ifconfig rx bytes limiet?

Pagina: 1
Acties:

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Vraagje,

ik zit hier nu enkele gigabytes aan data te verstouwen van 1 pc naar de ander (van windows 2000 machine naar linux machine)

heb netje een w2k share gemount onder linux, geen probleem, ik bestandjes kopieeren, ook geen probs,

tis ongeveer 8gb aan data, als ik met ifconfig elke 4 minuten ff kijk hoeveel data er is getransporteerd zie ik netjes de 'rx bytes' omhooglopen, maar tot 4gb en dan begint ie weer opnieuw..

is dit een bekende fenomeen? hoe kan ik dit instellen? zo niet, dan jammer heb ik ook vrede mee, er zijn andere manieren om mijn traffic te monitoren (ja mrtg ik ken het ik gebruik dit ook heel vaak)

ik hoor het wel, of niet :)

A wise man's life is based around fuck you

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
dat is het maximum wat je in een 32 bit word kan opslaan, en dan springt ie weer naar nul. ik denk niet dat je daar veel aan kan veranderen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ja dat 4gb de limiet is weet ik, maar goed je weet maar nooit natuurlijk,

ik bedoel de capaciteit van de hdd is ook boven de 4gb en dat geeft ie wel netjes aan, is dat iet vreemd dan?

A wise man's life is based around fuck you

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 25 oktober 2001 22:17 schreef zwelgje2 het volgende:
ik bedoel de capaciteit van de hdd is ook boven de 4gb en dat geeft ie wel netjes aan, is dat iet vreemd dan?
byte: 256
word: 65565
Ligt er dus gewoon maar aan, hoeveel 'ruimte' je ervoor wilt reserveren, een byte is 1 byte, een word is alweer 2 bytes 256*256 = 65565 (Tenminste, zo uit m'n hoofd, maar je begrijpt de bedoeling wel :-)) )

Voor dat ene tellertje van Ifconfig, zullen ze dus een kleinere teller gebruiken, dan voor een HD..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 25 oktober 2001 22:09 schreef Prozaq het volgende:
ik denk niet dat je daar veel aan kan veranderen
Je zou natuurlijk de #DEFINE in de kernel even kunnen veranderen...is geen erg grote ingreep. Of het nuttig is, is iets anders ;)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.