Verkeerde kleurenprints na "nep" cartridge ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-12 21:23
Hoi,

Ik heb al een paar jaar een HP Deskjet 710c en die bevalt me goed, ook de kwaliteit van de kleurenafdrukken.
Maar aangezien de originele cartridges zo ontzettend duur zijn, heb ik de vorige keer bij vervanging van de zwarte cartridge eens een "We Care" cartridge gekocht.

Al direct bij het uitpakken concludeerde ik dat dit de eerste en direct laatste keer was dat ik geen originele HP cartridge gekocht had want hij was uitgedroogd en moest eerst onder de hete kraan gehouden worden voordat ie printte!
Daarna bleek nog iets anders wat ik veel erger vond. De originele HP zwarte inkt bevat zeg maar groenig "pigment", maar deze troep bevatte blijkbaar meer blauwig "pigment" waardoor alles er verkleurd (paarsiger) uit kwam te zien wat ik in kleur wilde printen. Zwarte afdrukken zagen er wel goed uit, hoewel de inkt veel te lang nodig had om te drogen.

Nu was ik het van de week zat en heb de halfvolle We Care cartridge eruit gehaald en vervangen door een originele HP zwarte cartridge zodat ik mijn covers weer fatsoenlijk kon uitprinten.
Met zwarte afdrukken geen enkel probleem, maar wat schetst mijn verbazing??? De afdrukken zijn nog steeds te paars :?

Ik heb geen "nep" kleurencartridge er ooit in gehad...volgens mij bestaan die ook niet maar heb het alleen dus over de zwarte. Ik heb de nieuwe cartridge ook gecalibreerd/uitgelijnd.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?? En beter...hoe ik het oplos want op deze manier is het niet meer mogelijk om fatsoenlijk uitziende kleurenafdrukken te maken en dat vind ik toch wel erg jammer.

P.S. Bij de vervanging van zo'n HP cartridge vervang je toch direct het hele spuitmechanisme? Dus dan kan er toch niks achter gebleven zijn van die rotzooi inkt!?

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Misschien een beetje kleurenblind aan het worden ;)

Een zwarte cartridge print toch echt alleen maar zwart.
Ik heb zelf geen problemen gehad met de WeCare cartridges dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.

Misschien dat je software een beetje aan het bij mengen is mbv je kleuren cartridge. Misschien dat je driver een beetje de mist ingaat.
Haal die kleurencartridge er eens uit en print nog eens wat zwarts.

Of is het misschien je type papier :?

Senile! Senile Oekaki

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De spuitkanaaltjes eens laten reinigen, dat helpt ook wel eens.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 22:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

Gebruik hier ook WeCare zwart cartridge's in een HP710C en in een HPG95 en heb hier nergens geen last van wat betreft de kleuren.
Wel al in de HPG95 dat er aangegevn werd dat de zwarte cartridge leeg was, print nog 3 keer grijs/zwart en de 4de keer is het weer gewoon zwart (:?), maar dat is tot dusver nog maar 1 keer geweest.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Ik heb ze ook 1x (en de laatste keer ) gebruikt. Precies hetzelfde probleem als de meneer met het probleem ;) Heb dus de spuitkanaaltjes gereinigd en nu doet ie het weer :)
Suc6

• snoei
  • Laatst online: 01-12 15:57

snoei

kabels... :D

Gewoon ff een bril opzetten >:)

• timothee
Hoe reinig ik de spuitkanaaltjes? Die zitten dus vast op de printer??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 25 oktober 2001 22:07 schreef timotheebastin het volgende:
Hoe reinig ik de spuitkanaaltjes? Die zitten dus vast op de printer??
niet op de cartridge, das knake. Ik zou zeggen stuur dat ding terug om te laten reinigen heb ik met mijn Canon ook gedaan

• timothee
Op donderdag 25 oktober 2001 22:08 schreef terw_dan het volgende:

[..]

niet op de cartridge, das knake. Ik zou zeggen stuur dat ding terug om te laten reinigen heb ik met mijn Canon ook gedaan
Zitten die spuitkanaaltjes nu in de printer of op de cartridge?? En hoe reinig ik die??
Wat moet ik terugsturen? Die cartridge? Alsof ze daar nog wat aan doen en de printer kan ik niet terugsturen want er zit allang geen garantie meer op.

