Er boven maken is toch veel makkelijker? Zo idioot... ik heb nog nooit zo'n gezien met knoppie er boven, maar waarom?
Waarom zou je dat knopje boven willen.
Bij iedereen die ik ken staat de kast lager dan armhoogte, dus het is misschien wel logischer 
Het is helemaal irritant als je 'm dicht wilt doen en de kast staat heel laag (bij mij), ik duw meestal de cdrom-la dicht
Het is helemaal irritant als je 'm dicht wilt doen en de kast staat heel laag (bij mij), ik duw meestal de cdrom-la dicht
ja inderdaad ik haat dat ook dat knopje eronder
da's verrekt irritant
da's verrekt irritant
Als je case laag staat,zou het idd handiger zijn als de knop erboven zat. Mij part OP de lade. Zit nu af en toe erg onhandig te doen..en dan 2 cdromspelers onder elkaar..oeh
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
het laserwerk neemt ook plaats in en zit onderin de drive en de lade zit boven, dan is het logisch dat de eject buton onder zitOp donderdag 25 oktober 2001 20:41 schreef fruit.Mics het volgende:
Er boven maken is toch veel makkelijker? Zo idioot... ik heb nog nooit zo'n gezien met knoppie er boven, maar waarom?
Dit is gewoon gedaan om de mensen met een bigtower te plagen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Wat een wereld idee! Waarom heeft niemand dat nog ooit bedacht!Op donderdag 25 oktober 2001 20:41 schreef fruit.Mics het volgende:
de lucht of een cd-rom driveOp donderdag 25 oktober 2001 20:48 schreef marcnolte het volgende:
waarom is de lucht blauwis gewoon zo, ontwerp er anders zelf een! hehehe
het is zo omdat ze hem nu gewoon op de pcb kunnen bakken anders zouden ze weet met losse draadjes kennen werken
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
De echte slimme tweaker leest op z'n minst het draadje waarin ie postOp donderdag 25 oktober 2001 20:43 schreef terw_dan het volgende:
Waarom zou je dat knopje boven willen.
Hij zegt: omdat het irritant is, en jij vraag waarom...
pfff... some ppl
kun je geen link op Active Desktop zetten die CD-Rom open / toe doet?
Via sommige toolkes gaat dat, op de desktop zou nog leuker zijn
Via sommige toolkes gaat dat, op de desktop zou nog leuker zijn
doh... gewoon ff et laadje aantikken. Moeilijk
gewoon ff schakelaar eruit solderen, draadjes eraan en vervolgens de schakelaar in een los kastje op je bureau zetten.
Ah, kijk es aan. Het ligt dus niet aan mij dat ik de logica niet zie van een onbereikbaar knopje onder de lade.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
ik zou zeggenOp donderdag 25 oktober 2001 20:45 schreef willemj het volgende:
Bij iedereen die ik ken staat de kast lager dan armhoogte, dus het is misschien wel logischer
verleng de ide en stroom kabel en leg de cdrom speler op je bureau
ben je gelijk van het gedonder af
wat een discussie trouwens over een stukje plasic dat vaak niet grote is dan 1.5 cm bij 0,5 cm en dat al jaren op een vaste plaats zit
een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling
Verwijderd
Dat wil ik net zeggen. Wie drukt er nou op dat knopje om hem dicht te doen, die van mij sla ik al twee jaar professioneel dicht met een elegante kopstootOp donderdag 25 oktober 2001 21:20 schreef sjuk het volgende:
Openen met het knoppie en dicht met een tik op het laatje. easy!
Geen knopje nodig.
Verwijderd
Dat iets al jaren gewoon is wil niet zeggen dat het niet verbeterd kan wordenOp donderdag 25 oktober 2001 21:30 schreef the_dgc het volgende:
[..]
ik zou zeggen
wat een discussie trouwens over een stukje plasic dat vaak niet grote is dan 1.5 cm bij 0,5 cm en dat al jaren op een vaste plaats zit![]()
![]()
![]()
Men heeft eerst ook tig jaar met vierkante wielen proberen te rijden
de cdspelers bij mij op school die sloegen we altijd ietsje te hard dicht (hij sloeg namelijk altijd een groot deel van de tandjes van het tandwiel over). he nadeel was alleen dat die cd spelers naar een 3 tot 4 maanden niet meer dicht bleven zitten tenzij je ze dichtplakteOp donderdag 25 oktober 2001 21:32 schreef Djohen het volgende:
[..]
