maar 250kb/s zegt ie...wat een praatjes, trouwesn 2.6mb/sec lijkt me wel errrug veel, maar dat terzijde, er klopt helemaal niets vanOp donderdag 25 oktober 2001 21:30 schreef Ragonite het volgende:
Hoe kan dit?
2KM verderop haalt iemand 2,6MB/S met chello en ik maat 250kb/s
Thx
How bad is it on a scale from one to Spurs
Chello is, naar ik weet, nog altijd 1,5 Mbit = 187.5 kbyte/s
Theoretisch wel te verstaan, in practijk zo ongeveer 150 kb/s
ALS die gozer 2.6 Mbyte heeft, heeft ie vet mazzel: want dan zijn ze hem 'vergeten' te knijpen.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
2,6MB/S staat er op zowel de standaard windows downloader en DAP.
En een file van 3MB hebt ie ook binnen een seconde ongeveer binnen. Dus het is echt zo..
Verwijderd
dat kan echt 110% niet of hij heeft iets heel illegaals gedaan.. of geen chello.. zal die wel geintje uitgehaald hebben met zijn netwerk ofzo... dan is 2,6 mb/s nog veels te snelOp donderdag 25 oktober 2001 21:54 schreef Ragonite het volgende:
Nou ik heb het zelf gezien bij hem thuis.
2,6MB/S staat er op zowel de standaard windows downloader en DAP.
En een file van 3MB hebt ie ook binnen een seconde ongeveer binnen. Dus het is echt zo..
Hij heeft die snelheid gewoon altijd..
Verwijderd
als ik jou nog eens uitleg dat dit niet eens kanOp donderdag 25 oktober 2001 22:03 schreef Ragonite het volgende:
Hmm... hij heeft niet eens een netwerk thuis. Tis gewoon een Com21 modem met UTP kabeltje naar ze NIC in ze pc.. En hij heeft gewoon Chello
voor uitleg over kb/s enz moet je de faq ff lezen
tis gewoon onmogelijk klaar
Dat komt toch niet voor? ALS het zo is heeft idd VETTE mazzel.... Dat wil ik ook[b]Op donderdag 25 oktober 2001 21:49 schreef Jake het volgende:
ALS die gozer 2.6 Mbyte heeft, heeft ie vet mazzel: want dan zijn ze hem 'vergeten' te knijpen.
Verwijderd
Ik zou het nog maar eens vragen aan die persoon met 2,6 MB/s..
Want volgens mij wassie stronken toen ie dat zag.
Onverklaarbaar gewoon
Nee ik zou het niet wat hier aan de hand is...
De speed kan idd zijn NIC niet aan lijkt mij... maar waarom staat het er dan op ze DAP ?
Verwijderd
Dap zuigt als je op speed gaat lettenOp donderdag 25 oktober 2001 22:08 schreef Ragonite het volgende:
The Chello Files
Onverklaarbaar gewoon
Nee ik zou het niet wat hier aan de hand is...
De speed kan idd zijn NIC niet aan lijkt mij... maar waarom staat het er dan op ze DAP ?
ik zit soms op 230 heel snel ffkes.. kan max 180 aan dus dat is dan gewoon bull
Verwijderd
Maar maak je maar geen illusie's.
Om je vraag te beantwoorden: Hij heeft heeeeel misschien heeeeeeeeeeeelllll veel mazzel, en jij niet . (punt)
Mhuhhaa zou best kunnenOp donderdag 25 oktober 2001 22:11 schreef Reepie het volgende:
misschien waren jullie allebei stronken
Maar maak je maar geen illusie's.
Om je vraag te beantwoorden: Hij heeft heeeeel misschien heeeeeeeeeeeelllll veel mazzel, en jij niet . (punt)
Nee ik heb nooit mazzel
Volgens mij waren we toch allebei dronken
Standaard windows downloaden zei het ookOp donderdag 25 oktober 2001 22:11 schreef Koeschaap het volgende:
DAP zuckt, die geeft altijd zomaar iets aan
Verwijderd
Ja dat lijkt me de meest relevante oplossingOp donderdag 25 oktober 2001 22:13 schreef Ragonite het volgende:
[..]
