Op donderdag 06 december 2001 18:08 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Sorry hoor, meneer-ik-kom-net-op-GoT-kijken maar de FAQ is voor 99% DIK IN ORDE En als jij beweert dat boxen NIET de grootste invloed op het geluid hebben. Ga ff naar een goede audiozaak, en luister ff naar verschil tussen allerlei luidsprekers.
Shit heej....... ga je nu alles wat ik heb gezegd afkraken?
Ennuh even een voorbeeld hoe groot boxen invloed hebben.
Een auto....
Je bezine is de bron, je motor is de versterker,
de wielen waar je op rijdt zijn de boxen.
Bron is het alle belangstrijkst hoe het gaat klinken,
dan komt de versterker deze is even belangrijk zowel niet belangrijker dan de bron, want deze moet de bron zo natuurlijk mogelijk laten versterken zonder al te veel
invloeden, dan komen de boxen natuurlijk hebben deze veel invloed zoals ik al zei, maar zijn toch echt niet het hoofd belang van hoe alles gaat klinken..... Waarom denk je dat er nog dikke mono blokken gemaakt worden?
Als speakers het belangrijkste zijn van hoe alles gaat klinken, dan kunnen ze toch net zo goed aan een simpel 30 watt Sony versterkertje hangen of niet?
Ik weet echt wel wat ik zeg, ik weet heus niet alles maar die uitspraak sta ik toch wel 100% achter....
Toen ik een keer bij Correct in Rotterdam was en dit mij ook werdt vertelt ben ik meteen de winkel uitgelopen.
John v/d Sluis heeft mij persoonlijk vertelt, dat hij op een audiobeurs was, waar een nieuw model versterker werdt geshowed (weet niet meer welk merk) maar iig een goeie,
daaraan werden hele goeie speakers vastgekoppeld om de versterker te showen.... John v/d Sluis kwam vervolgens met Sylestians(of iets dergelijks, dit zijn overigens hele goedkope speakers) aankakken koppelde die aan de
versterker, en 80% van de mensen aanwezig hoorde geen verschil.