Dat wil ik net zeggen. Wie drukt er nou op dat knopje om hem dicht te doen, die van mij sla ik al twee jaar professioneel dicht met een elegante kopstoot
Geen knopje nodig.
een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling
Verwijderd
Want een kameel heeft twee bultenOp donderdag 25 oktober 2001 20:41 schreef fruit.Mics het volgende:
dat zei ik ook niet dat het niet verbeterd kon worden, maar ja wat zou de verbetering zijn?? open doe je met het knopje en dicht met de lade.Op donderdag 25 oktober 2001 21:34 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Dat iets al jaren gewoon is wil niet zeggen dat het niet verbeterd kan worden
overigens lijkt me het best rottig rijden met vierkante wielen. zes of acht hoekige wielen zou ik me nog wat bij voor kunnen stellen. rijd alleen niet prettig denk
Op mijn werk hebben de laptopjes hun knopje op de lade zelf. Heel makkelijk, even aantippen en dan springt de lade een stukje open.
offtopic:
[quote]
The invention of the triangular wheel is a great improvement over the square wheel: it eliminated one bump.
---
Johnny Hart
[/quote]
[quote]
The invention of the triangular wheel is a great improvement over the square wheel: it eliminated one bump.
---
Johnny Hart
[/quote]
hoe groot is een PIV ook alweer?Op donderdag 25 oktober 2001 21:30 schreef the_dgc het volgende:
[..]
ik zou zeggen
wat een discussie trouwens over een stukje plasic dat vaak niet grote is dan 1.5 cm bij 0,5 cm en dat al jaren op een vaste plaats zit![]()
![]()
![]()
Ik denk dat het ook mee te maken heeft, als je het knopje aan de bovenkant indrukt en hij komt er uit, zit ie tegen je vinger
Is dus niet zo handig.
Verwijderd
Het is nog niet eens zo'n gekke vraag. Bij veel mensen zit de CD-lade in de weg als je op het knopje wilt drukken, je moet er dan helemaal met je vinger omheen om hem in te drukken. Op zich geen grote moeite, maar toch...
Toch is het enigszins logisch dat het knopje onder de lade zit. De CD wordt namelijk van onderen gelezen. Onder de CD-lade zit dus de laser en dergelijke. Boven de CD-lade zit eigenlijk helemaal niets, dus zou het logisch zijn om de CD-lade zo hoog mogelijk in de CD-ROM te plaatsen, waardoor er voor het knopje nog maar één plaats overblijft: onder de CD-lade.
Toch is het enigszins logisch dat het knopje onder de lade zit. De CD wordt namelijk van onderen gelezen. Onder de CD-lade zit dus de laser en dergelijke. Boven de CD-lade zit eigenlijk helemaal niets, dus zou het logisch zijn om de CD-lade zo hoog mogelijk in de CD-ROM te plaatsen, waardoor er voor het knopje nog maar één plaats overblijft: onder de CD-lade.
nou wat dachten jullie van het loopwerk dat onder het schijfje zelf moet zitten
dus er is in de lengte toch ruimte over Onder de lade maar niet er boven (amper). En natuurlijk makkelijker stroomdraadje trekken, makkelijker te fabriceren in kwa design veel beter mogelijk en effecienter... 
edit: damned mir was me net voor
idd hij word van onderen gelezen, zie hierboven: loopwerk.
edit: damned mir was me net voor
...tot er een tweaker kwam die zich bedacht dat je met ronde wielen een betere airflow zou hebben. De rest van het verhaal kennen jullieOp donderdag 25 oktober 2001 21:34 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Dat iets al jaren gewoon is wil niet zeggen dat het niet verbeterd kan worden
!! of aan de zijkant?? bijde kanten
kijk maar..plaatst zo'n ding verticaal en je kan er best een klein tip-toetsje van maken...kan je hem op z'n kop onder je plafon neerzetten en kan je Nog bij je knopje (1 van die 2 althans)
kijk maar..plaatst zo'n ding verticaal en je kan er best een klein tip-toetsje van maken...kan je hem op z'n kop onder je plafon neerzetten en kan je Nog bij je knopje (1 van die 2 althans)
Verwijderd
Omdat als hij erboven zit jij nu gevraagd had "waarom zit het knopje altijd boven de lade?"...
ja maar ook dat knopje gebruik je alleen maar om de cd lade open te makenOp donderdag 25 oktober 2001 21:53 schreef Frankie02 het volgende:
Op mijn werk hebben de laptopjes hun knopje op de lade zelf. Heel makkelijk, even aantippen en dan springt de lade een stukje open.
je kunt toch gewoon softwarematig een CD laatje openen?
