Aansluiten van 2 verschillende netwerken

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Ik heb een drietal pc's die allemaal via een eigen IP-adres aan @home verbonden zijn (ja inderdaad, afschuwelijk legaal). Hierbij heb ik de kabel van de kabelmodem in een HUB gestoken en de drie pc's ook op de hub aangesloten. Ze moeten namelijk onafhankelijk van elkaar kunnen internetten.

Nu hebben alle pc's een 2e netwerkkaart. Is het mogelijk om de drie pc's in een apart netwerk samen te brengen? Ik heb namelijk een HP met Jetdirect en dan heb ik eenzelfde subnetmasker nodig (hebben de 3e @home pc's niet). Wat kan ik het beste doen? Een aparte Hub/switch aansluiten voor het netwerk tussen de drie pc's? Is dit wellicht ook veiliger?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het is zeker geen probleem om de 3 PC's met een 2e netwerk te verbinden. Daar zou ik inderdaad wel een apart hubje voor gebruiken, anders verdwijnt er wel erg veel van jouw prive-verkeer richting het netwerk van je provider, en dat is een uitnodiging om ook eens verder te kijken.
Let goed op de protocollen die je aan de verschillende netwerk-kaarten verbindt, en de services bij die protocollen. Als je schijf-deling tussen die PC's gaat doen die service dus zeker alleen aan je "binnen"-netwerkje binden, niet aan de buitenkant, anders sta je wel erg open.
Gebruik wel een netwerk als 10.x.x.x of 192.168.x.x, anders loop je het risico bepaalde sites niet meer te kunnen bereiken omdat een van jouw PC's hetzelfde IP-adres heeft, met de aangegeven reeksen zit je veilig.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 11:18
is niet makkelijker om ze gewoon in een netwerkje te hangen met een oude pc met freesco als gateway
dat lijkt me 10x makkelijker en goedkoper :)

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ik heb dus het geluk dat ik over een extra switch beschik. Is het mogelijk om bestands en printerdeling onder Windows per netwerkkaart in te stellen? Ik gebruik voor 2 pc's Windows 2000 en voor één pc Win98SE

• real_jd

real_jd

Topicstarter
De vragen die ik nu eigenlijk nog heb:

1) Is het mogelijk om bestands- en printerdeling per netwerkkaart in te stellen?

2) Zijn er programma's waarmee je per netwerkkaart de computer een andere naam kunt geven?

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op vrijdag 26 oktober 2001 08:45 schreef real_jd het volgende:
De vragen die ik nu eigenlijk nog heb:

1) Is het mogelijk om bestands- en printerdeling per netwerkkaart in te stellen?
ja
je kan bij je netwerkkaart, maar ook bij alle protocollen kiezen waar je ze aan wilt koppelen, kies dus bij bestands/printerdeling dus alleen voor je internet netwerkkaart
2) Zijn er programma's waarmee je per netwerkkaart de computer een andere naam kunt geven?
geen idee. vanuit windows zelf kan het iig niet

Maak je eigen poll

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Maar met een programma als multinetwork manager? Heeft iemand hier ervaring mee?

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Niemand?
Pagina: 1