Chello en dus weer fout

Pagina: 1
Acties:

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Topicstarter
Vandaag dan eindelijk chello bij mijn ouders.
In eerste instantie waren zij enthousiast het deed het.

Ben vanavond even wezen kijken en...... :( dus niet.
Internet ging gewoon via de telefoon want wat bleek de monteur kreeg het niet aan de praat is weg gegaan met de mededeling er neemt volgende week even iemand contact met u op :?

Het volgende probleem is er dus:

Als je verbinding via het kabelmodem wil maken dan krijg je pagina niet gevonden, als je nu een willekeurig internet adres ingeeft dan krijg je, er is een probleem met u verbinding en wordt je naar een volgend scherm geleid waar je een naam en wachtwoord moet invullen, dit hebben zij echter nog niet gehad en kunnen dus niks invullen. Bellen met UPC heeft geen zin want je komt er niet doorheen.

Nu wat hardware problemen waar jullie misschien antwoord op hebben:
Systeem: jetway mb, Duron 700, Win98 SE, 3Com netwerkkaart

1.De pc slaat na 5 minuten vast als de netwerkkaart erin zit.
2.De monteur zegt wel ip nummer maar geen APS?(staat op werkbon)Wat is APS?
3.Chello is niet te pingen want zegt geen host gevonden of zoiets.
4.ipconfig /release en renew levert geen resultaat op.

Misschien dat jullie wat zinnigs hierover te melden hebben, of misschien wel de oplossingen hebben.
(Trouwens alle 2 de kasten zijn ook scheef opgehangen :()

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

ZEER vreemde zaak...... |:(
Dat vastslaan van die netwerkkaart had ik ook vroeger.. stond de IRQ verkeerd ofzo en maakte ie conflict met de andere hardware. Sorry ik kan je verder niet helpen.. :(
Misschien dat iemand anders je kan helpen..

Verwijderd

1) kabelmodem uitzetten
2) telmodem deinstallen.
3) telmodem uit pc
4) 3com deinstallen
5) pc helemaal uitzetten
6) kabelmodem aan (wacht op online!!!!)
7) 3com herinstallen
8) irq etc controleren
9) start>uitvoeren>inetwiz>
kies LAN > next
proxy's etc uitzetten (ook die automatische rotzooi) > next
geen mail account instellen > next > voltooien
10) ip controleren (winipcfg)
indien 10.63.x.x ip > http://172.0.29.150
na APS winipcfg vrijgeven/vernieuwen
indien gewoon ip > internet

suc6 :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 25 oktober 2001 21:35 schreef Rocky het volgende:
Vandaag dan eindelijk chello bij mijn ouders.
In eerste instantie waren zij enthousiast het deed het.

Ben vanavond even wezen kijken en...... :( dus niet.
Internet ging gewoon via de telefoon want wat bleek de monteur kreeg het niet aan de praat is weg gegaan met de mededeling er neemt volgende week even iemand contact met u op :?

Het volgende probleem is er dus:

Als je verbinding via het kabelmodem wil maken dan krijg je pagina niet gevonden, als je nu een willekeurig internet adres ingeeft dan krijg je, er is een probleem met u verbinding en wordt je naar een volgend scherm geleid waar je een naam en wachtwoord moet invullen, dit hebben zij echter nog niet gehad en kunnen dus niks invullen. Bellen met UPC heeft geen zin want je komt er niet doorheen.

Nu wat hardware problemen waar jullie misschien antwoord op hebben:
Systeem: jetway mb, Duron 700, Win98 SE, 3Com netwerkkaart

1.De pc slaat na 5 minuten vast als de netwerkkaart erin zit.
2.De monteur zegt wel ip nummer maar geen APS?(staat op werkbon)Wat is APS?
3.Chello is niet te pingen want zegt geen host gevonden of zoiets.
4.ipconfig /release en renew levert geen resultaat op.

Misschien dat jullie wat zinnigs hierover te melden hebben, of misschien wel de oplossingen hebben.
(Trouwens alle 2 de kasten zijn ook scheef opgehangen :()
Zekers heb ik een oplossing: Effe bellen met de klantenservice. Het wachtwoord is namelijk denk ik nog niet aangemaakt. Zodra een Chello abo wordt gereedgemeld door de installatiedesk wordt er een wachtwoord aangemaakt. Als je dus belt (gewoon met de klantenservice bellen, niet kiezen in het menu dat je problemen met je verbinding hebt.. doe maar iets achterlijks, rekeningvraag ofzo) moet je gewoon zeggen dat de order voor je chello installtie nog gereedgemeld moet worden omdat je anders geen wachtwoord krijgt. Dan kunnen ze overdag (OVERDAAAAAAAAAG, 's avonds is de installatiedesk er niet!!!!!!!!) die order gereedmelden en kun jij je wachtwoord krijgen, die kan zo uit het systeem gevist worden. Niet in de winkel vragen want daar gaan ze denk ik niet zoveel tijd voor je besteden en zeggen ze dat je er wel over gebeld wordt. Als je trouble houdt mail je me maar en kijk ik er zelf wel naar.

Signing off,
Een UPC-klantenservice-dewd die best wel aangeschoten deze post zit te typen omdat ie net uit de kroeg komt in Leeuwarden :D

Verwijderd

jipee een mannelijk front office haantje (vrouwen zijn kippen -lol-)

owkee mag je ff je intern nummer aan me mailen, stuur ik ALLE klanten overdag die ik heb met dit gezeik naar jou en maak ik geen cases meer aan ...deal ??

(OW WAT ZAL JIJ HET DRUK KRIJGEN >:) )

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Hahahah vast wel :] Ik kan wel wat cases erbij gebruiken anders, er staan maar 3 in m'n wipbin. Netjes he?

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Topicstarter
Zondag dan toch voor elkaar gekregen.

Mede door GerbenW *D

Thanx (ook namens mijn ouders)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Pagina: 1