Toon posts:

bagger philips 109p20

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem stuurde ik naar philips via zo'n klachtformulier bij de philips website:

Ik heb op 1 oktober 2001 een philips 109p20 ontvangen. Hiermee had ik een probleem:

Ik zag horizontale strepen over de gehele breedte van het scherm waarbij de kleur te licht is. Ik merkte dit probleem vooral bij de wat hogere resoluties (vooral bij 1280x960 en hoger) en merkte het verder beter als de monitor net aan stond of net uit de slaapstand kwam.

Ik wil hierbij even melden dat ik NIET de 2 lijntjes bedoel die bij deze beeldbuis horen.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd:

Andere videokaart drivers, andere monitorinstellingen en heb zelfs de monitor aangesloten op verschillende pc's.

Uiteindelijk heb ik de philips lijn gebeld. Na het probleem omschreven te hebben en wat informatie te hebben gegeven over de monitor zou mijn monitor binnen 48 uur omgeruild worden.
Binnen 48 uur werd dus ook mijn monitor omgeruild, goede service trouwens.

Ik sloot de nieuwe monitor aan en wat blijkt... precies hetzelfde probleem!

Dus ik ten einde raad heb maar de winkel gebeld waar ik mijn monitor heb besteld (netfront) om 'm om te ruilen tegen een ander merk, maar dat kon niet omdat ik al gebruik had gemaakt van de philips garantie! Na veel discussieren bleek dat het enige wat ik kon doen was contact opnemen met philips en mijn geld terugvragen.

Hierna heb ik weer de philips lijn gebeld. Na wat overleg werd mij verteld dat het alleen mogelijk was om de monitor om te ruilen of dat ik via deze site een klacht in zou dienen, dus dat doe ik bij deze.

Ik wil graag mijn geld terug. Voor 1360,- incl btw verwacht ik ook een perfecte monitor en ben ik niet tevreden met wat storende fouten. Misschien dat de doorsnee computer gebruiker dit probleem niet ziet, maar ik kan jullie persoonlijk bij mij thuis op de fouten wijzen! Ik heb 't ook al aan verschillende personen laten zien en die zagen 't ook.

Ik hoop dat jullie zo snel mogelijk contact met mij opnemen en jullie naam van goede service daarmee hoog houden.

Ik kan dus niet meer mijn monitor omruilen bij de winkel en kan ook niet mijn geld terugkrijgen terwijl ik nu met dit kloteprobleem zit =/

Iemand suggesties wat ik kan doen?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
wat voor scherm is het als het een tft scherm is (neem ik aan voor de prijs tenzij het 21 inch is) moet je gewoon eerst ff een tijdje met je monitor warm draaien (paar weekjes) dan moeten die 2 strepen toch verdwijnen. anders mag je em wel met mijn scherm ruilen vind ik geen probleem. heb een fujitsu 15 inch scherm die op 1280x960 geen strepen levert :).

Verwijderd

Topicstarter
't is een CTF scherm, het top 19" model van philips, vandaar dattie zo duur is. Omdat ik ook echt een perfecte monitor wil voor dat geld zit ik er dus echt mee.

't zijn trouwens meerdere horizontale lijnen op het beeld, je ziet ze bijvoorbeeld goed aan de rechterkant van de tweakers.net hoofdpagina, het grijs/zwarte gedeelte. De strepen zijn meestal de verlengden van de regels tekst

Verwijderd

tft en van die trinitron strepen gaan niet helemaal samen, dus nee het gaat denk ik om een crt buisje niet een tft zoals hierboven wordt gedacht.

verder heb ik geen zinnige oplossing voor je vrees ik.

• DirtyHennessy
ja als ze je echt niet meer helpen is het tijd voor de wat hardere maatregelen of nee eerst eens een andere winkel proberen weten zij er raad mee je weet het nooit. helpt dit niet dan nog 1 keer bellennaar philips. Werkt dit niet dan is het tijd voor pieter storms (breekijzer ps kost wel geld) of ga je gewoon ff naar het philips hoofdkantoor en kwak je je monitor en veel bakstenen door de ramen heen dan luisteren ze wel :)

Verwijderd

Ik had eerst ook een probleem met philips monitoren. Alle kleine lettertjes op het scherm trilden! Ik werd er echt gek van. Ik terug met dat ding. Ingeruild voor een VEEL duurdere brilliance. Kom ik thuis, en wat blijkt, het trilt nog net zo erg!

Een paar maanden later koop ik een Geforce en opeens staat het beeld als een huis! Gewoon perfect.

De kans dat je twee verschillende monitoren krijgt die exact hetzelfde probleem hebben is nihil. Het is je PC.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitor op 2 pc's geprobeerd, 1 met een gforce256 en 1 met een tnt1 kaart, moet toch goed zijn.

Allebei zelfde problemen.

• asing
  • Laatst online: 22:27
Philips buizen ZUIGEN!!!!! Allemaal! Dus koop wat anders.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Twee verschillende monitoren met hetzelfde probleem is heel goed mogelijk. Ik heb een TransTec 21" trinitron (produktie datum Februari 2001) besteld en had grote problemen met de kleur instellingen. Er klopte gewoon helemaal niks van. Ik heb gebeld met TransTec en de monitor werd direkt vervangen (via UPS). Ik kon daarna de defecte monitor terugsturen (werd opgehaald door UPS). Helaas had ik excact hetzelfde probleem met de nieuwe monitor (produktie November 2000). Ook deze werd direct vervangen (dit alles binnen een week). Ik heb nu het derde exemplaar (produktie Maart 2001) en deze is perfect.
Dus geef de moed niet op en ruil net zo lang door totdat je tevreden bent.

• DirtyHennessy
je probeert het met vrij oude kaarten kijk eens of je kan werken met een matrox (g400 ofzo) of engeforce 2 of 3,
kan jejken of het helpt.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb zelf in één week drie keer een nieuwe gehad van Philips ( de 109P20), in elk scherm had ik rechts verticale strepen en waren de kleuren niet strak, of de letters niet zuiver.
Na die week ben ik maar terug gegaan naar de winkel waar ik hem had gekocht en daar gewoon gevraagd of ik hem kon ruilen voor een ander (zonder te zeggen dat ik al gebruik gemaakt had van de Philips garantie) en ben nu de trotse bezitter van een Iiyama 22 inch monitor, voor mij dus nooit meer Philips.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:03
Nou R2, jij bent de eerste die ik hoor zeggen dat ie blij is met zijn switch van philips naar iiyama ;)
Pagina: 1