(tenminste Nero kan dat) Of je softwarematig een laatje kan laten sluiten weet ik niet)
Zou er een tweaker een progje kunnen schrijven waar je software-matig (sneltoets) je CD laatje opent en eventueel weer sluit?
(tenminste Nero kan dat) Of je softwarematig een laatje kan laten sluiten weet ik niet)
Zou er een tweaker een progje kunnen schrijven waar je software-matig (sneltoets) je CD laatje opent en eventueel weer sluit?
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Ik heb hier een Philips CD-ROm en CD-RW drive
En bijde hebben geen "voor nood" eject knopje er op zitten.
Wat heb je er eigenlijk aan.... (ik weet het wel)
Als hij niet meer eject, dan gaat hij gewoon naar mijn
sloopbank
En bijde hebben geen "voor nood" eject knopje er op zitten.
Wat heb je er eigenlijk aan.... (ik weet het wel)
Als hij niet meer eject, dan gaat hij gewoon naar mijn
sloopbank
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
gewoon via een API dit laten gebeurenOp donderdag 25 oktober 2001 22:06 schreef schizofreen het volgende:
je kunt toch gewoon softwarematig een CD laatje openen?
een snelkoppeling naar je programma maken met een HOTKEY
klaar..
Doe zoals mij:Op donderdag 25 oktober 2001 21:30 schreef the_dgc het volgende:
[..]
ik zou zeggen
![]()
![]()
Koop een externe SCSI cdromspeler en zet die lekker relaxed op je bureau. Daarnaast gebruik je de spatiebalk om je pc aan te doen, en je hoeft nooit weer te buigen voor je PC
"Windows Exlorer -> cdrom -> rechtermuisknop -> eject" is toch snel zat?
Nog handiger: zet gewoon je dubbelklik-rechtermuisknop op dat je cdromspeler eruit komt en weer terug erin.Op donderdag 25 oktober 2001 20:41 schreef fruit.Mics het volgende:
Erg handy, tenzij je dubbelklik rechtermuisoptie voor iets anders gebruikt natuurlijk
thats the spiritOp donderdag 25 oktober 2001 22:10 schreef Rolex het volgende:
[..]
Doe zoals mij:
Koop een externe SCSI cdromspeler en zet die lekker relaxed op je bureau. Daarnaast gebruik je de spatiebalk om je pc aan te doen, en je hoeft nooit weer te buigen voor je PC
Verwijderd
Er is geen plaats in het frontje boven de CD lade. Het loopwerk moet namelijk onder de lade zitten. Het knopje zou er boven kunnen, maar dan moet je als fabrikant of een compacter loopwerk maken (en dat is zonde van het geld: vanwege de breedte van een CD heb je toch een hele 5.25 inch bay ter beschikking), of een slot-in (geen vierkante CD's meer spelen!) speler maken, en het knopje naar boven verleggen.Op donderdag 25 oktober 2001 20:41 schreef fruit.Mics het volgende:
Kostenaspect dus. Maar misschien dat jij de jouwe wel naast de lade kunt modden?
Heb jij toevallig ook dit ANTI RSI site?Op donderdag 25 oktober 2001 22:10 schreef Rolex het volgende:
[..]
Doe zoals mij:
Ahh man, rechtermuisknop op je cd-rom speler en dan kies je voor eject
/dev/null
Maar mijn muis ligt op mijn bureau en mijn kast waar de cd-speler in zit staat eronder, dan vind ik een knopje toch handigerOp vrijdag 26 oktober 2001 00:15 schreef I_Stealth_I het volgende:
Verwijderd
Tweakers heet deze site toch?
Dat knoppie maak je toch zelf ff op een andere plek,
installeren anders gewoon spraak software en begin te schreeuwen tegen je kast as je je cd wil hebbe....
