Toon posts:

aaah er is wat mis gegaan!!! Mijn DVD-ROM doet raa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative 12/40 speed DVD-ROM en ik wou 'm flashen naar de laatste firmware (regiovrij). Dat lukte niet helemaal en nu is het lampje constant oranje en bestaat-ie volgens Windows ME niet meer. Wat moet ik nu doen? En hoe flash ik 'm dan wel goed?

Verwijderd

Kijk eens goed bij de instructies van het flash programma. Ik wou laatst ook mijn Pioneer DVD-116 flashen, maar nadat ik de README.TXT had doorgelezen, bleek dat hij persé op de secondary IDE controller moet zitten als master. Aangezien hij bij mij op de primary slave zit, gaat dat niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen read me bij het flash-proggie. Maar het programmatje zegt wel dat het 't beste is dat de DVD-speler op secondary slave zit. Dat heb ik ook (secondary slave is toch aan het uiteinde van een kabel?)
Maar goed, zelfs bij het opstarten (BIOS-detect, voordat het OS opstart) wordt ie niet meer gedetecteerd. En als ik 'm wil flashen dan loopt de boel vast, net als de eerste keer (dus mijn DVD moet wel op secondary slave zitten, want anders heeft het flash-programma een lege IDE zitten flashen)...
Wie helpt me mijn dierbare DVD-speler weer aan de praat te krijgen? Of kan hij naar de eeuwige jachtvelden? Zo ja, welke drive kan ik dan het beste kopen (DVD, snel, redelijk stil, makkelijk regiovrij te maken, goede garantie)?

Verwijderd

Toshiba! (uit ervaring met 3 andere merken waaronder pioneer)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Wordt ie nog wel herkend in de Bios?
Zo ja, moet je hem ff op secondary slave jumperen/aansluiten
en dan nog eens proberen?
Ook al in een ander systeem geprobeerd?

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 00:55 schreef Baba het volgende:
Er zit geen read me bij het flash-proggie. Maar het programmatje zegt wel dat het 't beste is dat de DVD-speler op secondary slave zit. Dat heb ik ook (secondary slave is toch aan het uiteinde van een kabel?)
Maar goed, zelfs bij het opstarten (BIOS-detect, voordat het OS opstart) wordt ie niet meer gedetecteerd. En als ik 'm wil flashen dan loopt de boel vast, net als de eerste keer (dus mijn DVD moet wel op secondary slave zitten, want anders heeft het flash-programma een lege IDE zitten flashen)...
Wie helpt me mijn dierbare DVD-speler weer aan de praat te krijgen? Of kan hij naar de eeuwige jachtvelden? Zo ja, welke drive kan ik dan het beste kopen (DVD, snel, redelijk stil, makkelijk regiovrij te maken, goede garantie)?
Omdat hij aan het uiteinde van de kabel zit, betekent dat nog helemaal niet dat hij op slave of op master is aangesloten. Vaak zit master juist op het uiteinde van de kabel, maar dan nog maakt het niets uit. Je komt er alleen achter door naar het jumpertje achter op de DVD-ROM te kijken.
En er staat dat het wordt aanbevolen om hem op de secondary slave aan te sluiten. Als jij hem dan op secondary master hebt staan, kan het zijn dat er wat mis gaat waardoor je DVD-ROM niet meer wordt herkend.
Het is dus nog steeds mogelijk dat je hem verkeerd hebt aangesloten, ik zou dat eerst maar eens checken. Anders moet je inderdaad maar eens doen wat hierboven wordt gezegd: plaats je DVD-ROM eens in een ander systeem. Misschien dat het daar wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog steeds niet of ik 'm nou op master/slave en op first of secondary heb staan... Ik heb gekeken en ik heb geen omhulsel om die jumper pinnetjes heen zitten, dat is alles wat ik weet en ik heb 'm op het uiteinde van een kabel.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:53

JJJ

Volgens mij weet je niet veel van computers, moet je vooral gaan flashen |:(

Verwijderd

yep. dvd dev/null

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
Wat met branders vaak wil lukken: knopje indrukken en dan de computer aanzetten, knopje net zolang vasthouden tot je de BIOS voorbij bent.

Dat heeft mij eens geholpen met een dode JVC SCSI fikker (toen werd ie gezien als een JVC XRW-2040 met firmware 0.00)

Verwijderd

Topicstarter
Euh ja bedankt, maar weet iemand nou hoe ik 'm op secondary slave zet...?

• ViTEL
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

ViTEL

ToPGuN

't boekje erbij pakken en dan jumperen op slave op de secondary ide...eventueel 't andere device dat op ide 2 zit/zat jumperen als master.

Maar ik loop 11.1 op de 100...

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

hmmm en bij RAID als ie een eigen kabel heeft?

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Ook dan moet je 'm nog jumperen.
Op harde schijven zit er vaak ook een optie om 'm single master te maken en dan mag er dus ook maar een schijf op een kabel hangen.
Maar verder gaat het in principe altijd met jumpers.
Maar om weer even terug te komen op dat flashen van die DVD van Baba, heb je niet een jumpertje om moeten zetten om te kunnen flashen? en heb je dat jumpertje daarna ook weer terug gezet?
Op mijn brander moet ik namelijk eerst een jumper omzetten voor ik de firmware kan veranderen, misschien dat dat bij jou ook zo is en dat je het jumpertje niet hebt terug gezet.

Bij computers kan het vaak aan van alles liggen, hoe vaag ook het is soms de oplossing :)

Niet?
[Specs]

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Okay... ik heb de tip opgevolgd... dat wil zeggen:

DVD op 2e IDE. Jumper op SLAVE.

Ding werkt weer! YES! *D

Alleen sindsdien willen m'n muis en m'n geluid af en toe heel traag worden/buggen/slecht reageren. :(

Nog meer tips? :?

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

Pagina: 1