Toon posts:

Iiyama of Eizo

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben heel hard toe aan een nieuwe monitor, ben max. res van 800*600 ernstig zat :r . Laten we het dan maar ineens goed doen dacht ik zo en wil dus nu gaan voor min. 19" liefst 21" :)

Nou ben ik een beetje gaan zoeken en vergelijken en kwam ik op de volgende toppers (misschien ietsiepietsie overdreven om meteen hiervoor te gaan, maar goed ;) ):

Iiyama Vision Master Pro512

en de

Eizo Flexscan F980

Mijn vraag is wat jullie mening is over deze monitoren en of er andere aanraders zijn, 19" of 21". Ook begrijp ik niet helemaal het verschil tussen 1600*1200 (Iiyama) en 1600*1280 (Eizo). 1600*1280 rekt de boel dan toch net iets te ver uit waardoor de proporties niet echt meer kloppen (al is het dan maar 80), of denk ik nu verkeerd :?

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29
Eizo ;)

Search maar eens op Iiyama, kom je vanzelf tegen wat ik bedoel.

Suc6

Verwijderd

Ga naar de winkel en KIJK!
Monitoren zijn persoonlijk en de keuze hangt af van factoren die bij iedereen verschillend is. Het zijn allebei bekende merken en ieder heeft zo zijn gebreken...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 20:27 schreef edg_kosy het volgende:
Het zijn allebei bekende merken en ieder heeft zo zijn gebreken...
Psies, daarom vraag ik het dus :)
Ik heb ze gezien, maar ken nog niet echt kiezen, daarom dacht ik ik vraag wat meningen van mensen die die monitoren gebruiken. Just asking :)

Verwijderd

ik zeg eizo, want ik heb veel problemen met iiyama.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

ik zou voor die Ilyama gaan. 112Hz bij 1600*1200 is erg netjes.. daar kan Eizo nog niet aan tippen.. geen enkele andere betaalbare monitor btw :D .24 dpmm = ook behoorlijk goed.. in vergelijking tot de meeste monitoren die tussen de .26 en .28 zitten. Nog nooit problemen gehoord over Ilyama.. maarja dat kan ook aan mij liggen. Ik zou iig voor die Ilyama gaan :P

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Liggie
  • Laatst online: 09-12-2022
Hoezo Eizo kan daar niet aan tippen??

Met de F980 zit eizo met 1600*1200 op 109 Hz en met de F931 op 104 Hz. Met een beeldpuntafstand die nog kleiner is of gelijk aan die Iiyama. Met die paar Hz verschil vindt ik nou niet echt dat je kan zeggen dat Eizo daar niet aan kan tippen.

Als ik moest kiezen tussen die Eizo F931 (De F980 is errug duur) en die Iiyama 21 " zou ik zeker weten voor die FL 200 piek meer voor de Eizo gaan. Veel betere beeldkwaliteit op hoge resoluties en uiteraard veel betere service. De service die Iiyama via Teleplan levert is ronduit :r te noemen.

Trouwens als je het geld hebt zou ik voor de F980 of de T962 gaan. Die zijn nog een tikkie beter dan de F931.

• Londje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 10:06

Londje

....tssssssss....

Hallo zeg... waar gaat dit over zeg? Iiyama is het merk monitor... Ik heb een Pro 510 22' :9.
De opvolger is de 512.
Dat is gewoon een fantastische monitor. Sommigen hebben een hekel aan Iiyama vanwege een slechte serie 19'.
Kan bij elk merk een keer gebeuren.

Iiyama rulez *D

Asus P3B-F | PentiumIII 800@992 | 2 *256mb PC133 ECC | Voodoo3 3000 AGP | Creative AWE64 | Maxtor 40GB 7200 | WD 20 GB 7200| Plextor 40x SCSI | Plextor 12x4x32 SCSI | Iiyama Vision Master Pro 510 | IntelliMouse Explorer | WinXP |

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:04

RvV

Service? Repareren terwijl je wacht. En zelfs terwijl de garantie was verlopen niets hoeven te betalen. Dat is pas Ilyama service service! Ohja, slechte monitor heb ik dan zeker? Van mij mag er wel iets stuk gaan na 6 jaar trouwe dienst. :) Dit is nu het 7e jaar dat ik hem heb (17"). Ik vind Ilyama helemaal geweldig. Over Eizo heb ik niet zo veel te vertellen omdat ik ze nooit gebruik. Ze zullen vast ook prima zijn aangezien de reacties hier op GoT.