Mhuhhaa zou best kunnen
Nee ik heb nooit mazzel
Volgens mij waren we toch allebei dronken
En... Ik heb dus die mazzel ook niet...
Moet toch ergens een vette bug bij chello zitten dan?
Of hij heb heel ze kabelmodem verbouwd
Als ie de standaard NIC van chello nog heeft (3Com 10 Mbit kaartje dus) dan kan hij met DAT kaartje maximaal 1,25 MB overpompen. Dus die snelheden boven de 2 mb kunnen dan al niet meer.
En dat jij zelf 250 KB/sec met chello haalt kan ook al niet.
Dus voortaan ff serieus blijven en niet dit soort onzin topic openen, ok.
Verwijderd
je spaarvarken maar eens martelen dan heOp donderdag 25 oktober 2001 22:26 schreef Ragonite het volgende:
Maar 2,6MB/S niet !!
Damn ik wil dat ook..
Verwijderd
maw ligt dus echt aan welk gebied je zit ....
Laten we 't erop houden dat Ragonite of de komma verkeerd heeft zien staan, of de K met de M verwisseld heeft...
Verwijderd
die logica moet je uitleggen.. is dit een onzichtbare reactie ??Op donderdag 25 oktober 2001 22:50 schreef Mark_640 het volgende:
Ik wil eigenlijk wel reageren maar ik doe 't niet...
Laten we 't erop houden dat Ragonite of de komma verkeerd heeft zien staan, of de K met de M verwisseld heeft...
Op donderdag 25 oktober 2001 22:25 schreef Ragonite het volgende:
Dit is serieus.
En hij heef teen 100mbit kaartje en ik ook.
300kb/sec is normaal voor chello.
En als je 300 KB bedoelt, dan lul je uit je nek want 1.5 Mbit (maximale snelheid van chello, afgeknepen bij de centrales) is 187,5 KB/sec. Dat is nog altijd 112,5 KB/sec trager dan wat jij voor normaal verklaard.
Ga een ander forum lastig vallen met dit soort onzinverhalen man
[edit]
Dus hij heeft geen netwerk, maar wel een 100 Mbit kaartjeHmm... hij heeft niet eens een netwerk thuis. Tis gewoon een Com21 modem met UTP kabeltje naar ze NIC in ze pc.. En hij heeft gewoon Chello
Hoe komt hij daar dan ineens aan, want van chello krijg je dus een 10 Mbit kaartje.
Neuh, maar ik raak zo langzaamaan een beetje geirriteerd door figuren die hier komen roepen dat hun verbinding sneller is als dat wat de kabelmaatschappij belooft... Terwijl ik er 100 % zeker van ben dat ze uit hun nek aan 't zeveren zijn... En ik kan met zekerheid zeggen dat 't opvoeren van een Terayon, Com21 danwel Lancity modem absoluut niet mogelijk is zonder dat je toegang hebt tot bepaalde 'resources' binnen de kabelmaatschappij...Op donderdag 25 oktober 2001 22:51 schreef mafiasven het volgende:
[..]
die logica moet je uitleggen.. is dit een onzichtbare reactie ??![]()
Het was wel mogelijk met de Lancity modems, maar nu absoluut niet meer...
En helaas, ook met de nieuwe Motorola Surboard modems kun je niks aan je snelheid doen....
Verwijderd
ik snap helemaal wat je bedoeld. Er lopen gewoon nog steeds veel van die grappenmakers rond die het toch steeds weer beweren..Op donderdag 25 oktober 2001 23:11 schreef Mark_640 het volgende:
[..]
Neuh, maar ik raak zo langzaamaan een beetje geirriteerd door figuren die hier komen roepen dat hun verbinding sneller is als dat wat de kabelmaatschappij belooft... Terwijl ik er 100 % zeker van ben dat ze uit hun nek aan 't zeveren zijn... En ik kan met zekerheid zeggen dat 't opvoeren van een Terayon, Com21 danwel Lancity modem absoluut niet mogelijk is zonder dat je toegang hebt tot bepaalde 'resources' binnen de kabelmaatschappij...
Het was wel mogelijk met de Lancity modems, maar nu absoluut niet meer...
En helaas, ook met de nieuwe Motorola Surboard modems kun je niks aan je snelheid doen....