"Gimme!" open
"Get Lost!" close....
installeren anders gewoon spraak software en begin te schreeuwen tegen je kast as je je cd wil hebbe....
"Gimme!" open
"Get Lost!" close....
Ik heb een nog veel beter idee, gewoon een afstandsbediening voor elke cdrom speler
geen knopjes meer op de drive, alleen een ab
AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Move HA -> OM
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Gewoon Statbar gebruiken dus..
Ach de link tussen lucht, groen gras en computers in gauw gelegd...Op donderdag 25 oktober 2001 20:53 schreef Hielkej het volgende:
[..]
de lucht of een cd-rom drive![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Check de WinXP reclames maar
lolOp donderdag 25 oktober 2001 20:47 schreef Hielkej het volgende:
draai de cdrom om
Waarom? Waarom kan het loopwerk niet op zijn kop aan de bovenkant gemonteerd worden? Je zou dan alleen de cd's er andersom in moeten leggen. Probleem opgelost. Maar dit zal wel weer een te makkelijke oplossing zijn.Op donderdag 25 oktober 2001 22:28 schreef Sir_Black het volgende:
[..]
Er is geen plaats in het frontje boven de CD lade. Het loopwerk moet namelijk onder de lade zitten.
rotflolOp donderdag 25 oktober 2001 21:18 schreef snoei het volgende:
gewoon ff schakelaar eruit solderen, draadjes eraan en vervolgens de schakelaar in een los kastje op je bureau zetten.
Het loopwerk zit eronder, met een knoppie boven heb je een heel probleem om het loopwerk eronder aan te sturenOp donderdag 25 oktober 2001 20:41 schreef fruit.Mics het volgende:
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Hmm... Misschien tijd voor een CD/DVD Drive Mod?????
Ik heb trouwens een eject (en inject
) Knoppie op mijn toetsenbord, alleen bij mijn Plextor werkt dat niet
Dus daar heb ik dat gekloot ook... (Mijn PC staat op de grond...)
Verwijderd
Eeeh...Op vrijdag 26 oktober 2001 00:15 schreef I_Stealth_I het volgende:
Jeetje!
Echt nog nooit opgevallen..
en het doet het ook nog
/me voelt zich een beetje dom.
En dan je CD's in de lade leggen met dubbelzijdig plakbandOp donderdag 25 oktober 2001 20:47 schreef Hielkej het volgende:
draai de cdrom om
Wanbeleid is ook beleid.
Notebook kopen, bij mijn dell zit het knopje op de ladeOp donderdag 25 oktober 2001 20:48 schreef 2Dutch2 het volgende:
Als je case laag staat,zou het idd handiger zijn als de knop erboven zat. Mij part OP de lade.
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Okay, het is misschien een dom topic, maar dat had je ook in het onderwerp kunnen lezen, dus wat heeft het voor zin om zo onzinnig te reageren 
Ik vindt het inderdaad dom en onlogisch dat het knopje onder het laadje zit. Knopje op het laadje kan ook, er boven kan ook. Nu heb ik zelf geen laadje meer, maar een "front lader" dus ik heb geen last.
Verder vind ik het wel jammer dat jullie een CDROM speler vergelijken met Lucht en Bananen. Lucht en Bananen zijn tenslotte niet door de mens ontworpen en dus niet te vergelijken, maar dat zal wel weer een domme opmerking zijn
In iedergeval lijkt me duidelijk dat de ontwerpers gekozen hebben voor de plek met de meeste ruimte en niet voor de meest logische plek.
En daar zal dit topic niets aan veranderen.
Kortom.. Laten we nokken
Ik vindt het inderdaad dom en onlogisch dat het knopje onder het laadje zit. Knopje op het laadje kan ook, er boven kan ook. Nu heb ik zelf geen laadje meer, maar een "front lader" dus ik heb geen last.
Verder vind ik het wel jammer dat jullie een CDROM speler vergelijken met Lucht en Bananen. Lucht en Bananen zijn tenslotte niet door de mens ontworpen en dus niet te vergelijken, maar dat zal wel weer een domme opmerking zijn
In iedergeval lijkt me duidelijk dat de ontwerpers gekozen hebben voor de plek met de meeste ruimte en niet voor de meest logische plek.
En daar zal dit topic niets aan veranderen.
Kortom.. Laten we nokken
De reden dat de laser (en dus het knopje) onder zit is toch vrij simpel?