Y'24

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Iiyama is een goedkope goede monitor die precies binnen het budget zit van de meeste mensen.
Kwalitatief valt het wel mee.
EIZO heeft kwalitatief heel wat betere monitoren dan iiyama en ook de service is 100x beter (eigen ervaring) als er iets defect of geruild moet worden.
EIZO is duurder, maar daar krijg je ook een beter beeld en betere service voor.
GO EIZO GO.
Iiyama is niet slecht, maar een echte TRINITRON beeldbuis is toch echt beter dan een DIAMONDTRON. (Dit dan mbt de aperture grill schermen wat altijd nog het scherpste beeld hebben).

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Waarom ga jij een 2x zo dure EIZO vergelijken met een Iiyama? |:(

Check ook volgende topic:
[topic=298423/1/200]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eizo!

Iiyama is de 'poor man's' Eizo ;)

Verwijderd

1600 x 1200 max op 112 Herz op een Iiyama :9~
1600 x 1200 is ideaal vanwege 4:3 :)

Do I need to say more.. >:)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
kijk eens naar sony, ook een hele goeie

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sony heeft ook goede schermen.

maar als je de keuze stelt tussen Eizo en Iiyama --> EIZO. zelf heb ik wel een Iiyama 22" omdat een Sony of Eizo heel duur waren (sony was 3800,- iiyama 2250,-).
Eizo's zien er wel heel geil uit moet ik zeggen (staan er een stuk of wat bij mijn vader op het werk, zijn ronduit goed, maaar je betaalt ervoor)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
EIZO !

IIyama is meer voor de thuisgebruiker, EIZO is proffesioneel :)

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Op vrijdag 26 oktober 2001 16:10 schreef Cutebritney het volgende:
EIZO !

IIyama is meer voor de thuisgebruiker, EIZO is proffesioneel :)
Wat denk je dat "breukie" is dan :?

Dat is een thuisgebruiker, dus jij ondermijnd je eigenstandpunt door Eizo te roepen |:(

Wat die monitor betrefd, ga gewoon voor de goedkoopste van de twee (het zijn allebei donders goede en mooie monitoren) en van het geld dat je over houd koop je wat andere leuke hardware.

Good goan

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:17 schreef critical-billy het volgende:

[..]

Wat denk je dat "breukie" is dan :?

Dat is een thuisgebruiker, dus jij ondermijnd je eigenstandpunt door Eizo te roepen |:(

Wat die monitor betrefd, ga gewoon voor de goedkoopste van de twee (het zijn allebei donders goede en mooie monitoren) en van het geld dat je over houd koop je wat andere leuke hardware.
Ahum, "breukie" heeft blijkbaar het geld over voor een EIZO.

Dus dan zou ik deze kiezen, omdat hij qualitatief beter is dan die IIyama...

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Allemaal belachelijk...
Weet niet eens wat voor videokaart je hebt want
als je zoals ik een 22" Iyama hebt en een Ati Radeon gebruikt krijg je een veel beter beeld dan dat je met een gare GeForce1-2-3 met een 2 tot 3x zo dure Eizo gaat kopen
heeft echt helemaal geen zin en
sorry hoor maar de thuisgebruiker koopt een gare Phillips 17" misschien 19" monitor.

I got a problem-solver and its name is revolver

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
zie [topic=302501/1/25]
ik koop nooit meer Iiyama ... (ondanks mooi beeld)

• IQM
  • Laatst online: 19-08 20:42

IQM

Zonder enige schroom:

Eizo.

Mijn F67 doet het al vele jaren prima. (toen was 19" haast zeldzaam...)

Mijn volgende stap wordt eerder een 18.1" TFT.