• snoei
  • Laatst online: 01-12 15:57

snoei

kabels... :D

Gewoon ipv van inkt een paar keer een " lege spuit " er inspuiten, zodat je druk opbouwd, dan willen de spuitkanaaltjes meestal wel opengaan.

• timothee
Hmm...zou de optie "cartridge reinigen" in de driver wat helpen? Maar eigenlijk hoeft die cartridge helemaal niet gereinigd te worden want die zit er net van gisteravond in!
De ellende met paarse afdrukken is begonnen na plaatsing van die WeCare cartridge en nu met de originele doet ie dat nog :?
Het ligt niet aan de drivers want op alle pc's hier die via dat ding printen gebeurd hetzelfde....

• timothee
Ik heb zojuist de cartridge laten reinigen. Daarbij kreeg ik twee keer een vel eruit met rastertjes, kleurbalken e.d. en het klopte voor geen meter. Nu viel me op dat de kleur geel geheel ontbrak en dat hij rood e.d. gewoon paars maakt. Ik begin toch te twijfelen of de kleurencartridge nog wel alle kleuren bevat :)

Wel lullig in dat geval want dat heb ik nog niet eerder meegemaakt dat ie dan 1 kleur gewoon niet meer deed en als het er niet aan ligt heb ik zo meteen voor nop een nieuwe kleurencartridge aangebroken die erna ligt uit te drogen in de kast.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Op donderdag 25 oktober 2001 21:06 schreef Ragonite het volgende:
Ik heb ze ook 1x (en de laatste keer ) gebruikt. Precies hetzelfde probleem als de meneer met het probleem ;) Heb dus de spuitkanaaltjes gereinigd en nu doet ie het weer :)
Suc6
In een HP printer gaan cartridges met een ONGEBOUWDE kop (spuitkanaaltjes) dus als de cartridge vervangen wordt, worden ook de "spuitkanaaltjes" vervangen.
Het ligt dus niet aan die Wecare cartridges (heb ik overigens ook, en geen problemen mee gehad) maar aan de printer. In sommige Canon en (volgens mij alle)Epson printers zit de kop ingebouwd, en vervang je telkens de inkttank. Als deze kop goed wordt onderhouden (af en toe een cleaning cyclus) kun je hier jaren mee printen, maar als deze kop niet goed wordt onderhouden, dan verslijt deze. Een kop kost ongeveer net zoveel als een printer.

Conclusie, kijk je printer na, of de drivers, programma waarmee je print.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik bedoel natuurlijk dat er bij HP printers, cartridges ingaan met een INgebouwde kop.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om het verhaal even af te sluiten, het bleek dat er één kleur op was (geel) van de kleuren cartridge, de 'nepper' was dus ok :)

Timothee heeft dus gewoon niet goed opgelet :)

Nothing to see here

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 12:42
Op maandag 29 oktober 2001 15:09 schreef Vavoom het volgende:

[..]
Een kop kost ongeveer net zoveel als een printer.
ligt wel aan je type hoor, bij de bjc 6000 is het echt niet zo.... kost een kop+de inkt tankjes, kleur(3) of zwart (1) netzoveel als een navul van hp, 80 piek voor kleur=3 kleuren navultjes = de kop, en 76 voor zwart, en daar gaat nog eens meer dan het dubbbele qua ink in ivm hp. Printer zelf is dan wel wat duurder...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:16
Ik had met mijn HP 670C en Wecare inkt dat mijn zwarte prints niet meer aansloten en gewoon blauw waren. Drie stuks geprobeerd en uiteindelijk maar geruild voor een origineel exemplaar.

Heb nu een HP 1600CM en ben zeer tevreden met de refill-inkt van START.
Pagina: 1