[JAVA] Hoe een statusprog voor Linuxserver maken

Pagina: 1
Acties:

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zich denk ik nog wel een nebie in het programmeren in Java, maar nou vroeg ik me af of ik een statusprogramma kan maken in Java, zodat ik gewoon vanaf mijn workstation (Mac of Windows) even snel de status van de Linuxserver kan opvragen.

Kan ik in zo'n Java applicatie bijvoorbeeld dingen gebruiken als:

checkproc atalkd && "OK" || "Not OK"

Of kan ik beter een andere taal aanwenden, en zo niet, hoe moet ik dat dan gaan doen in Java??

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

miscchien met een scripting taal als php/perl/etc? zijn zat mensen die hier wat mee hebben gedaan (zie ook die talloze uptime regexes :))

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ja staat niet echt bekend om dit soort dingen, denk dat je beter c of c++ kan pakken. Ik kan uit je verhaal niet helemaal opmaken wat je precies wilt.

Verwijderd

Hoe wil je de status van een Linux server opvragen ?? Via een netwerk (op afstand) of gewoon op de server zelf ?? Denk eraan dat het met Java niet mogelijk is om echt diep in het systeem te komen. Dit is natuurlijk omdat Java een 'write once,run anywhere' taal is. Specifieke commando's worden dus vrijwel niet ondersteunt. Voor het doel wat jij voor ogen hebt, zou ik veel eerder C++ ofzo gaan leren. :)

Verwijderd

Hoe wil je de status van een Linux server opvragen ?? Via een netwerk (op afstand) of gewoon op de server zelf ?? Denk eraan dat het met Java niet mogelijk is om echt diep in het systeem te komen. Dit is natuurlijk omdat Java een 'write once,run anywhere' taal is. Specifieke commando's worden dus vrijwel niet ondersteunt. Voor het doel wat jij voor ogen hebt, zou ik veel eerder C++ ofzo gaan leren. :)

Verwijderd

sorry voor de dubbelpost :) m'n Internet Explorer deed ff raar.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 25 oktober 2001 21:07 schreef MisterJava het volgende:
Je stotterd :P

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 21:10 schreef Alarmnummer het volgende:
Je stotterd :P
Hoezo ??

PS Stotterd met een T , dus stottert.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 25 oktober 2001 21:14 schreef MisterJava het volgende:

[..]

Hoezo ??

PS Stotterd met een T , dus stottert.
Je dubbelpost... sorry.. was beetje melig.. en aan spelling doe ik niet :) zinloze bagger..

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
MisterJava: Internet Explorer
Hum :) . Anti-Microsoft uitspraken als je MS Windows en MS Internet Explorer gebruikt? 8-)

on-topic:
Je kan vanuit Java wel commando's uitvoeren, zodat je ook Linux specifieke functionaliteit kunt gebruiken zonder gelijk op C++ over te moeten stappen. Een logische keuze is het echter niet.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Nou, ik wil dus eigenlijk via het netwerk kunnen zien wat bijvoorbeeld de uptime van de server is, en of het atalkd protocol nog goed draait.

Echter, ik wil eigenlijk geen browser gebruiken (dus met php ofzo). Maar gewoon netjes een klein programmaatje die ik ergens netjes bovenin mijn scherm kan plaatsen.

:)
Pagina: 1