Er staat al wel zoiets in, maarja, de FAQ lezen is iets wat dus ook niet al te veel gedaan wordt...Die eikels van Chello/@home/mxstream/[vul provider in] hebben mijn verbinding afgeknepen. Hoe voer ik die zooi op?
Je kunt het antwoord al raden: niet.
Bij mxstream wordt de snelheid in de KPN centrale bepaalt, er valt dus simpelweg niets te hacken aan je verbinding, tenzij je van plan bent de plaatselijke telefooncentrale binnen te vallen.
Bij kabel ligt dat iets anders. Door technische specificaties bij de makers van je kabelmodem op te vragen kun je een goed idee krijgen hoe die afgeknopen worden.
Verwijderd
Op donderdag 25 oktober 2001 23:18 schreef Mark_640 het volgende:
[..]
Er staat al wel zoiets in, maarja, de FAQ lezen is iets wat dus ook niet al te veel gedaan wordt...
maar t staat er wel in dan is deze dus eigenlijk overbodig
Ik vertel jullie alleen wat IK aflees van bepaalde download accelators..... en dan vraag ik hoe dat kan. Maar laat maar als het op deze manier moet
Chello is hier heel traag
HAHAHAHAHA, nou dan heb jij vast een heel andere aansluiting dan de rest van Nederland, want dat is dus echt NIET normaal.Op donderdag 25 oktober 2001 22:25 schreef Ragonite het volgende:
300kb/sec is normaal voor chello.
Chello is 1.5 mbps down MAX (plusminus 180 Kb/sec en dat haal je meestal al niet eens).
Voor fabeltjes moet je op een ander forum zijn!
kerel ik ben zeeer nieuwsgierig.. kun je plz! een screenshotje maken ?Op donderdag 25 oktober 2001 23:26 schreef Ragonite het volgende:
Hmmmmmmmmmmmmmm..............
Ik vertel jullie alleen wat IK aflees van bepaalde download accelators..... en dan vraag ik hoe dat kan. Maar laat maar als het op deze manier moet
ik geloof je verder wel hoor , alleen 100% als je een plaatje laat zien
Dikke vinger!! Je haalt met Chello dus echt geen 250 KB/sec he !!! Onmogelijk.Op donderdag 25 oktober 2001 21:30 schreef Ragonite het volgende:
Hoe kan dit?
2KM verderop haalt iemand 2,6MB/S met chello en ik maat 250kb/s
Thx
250 KB/sec is onmogelijk. "KB" he, geen "kb". Dat is euhh.. kleine letter k weet ik niet, kleine letter b is bit. Grote letter is byte. Kb = Kilobit. KB = Kilobyte. Let er ff op iedereen om verwarring te voorkomen.
Chello levert een downstream van 1,5 Mbit. Dat is (JAKE JE KUNT NIET REKENEN) 1,5 * 1024 = 1536 kilobit = (1536 /
ANYWAY, waar het ff om gaat: Iemand haalt dus verderop 2,6 MB/sec. Twee en een halve MEGABYTE per seconde dus. Kan z'n harde schijf het een beetje bijhouden?
Wat me ff niet duidelijk is omdat ik niet meer vertrouw op je hoofd- en kleine lettergebruik is: bedoel je nou 250 kilobit of kilobyte? (resp Kb of KB; mensen, gebruik a.u.b. de juiste vorm want anders lijk je zo'n n00by)
Dus 1MB binnen 4 sec binnen. Dat is gewoon normaal voor chello in dit gebied. Kan je wel een screenshot sturen als je wilt.
Verwijderd
ergens uploaden en dan [img][/img]Op vrijdag 26 oktober 2001 11:53 schreef Ragonite het volgende:
Hoe zet je er een picture in
ROFLMAO.. en opeensOp vrijdag 26 oktober 2001 11:57 schreef Ragonite het volgende:
Zit nu bij iemand anders..
is toch wel knap hoor...
en waar lees jij dat dan af met 250KB/s (of was het nou kb/s)
je modem kan maar 10 megabit per seconde verwerken
is dus 1,25 megabyte
dus die 2,6 mB kan niet eens
nooit 30 iig..
Verwijderd
Bovendien worden er bij een dergelijk download ook enorm veel pakketje upstream gestuurd. Zijn upload moet dus ook enorm zijn.