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

hmm ik ben toevallig ook van plan om de iiyama vmp 512 22 inch te kopen :)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

Iiyama FEVER :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kon ik niet eerder reply'en :+ , chello had weer eens een storing :r
Maar dus echt wel relaxed dat er zoveel reply's zijn :D

[tussendoortje]
Ok, ik weet weinig van monitoren, maar dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ik een simpele thuisgebruiker ben hé ;) . En idd ik heb het geld, als het het waard is, er zeker voor over :9
[/tussendoortje]
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:58 schreef Dethroned het volgende:
Allemaal belachelijk...
Weet niet eens wat voor videokaart je hebt want
als je zoals ik een 22" Iyama hebt en een Ati Radeon gebruikt krijg je een veel beter beeld dan dat je met een gare GeForce1-2-3 met een 2 tot 3x zo dure Eizo gaat kopen
heeft echt helemaal geen zin en
sorry hoor maar de thuisgebruiker koopt een gare Phillips 17" misschien 19" monitor.
Hmmm, op dit moment heb ik dus, volgens jou, een "gare Geforce 2". Wil dat dan zeggen dat het geen zin heeft om een Eizo te nemen :? .
Dat begrijp ik niet helemaal, ik dacht dat geforce toch wel een prima gevalletje :) is?

Daarnaast ben ik ook bezig om een nieuw monster in elkaar te zetten en moet nog een nieuwe 3D kaart kopen dus daar kan ook nog aan gewerkt worden ;) , de monitor is gewoonweg hetgene waar ik op dit moment echt aan toe ben ook al is de rest nog niet kaar, hang ik hem gewoon ff tot die tijd aan mijn huidig "monstertje" :)

Wat ik echt mooi vind is het enthousiasme van MeKnowHow 8-) , alleen al daarom zou ik voor de Iiyama gaan.
Maar aan de andere kant zie ik toch ook veel posts waar men de Eizo beter vindt.
Na mijn telling staat volgens mij de stand zo: 8 voor Eizo en 7 voor Iiyama. Vervelend dichtbij elkaar :P

Dus denk dat ik vandaag nog ff stiekem ga kijken :9~
Soms kan ik zooooo pietluttig zijn ;)

• Leipo
  • Niet online
EIZO is beter dan Iiyama maar de vraag is of jij het verschil ziet en of jij er het geld voor over hebt want een EIZO is nu eenmaal wat duurder :)

oftewel bekijk ze beide naast elkaar, zie niet echt verschil ga dan voor de goedkoopste.

trouwens als je die monitors bekijkt: vraag ook ff of ze hem op eenzelfde videokaart willen testen die jij nu hebt en op die nieuwe videokaart die je in je gedachten hebt voor je nieuwe 'monster' dan kun je kijken of er echt een duidelijk verschil is.

en die geforce is wel goed in 3d maar op hoge resoluties en 2d is een radeon of matrox toch echt scherper.

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Op donderdag 25 oktober 2001 20:25 schreef breukie het volgende:
Ik ben heel hard toe aan een nieuwe monitor, ben max. res van 800*600 ernstig zat :r . Laten we het dan maar ineens goed doen dacht ik zo en wil dus nu gaan voor min. 19" liefst 21" :)

Nou ben ik een beetje gaan zoeken en vergelijken en kwam ik op de volgende toppers (misschien ietsiepietsie overdreven om meteen hiervoor te gaan, maar goed ;) ):

Iiyama Vision Master Pro512

en de

Eizo Flexscan F980

Mijn vraag is wat jullie mening is over deze monitoren en of er andere aanraders zijn, 19" of 21". Ook begrijp ik niet helemaal het verschil tussen 1600*1200 (Iiyama) en 1600*1280 (Eizo). 1600*1280 rekt de boel dan toch net iets te ver uit waardoor de proporties niet echt meer kloppen (al is het dan maar 80), of denk ik nu verkeerd :?
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:55 schreef MeKnowHow het volgende:
Waarom ga jij een 2x zo dure EIZO vergelijken met een Iiyama? |:(

Check ook volgende topic:
[topic=298423/1/200]
Grutjes, wat een bekend topic hier...

:)

Maar breukie wat is je budget?
[edit=typo]

• Paul_
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:15 schreef breukie het volgende:
dacht dat geforce toch wel een prima gevalletje :) is?