Op deze manier is het namelijk veel makkelijker om de CD heel dicht bij de laser te krijgen. Op deze manier "valt" de CD op de laser ipv andersom. Wat toch wat minder fijn zou zijn. Zeker omdat een CD bij het opspinnen omhoog gaat...
Op deze manier is het namelijk veel makkelijker om de CD heel dicht bij de laser te krijgen. Op deze manier "valt" de CD op de laser ipv andersom. Wat toch wat minder fijn zou zijn. Zeker omdat een CD bij het opspinnen omhoog gaat...
Verwijderd
Heb ook gewoon een hyperlink daarvoor, plus een afstandsbediening voor alle veel voorkomende functiesOp vrijdag 26 oktober 2001 10:31 schreef bertbal het volgende:
Tweakers heet deze site toch?
Uh, de laser zit aan de onderkant?Waarom? Waarom kan het loopwerk niet op zijn kop aan de bovenkant gemonteerd worden? Je zou dan alleen de cd's er andersom in moeten leggen. Probleem opgelost. Maar dit zal wel weer een te makkelijke oplossing zijn.
Toch is het wel interessant om je af te vragen waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn, en of het niet beter kan.In iedergeval lijkt me duidelijk dat de ontwerpers gekozen hebben voor de plek met de meeste ruimte en niet voor de meest logische plek.
Hoezo? Dat vind ik nou een negatief ingestelde reactie. Misschien brengt een van ons tweakers tzt wel een CD-rom in serie productie met de knop op een handigere plaats!En daar zal dit topic niets aan veranderen.
Ik duw hem dicht en maak hem open bij DezeComputer, schijf, eigenschappen, ejectOp donderdag 25 oktober 2001 20:45 schreef willemj het volgende:
Verwijderd
neejoh dat kan niet, een cd moet kunnen draaienOp vrijdag 26 oktober 2001 11:30 schreef agent327 het volgende:
[..]
En dan je CD's in de lade leggen met dubbelzijdig plakband
maareh dat met rechtermuis knop en dan eject, dat wist ik al, maar hoe moet ik em nou dicht doen......pcies, via het knoppie
a: Knopje erboven is een goed idee, is weer eens wat anders
b: argumenten dat het altijd zo geweest is is dikke bullshit, bij laptops zit ie erop, je hebt ook frontloaders, bij stereosets heb je ze verticaal, met toploader, met vanzelf openende deurtjes en weet ik veel wat voor ongein nog meer (zou leuk zijn als er ook cdromspelers waren op die manier
)
c: en als het loopwerk eronder MOET zitten hoe komt het dan dat laptops zo dun zijn?
d: laten we meteen meer van dit soort alternatieve dingen voorstellen: computers die bij handbeweging aangaan, voeding onderin de kast, mobo ondersteboven plaatsen, ipv waterkoeling stikstofkoeling, of je hele pc onderdompelen, enzovoorts.
Mensen zoals fruit.Mics zorgen voor innovatieve ideeen, gaat zo door!
b: argumenten dat het altijd zo geweest is is dikke bullshit, bij laptops zit ie erop, je hebt ook frontloaders, bij stereosets heb je ze verticaal, met toploader, met vanzelf openende deurtjes en weet ik veel wat voor ongein nog meer (zou leuk zijn als er ook cdromspelers waren op die manier
c: en als het loopwerk eronder MOET zitten hoe komt het dan dat laptops zo dun zijn?
d: laten we meteen meer van dit soort alternatieve dingen voorstellen: computers die bij handbeweging aangaan, voeding onderin de kast, mobo ondersteboven plaatsen, ipv waterkoeling stikstofkoeling, of je hele pc onderdompelen, enzovoorts.
Mensen zoals fruit.Mics zorgen voor innovatieve ideeen, gaat zo door!
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Bedankt voor alle replies... het goede antwoord was: ze je cd-rom andersom in je machine, briljant.
Mensen die die dit topic-onderwerp met bananen en lucht vergeleken: petje af
Nu maar hopen dat die knoppies iig. niet meer onder die laadjes komen, want het is gewoon niet handig...
Mensen die die dit topic-onderwerp met bananen en lucht vergeleken: petje af
Nu maar hopen dat die knoppies iig. niet meer onder die laadjes komen, want het is gewoon niet handig...
Pagina: 1