[java-applet] mailto URL.. hoe een return?

Pagina: 1
Acties:

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Ik ben hier bezig met een stukje code voor een applet.
Mocht er een zware error optreden dan wil ik de stacktrace kunnen mailen naar een bepaald adres.

Echter de '\n' van java wordt niet meegenomen in het mailtje. Ook de combi "%0D%0A" haalt weinig uit.
Hoe krijg ik dan returns in de body van mijn bericht, iemand enig idee?

Hier nog even een code voorbeeldje hoe je een mailto url opent in Java applets.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if (!errorString.equals(""))
{
    AppletContext theContext = getAppletContext();
    try {
        theContext.showDocument(new URL("mailto:test@test.nl?Subject=test%20message&Body="+ errorString));
    }
    catch(MalformedURLException MUE)    {}
}

Edit: spelfoutje

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Hehe :) die toepassing ken ik ;) . Helaas heb ik geen idee hoe je het in de mailto kunt doen... \r\n misschien?

Als het voor een select publiek is met een goede verbinding kan je misschien JavaMail gebruiken? Je kan dan een eigen GUI maken en de rommelige stacktrace verbergen voor de gebruiker. Een simpel mailtje sturen is vrij eenvoudig. Nadeel is wel dat je het pop account moet instellen...

In 1.4 kan je trouwens de stack-trace per element manipuleren. Dat biedt hele leuke mogelijkheden :) . Stacktrace komt nu bij mij in XML vorm binnen (in een groot bedrijf zou dat weleens erg handig kunnen zijn voor analyse) en in de GUI kan je hem in een JTable bekijken :) . Ziet er wel funny uit.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Je moet zo'n bericht eerst URLEncoden voordat je hem verstuurt. Dit doe je met de static methode van de URLEncoder encode :

URLEncoder.encode(bericht);

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

dat ligt niet aan java :)

iig krijg ik het met een gewone HTMl page ook niet voor elkaar :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• mbravenboer
MisterJava: URLEncoder
Weet je wat die doet met een newline? In de docs staat daar niets over in...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Mja... Waarom laat je de applet niet gewoon een verbinding leggen naar een php script op je server ?? Je kan geen verbinding maken met andere servers vanwege de beveiliging, maar dat moet toch kunnen ?? Maar nou zitten we nog steeds met hetzelfde probleem :)

• The - DDD
Dit poept ie er op dit moment uit:
code:
1
unexpected Exception occured Stacktrace followsjava.lang.Exceptionat KangarooCardViewer.run (KangarooCardViewer.java:476)at java/lang/Thread.run (Thread.java)

Zie daar waar de '\n' had moeten zitten, niks.

Punt is dat het voor een e-card site is en dat je dus niet iedereen wil dwingen om de JRE te downloaden. De applet is ook 1.1.* compatible.

Het is zo wel goed denk ik. Als het goed is moet het heeel uitzonderlijk zijn wil er een exception gegooid worden die ik niet had voorzien. Ding barst van de try's en catch's. M.a.w.: Wel aardig dummie proof.

Ook cool, als je deze applet zo jat en je probeert hem te gebruiken wordt je geredirect naar een pagina en vervolgens worden al je gegevens gelogd. >:)

• mbravenboer
\r\n werkt ook niet? Ik zat pas met het HTTP protocol ook met \n te klooien... moest het \r\n zijn... :Z .

Anders misschien in ieder geval ff een ander scheidingsteken opnemen ipv de newline?

• The - DDD
Op donderdag 25 oktober 2001 22:07 schreef mbravenboer het volgende:
\r\n werkt ook niet? Ik zat pas met het HTTP protocol ook met \n te klooien... moest het \r\n zijn... :Z .

Anders misschien in ieder geval ff een ander scheidingsteken opnemen ipv de newline?
Nope, geen effect. Ik zie zelfs geen verschil |:(

Ik vervang nu alle '\n' door spaties. Dan is het nog best te lezen. Verder bij het begin van een error melding een '*' en een het eind van een error melding '* '

Zo is het nog best wel te lezen en met een simpele zoek en vervang kan je alles uit elkaar rukken.
Pagina: 1