Wat ik echt mooi vind is het enthousiasme van MeKnowHow 8-) , alleen al daarom zou ik voor de Iiyama gaan.
Maar aan de andere kant zie ik toch ook veel posts waar men de Eizo beter vindt.
Na mijn telling staat volgens mij de stand zo: 8 voor Eizo en 7 voor Iiyama. Vervelend dichtbij elkaar :P
Zie ook vorige topic hierover.

Maar de Iiyame Pro 512 en de Eizo F980 kun je niet vergelijken. Ze zijn beide 21/22" maar daar houd het gewoon op.

De Eizo is gewoon superieur over de Iiyama en dat is ook niet zo gek als je naar de prijs kijkt.

Dus je kunt kiezen 2100 gulden voor een redelijk goeie 21" CRT of 4500 gulden voor een perfecte 21" CRT...

Als geld geen rol speelt kies dan de eizo. Als geld wel een rol speelt kies dan de iiyama. Ga ik waarschijnlijk ook doen. Ik heb het geld wel voor die eizo maar ik denk niet dat het het waard is.

Succes ermee! En laat ons eventjes weten wat je hebt gekozen...

edit:

Eizo FlexScan F931

versus

Iiyama Pro 512

Dan wordt het een stuk lastigere. Beide een goede monitor. Beide ongeveer dezelfde prijs...

• MartNL
  • Laatst online: 19:09

MartNL

ik heb ook de pro 512 gehad 5 dagen om precies te zijn.
Hij was na 5 dagen kapot moest hem terugsturen.
En wacht nu nog op mijn geld. Ik heb hem nl rembours gekocht en het blijkt dat de ptt er 6 weken over doet om het te storten. :( (en dus krijg ik mijn geld niet eerder terug)
Maar ik was ook niet echt tevreden met de monitor. ja het klinkt allemaal erg leuk de hoge resolutie's en hz's
Maar je moet het niet gaan gebruiken want dan word je beeld onscherp. >:)
Tenminste dat was bij mij het geval. Maar ik ga als ik mijn geld terug heb de eizo EIZO F931 kopen.
http://www.eizo.nl/common/eizo/products/crt/F931/eng_content.htm

• Paul_
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:21 schreef MartNL het volgende:
ik heb ook de pro 512 gehad 5 dagen om precies te zijn.
Hij was na 5 dagen kapot moest hem terugsturen.
En wacht nu nog op mijn geld. Ik heb hem nl rembours gekocht en het blijkt dat de ptt er 6 weken over doet om het te storten. :( (en dus krijg ik mijn geld niet eerder terug)
Maar ik was ook niet echt tevreden met de monitor. ja het klinkt allemaal erg leuk de hoge resolutie's en hz's
Maar je moet het niet gaan gebruiken want dan word je beeld onscherp. >:)
Tenminste dat was bij mij het geval. Maar ik ga als ik mijn geld terug heb de eizo EIZO F931 kopen.
http://www.eizo.nl/common/eizo/products/crt/F931/eng_content.htm
Dat is bij alle monitoren toch zo?
Als je de refresh rate opvoert dan worden de letters-wazig.

Maar idd de Eizo F931 en de Iiyama pro 512 zijn goeie concurrenten. Nadeeltje voor eizo is dat ie weer wat dieper is (52cm versus 48cm bij iiyama pro 512)

edit:

*** Plus punten iiyama pro512 t.o.v. eizo f931
- 4cm minder diep
- dot pitch van 0.24 ipv 0.25
- effectief beeld van 406x304mm ipv 400x298mm
- 1600x1200 bij 112Hz ipv 97Hz
- een USB hub, heeft de f931 niet.
- ?? (iemand?)

*** Nadelen iiyama pro512 t.o.v. eizo f931
- meer stroom verbruik 170watt ipv 130watt
- ?? (iemand?)

• MartNL

MartNL

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:35 schreef Paul_ het volgende:

[..]

Dat is bij alle monitoren toch zo?
Als je de refresh rate opvoert dan worden de letters-wazig.
Ja dat klopt wel, maar ik hoopte dat ik 1600 *1200 100hz kon draaien maar dat lukt dus niet.

