Toon posts:

[php] 1 keer per browser-session?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey! Ik gebruik op mijn site een popup om geld te verdienen. Nou krijg ik per bezoeker per dag betaald en dus heeft het geen zin om een bezoeker 100 keer de popup te bezorgen terwijl ik maar 1 keer betaald krijg.. Toch?!
Nu gebruik ik dmv php op elke pagina dezelfde include en had ik dit verzonnen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?
session_start();

echo "
<html>

<head>";

if(!$jaapiskoel){

echo "
<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT>
<!--
var account = 'hmmzsms';
var category = '35';
var pop = 'up';
var entry = 'entry';
//-->
</SCRIPT>
<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT SRC=\"http://server01.popupmoney.com/popup.js?hmmzsms&amp;35&amp;up&amp;entry\"></SCRIPT>
";

}

$jaapiskoel=true;
session_register("jaapiskoel");
?>

En ik d8 ook dat dit wel aardig werkte, maar 'k heb nu een paar klachten gekregen.. Weet iemand hoe dit beter kan??

Verwijderd

Nou, waarom niet gewoon met cookies, die sessions worden nadat je de browser afsluit toch verwijderd!
Dus dat heeft geen enkele zin!
Dacht ik :):)

Verwijderd

Topicstarter
ja, alleen weet ik ff nix over cookies.. Maar dat zou dus de oplossing zijn?? Of niet? Weet iemand waarom het nu dan mis gaat??

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

volgens mij moet dit werken. Als je cookies uit hebt staan of je komt na meer dan een uur inactiviteit pas weer op je site dan is je session weg.

werkt het normaal wel?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nee, dit hoort niet echt super te werken. Sessions zijn maar voor 1 browserwindow geldig. Dus na sluiten van window -> session weg.

Met cookies met een datum zou het wel kunnen. Alleen lastig voor mensen die cookies uit hebben staan. Maar voor webdesigners zijn die toch lastig... :P

Er is trouwens weinig verschil, want als je cookies uit hebt staan, werken sessions ook niet (Ja, het kan wel, maar standaard staat het UIT! Je kan ook de session Id achter elke link laten plakken)

En van dat uur inactiviteit, dat ligt er maar aan hoe je de server configureert. Je zou het ook op een jaar kunnen zetten, maarja, wie houdt er een jaar zijn browserwindow geopend?

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 16:06

JointFillah

Techno Addict

Ik neem aan dat Mr. PopUpMoney ook op een bepaalde manier bijhoudt wat een Unique bezoeker is en wat niet :?

Het meest economisch (It's all about the money) is om dat op precies dezelfde manier te doen :)

Stel nou dat PopUpMoney gewoon Unique IPs per 24uur telt?
Dat kan jij ook gewoon doen, geen gekloot met sessions ;)

Stel nou dat PopUpMoney gewoon een "adseen"-cookie dropt?
Dat kan jij ook gewoon doen, geen gekloot met sessions ;)

Stel nou dat PopUpMoney gewoon session icm met cookies gebuikt?
Dat kan jij ook gewoon doen, zit je net als PopUpMoney te kloten met session >:)

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

He wel leuk hoor al die banners, maar verdien jij al niet genoeg met al die persoonsgegevens / sms-gedrag??

<?Sorry, ik blijf niet bij de les, maar moet het kwijt.?>

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 22:17 schreef Boer_Frients het volgende:
He wel leuk hoor al die banners, maar verdien jij al niet genoeg met al die persoonsgegevens / sms-gedrag??

<?Sorry, ik blijf niet bij de les, maar moet het kwijt.?>
Hey, uhm.. Nee.. Jammer genoeg niet.. Zou ik daar geld mee kunnen verdienen dan?? Heb toch wel aardig wat gegevens :) Duzz please tell me more :)

Verwijderd

Topicstarter
hey! Ik wil wel wat meer weten over geld voor gegevens :9~

Verwijderd

kan je wel verkopen, maar kan je ook gruwelijk veel gezeik mee krijgen, ivm privacy enz. Dan zou je heel duidelijk op de site moeten zetten dat de persoonsgegevens worden verkocht en dan vult niemand het meer in. Dus als ik je een tip mag geven, laat die persoonsgegevens lekker op je db zitten en doe er niks mee...
Pagina: 1