Toon posts:

Vraag m.b.t Mxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na vele jaren te hebben gewacht was het eindelijk zover, breedband internet in het gehucht waar ik woon. Yippie!

Nu heb ik alleen een vraag over Mxstream, ik heb hem al aan medewerkers van Mxstream gevraagd. Maarja die mensen weten er geen drol van. Alles wat niet in hun handboek staat kunnen ze geen antwoord op geven :(

Maarja genoeg eromheen gedraaid, mijn vraag dus nu. Ik heb een aantal vrienden die via dezelfde centrale als mij verbinding maken via ADSL. En we wouden graag spellen zoals OFP, CS etc etc spelen tegen elkaar. Maarja de bandbreedte van Mxstream is niet genoeg om goeie pings te kunnen garanderen voor iedereen met wie we willen spelen (allemaal zelfde centrale).

Nu dacht ik aan het volgende. De modem die we gebruiken is in staat om veel grotere snelheden te halen dan we krijgen. Dit komt natuurlijk doordat de snelheid wordt afgeknepen zodra het bij de centrale aankomt. Is het misschien mogelijk om het verkeer buiten het punt om te leiden zodat we de echte snelheid kunnen halen waartoe onze modems toe instaat zijn. Om nog duidelijker te zijn.

Als we nu bijvoorbeeld OFP gaan spelen gaat de data zo.
Mijn computer --> centrale --> Mijn internet provider --> Zijn internet provider --> centrale (zelfde als mij dus) --> zijn computer.
Maar als de data zo zou gaan, mijn computer --> centrale (zonder afgeknepen te worden) --> zijn computer, zou het vele malen sneller zijn. De kabels enzo liggen er, de verbinding is er in theorie al. Maar is het mogelijk dit in praktijk ook te krijgen.

Ik weet dat het moet kunnen, mensen die ik ken die kabel hebben doen dit. Alleen wonen hun wel in het buitenland.

Verwijderd

Ja dat kan, vraag het de kpn ze zien je al aankomen.
edit:
niet gelezen ze zagen je inderdaad al aankomen

De kpn werkt met protocollen alles wat raar is en jouw verzoek is raar doen ze niet.

Volgens mij krijgt adsl van de wijkcentrale geen ip dat wordt in de centrale gedaan waar je snelheid wordt bepaald.
En geen ip is als een man in niemandsland.[/edit]

Verwijderd

Topicstarter
Dat het mogelijk is was ik al grotedeels uit, en tja kpn vragen. Uhmm 9 van de 10 medewerkers daar kunnen volgens mij geen eens zelfstandig een computer opstarten laat staan mijn vraag beantwoorden.

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar antwoorden hoe dit misschien zelf te doen. Moet toch wel iemand zijn die er meer van weet. Dit zou voor veel meer mensen grote voordelen met zich meebrengen.

Verwijderd

Topicstarter
even terug naar de top, heb een goed antwoord nodig..

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Het zal waarschijnlijk met wat moeite van KPN best mogelijk zijn, maar ik verwacht niet dat KPN er ook maar enige aandacht aan zal besteden.. (straks al helemaal niet met 4800 minder werknemers ;) )

specs

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Zou het anders niet mogelijk zijn om dit buiten de KPN om te doen??? (misschien een heel raar idee, zomaar even een kleine ingeving hoor) maar zou je niet een pc als server kunnen pakken....dan zo'n thuiscentrale tussen de 2 inplaatsen, en vervolgens die hele zooi laten draaien........(t zal vast niet kunnen hoor....maar t zou wel leuk zijn.....onder het motto "Fuck de kpn, ze gaan toch failliet"...... maar er zal wel extra hardware bij de kpn zijn om die adsl-service te kunnen geven....)

iRacing Profiel

Verwijderd

Als OFP staat voor Operation FlashPoint, heb je daar de nieuwe server software (info) al van geprobeerd? Als degene met de snelste PC een dedicated OFP server opzet, en jullie allemaal het goede password gebruiken, komt niemand anders op die server, en zit je zo goed als direct met elkaar te spelen.

't Zal wel niet zijn wat je zoekt ;)

Jord.
Pagina: 1