• Paul_
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:59 schreef MartNL het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel, maar ik hoopte dat ik 1600 *1200 100hz kon draaien maar dat lukt dus niet.
Maar dat gaat je ook niet lukken bij de Eizo f931. Die kan max 97Hz bij 1600*1200 en misschien is ie dan ook nog niet scherp. Maar waarom 100Hz als 85Hz ook niet flikkert?

• MartNL

MartNL

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:01 schreef Paul_ het volgende:

[..]

Maar dat gaat je ook niet lukken bij de Eizo f931. Die kan max 97Hz bij 1600*1200 en misschien is ie dan ook nog niet scherp. Maar waarom 100Hz als 85Hz ook niet flikkert?
Nou omdat op 85hz de linkerkant minder scherp was als de rechter kant. En dus heb ik 100hz geprobeerd en toen was alles wazig. Echt verder exprimenteren lukte niet want toen ineens was die kapot. Ik kreeg ineens een zwart beeld met een groene zweem erover.

Verwijderd

Ik zou ook zeker voor EIZO gaan als je geld over hebt ik heb een paar keer met deze monitoren gewerkt en het beviel mij heel goed als ik geld had zou ik zelf ook zo'n kopen

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

ben ook op zoek naar 21", iemand ervaring met dit model van eizo ??

http://www.eizo.co.jp/welcome/products/crt/t962/spec.html

-Think Progressive-

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Bij mijn pa op het werk hebben we (jawel, vatie is directeur >:)) Een paar EIZO's staan, 21" en 1 Iiyama 21". Van die Iiyama krijg ik koppijn, van de EIZO's niet. Da's 't verschil. De werknemers gaan ook liever niet een hele dag achter die Iiyama zitten, nu hebben we er maar vaste werkplekken van gemaakt, omdat er op gegeven moment ruzie ontstond over wie welke werkplek gebruikte vanwege welke monitor. Voor de Iiyama is ondertussen een EIZO vervanger besteld. Maar mooi dat ik die Iiyama niet wil hebben!!! (hij past overigens ook niet op m'n bureau >:))

• Paul_
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:16 schreef bart1234 het volgende:
Bij mijn pa op het werk hebben we (jawel, vatie is directeur >:)) Een paar EIZO's staan, 21" en 1 Iiyama 21". Van die Iiyama krijg ik koppijn, van de EIZO's niet. Da's 't verschil. De werknemers gaan ook liever niet een hele dag achter die Iiyama zitten, nu hebben we er maar vaste werkplekken van gemaakt, omdat er op gegeven moment ruzie ontstond over wie welke werkplek gebruikte vanwege welke monitor. Voor de Iiyama is ondertussen een EIZO vervanger besteld. Maar mooi dat ik die Iiyama niet wil hebben!!! (hij past overigens ook niet op m'n bureau >:))
Is die iiyama wel goed geinstalleerd? Of staat de refresh rate op 70Hz? Lijkt me toch stug dat je er koppijn van krijgt. Er zijn heel veel gebruikers van de Iiyama 22" beelschermen.

Er is verschil tussen iiyama pro512 en eizo f931. Maar het verschil kan niet het verschil zijn tussen hoofdpijn en geen hoofdpijn. Want dan zouden tientallen tweakers koppijn hebben...

Verwijderd

Eizo, maar vooor een Eizo 19 inch kan je een goede 22 inch IIyama kopen, en daar zit ik nu mee. EN ook het feit dat ik weleens ga lannen en dus ook die 22 inch bak mee moet nemen, of een lekkere 19 inch :?

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:15 schreef breukie het volgende:

Thanx :) Maar de EIZO is ook beter hoor :)
Alleen het is wel 2x zo duur :'(

Dus verstandiger zou zijn: Neem de Radeon 8500 of GF3 en daarbij een mooie 22" beeldscherm :)
Mocht je nog geld overhouden.. Neem dan een vakantie 8-)
Vliegtickets zijn spotgoedkoop :+

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:10 schreef Paul_ het volgende:

[..]

Zie ook vorige topic hierover.

