01:10 schreef NoStra het volgende:

[..]

Dan zou ik al helemaaldie GF2 Ti halen...voor die 3maanden!
Waarom eigenlijk 3 maanden?
als je hem maar voor 3 mndn nodig hebt zeker de gf2 halen. Als je bedoelt dat je hem over 3 mndn nodig hebt dan de gf3 halen. In de benchmarks blijkt wel dat die een stuk sneller is.

specs

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 23:03

Bullettooth

--VR--

Zullen we ook even niet vergeten te melden dat de geforce 3 een hele lading nieuwe features heeft.

edit:

Oeps, :9

even niet opgelet bij het lezen van de originele post.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Zou wel eens willen weten hoe deze kaart zich houdt bij het overklokken.....mocht dit goed zijn dan is het best wel voordelig om deze te kopen...

Iedereen die een linkje weet graag even posten!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Hallo iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens gelezen dat die gainward tot 310/530 kwam.... volgens mij moet er dan toch wel een aardige framerate uit te persen zijn..... kwam van nVnews d8 ik.

Waarom 3 maanden? Omdat ik dan een half jaar naar het buitenland ga, en ik geen zin heb om een GF3 te kopen zodat mijn broertje zich er een half jaar mee kan vermaken :) Als ik die GF2 Ti koop, kan ik mooi die GTS nog even in een PIII systeem stallen die bij mijn ouders staat, omdat daar maar een VooDoo Banshee in zit.
Pagina: 1