Als geld geen rol speelt kies dan de eizo. Als geld wel een rol speelt kies dan de iiyama. Ga ik waarschijnlijk ook doen. Ik heb het geld wel voor die eizo maar ik denk niet dat het het waard is.

Succes ermee! En laat ons eventjes weten wat je hebt gekozen...
Paul ik d8 dat ik jou ook had overgehaald voor een Iiyama toch? :)
Welcome to the club :7

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:59 schreef MartNL het volgende:

[..]

Dan heb jij toch een defecte binnen gekregen hoor..
Want de mijna kan ik makkelijk boven de 100hz zetten..

Verwijderd

LoL vanwege tentamens een tijdje niet kunnen reageren :P
Je ziet meteen WIE TERUG IS >:)

• Leipo
  • Niet online
>:) modjes: kunnen jullie deze spammer ff een temp ban geven >:)

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 12:48 schreef Leipo het volgende:
>:) modjes: kunnen jullie deze spammer ff een temp ban geven >:)
Wil Leipo zijn onzinnig mail voortaan hier niet meer mede delen! |:( Ik probeer hier mensen wat info te geven en niet de wannabe moderator aan het uithangen! :Z

Ga op een andere forum dit doen! :7

• Paul_
Op donderdag 01 november 2001 14:25 schreef MeKnowHow het volgende:

[..]

Wil Leipo zijn onzinnig mail voortaan hier niet meer mede delen! |:( Ik probeer hier mensen wat info te geven en niet de wannabe moderator aan het uithangen! :Z

Ga op een andere forum dit doen! :7
Op zulke opmerkingen moet je niet happen MeKnowHow...

Maar ik ben er dus nog niet uit welke monitor ik neem...

Eizo F931 of de Iiyama Pro 512

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 14:34 schreef Paul_ het volgende:

[..]

Op zulke opmerkingen moet je niet happen MeKnowHow...

Maar ik ben er dus nog niet uit welke monitor ik neem...

Eizo F931 of de Iiyama Pro 512
Ze zijn beide heel erg goed Paul :)
The choice is up to you my dear friend 8-)

• mr_obb
  • Laatst online: 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik zou toch gaan voor de Eizo. Ik heb hier zelf al een aantal jaren een Eizo bak staan en hij werkt echt perfect.
Ik verkoop zelf ook aardig wat Iiyama monitoren, maar wat mij opvalt is dat ze geen van allen echt optimaal afgesteld uit de fabriek komen. Om dat even uit te leggen:

In de fabriek komen die beeldschermen op een lopende band voorbij en aan die lopende band zitten mannen met magneetjes. Het werk van die mannen is om de beeldschermen zo mooi en recht mogelijk af te stellen met behulp van een testbeeld. Ze kunnen hiervoor aan wat potmetertjes of een extra magneetje aan de zijkant van het scherm plakken, waardoor het beeld iets die kant op word getrokken.

Mijn ervaring is dat ze dat werk bij EIZO iets beter doen dan bij Iiyama. Daar betaal je ook voor.

Verwijderd

Topicstarter
Er was mij gevraagd om te reageren welke monitor ik uiteindelijk gekocht heb, dus vandaar dat ik mijn topic weer ff omhoog kick.

Allereerst bedank ik iedereen die gereageerd heeft om mijn keuze te vergemakkelijken 8-)

MeKnowHow...het "spijt" ;) me ik ben toch maar voor de EIZO F980 gegaan *D
Ik heb hem, of moet ik haar zeggen :+ , nu voor me staan en.....ook al weet ik dat de Iiyama zeker een goede keuze was geweest, dit is toch wel RULEND :9 :)

Daarnaast heb ik ook het beloofde "Monster" in elkaar gezet.
P4 2.0 gieg, 768 mb rimm, geforce3 8200 T5 deluxe, SB audigy platinum, winTVTheatre, plextor writertje en lg dvd in een Lian Li PC-70 case en luxe DTT3500 boxjes. Je begrijpt wel dat de cashflow daarvoor even secured moest worden :z en dat het daarom ff duurde voordat ik kon reageren. Nu rest nog het tweaken en intern de boel netjes maken. :)

Me verrrrrrrry happy!
*understatement*
Pagina: 1