win98 progjes in win2000 pro runnen, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
Ik ben op zoek naar een manier om in win2000 pro programma's geschreven voor win9X te kunnen draaien.

Ik heb gehoord van een emulatie programma die bij win2000 zit die win9x kan emuleren. Bestaat zoiets?

De programma's die ik heb werken allemaal goed totdat het eropaankomt dat ze de com2-poort gaan aanspreken, dan krijg ik de foutmelding dat die poort niet aangesproken kan worden op deze machine.

Op een andere computer met win2000pro precies hetzelfde.

Toen op een andere computer met win98 en toen werkte het perfect.

Het lijkt erop dat de aanvraag van het programma voor de com2 poort gebasseerd is op de API van win9x en dat de API bij deze systeemaanroep dus anders is. Is er zo'n emulatieprogramma voor win2000 die win9x aanroepen kan opvangen en doorspelen in hun win2000 eqivalenten?

Verwijderd

Rechstklikken op de link in de Programmabalk en dan kiezen voor eigenschappen en voor compatibility kiezen.
Daar kan aangegeven worden dat deze in Windows 98 mode dient opgestart te worden. C'est tout :)

• Goldme
Op donderdag 25 oktober 2001 19:13 schreef ItSnows het volgende:
Rechstklikken op de link in de Programmabalk en dan kiezen voor eigenschappen en voor compatibility kiezen.
Daar kan aangegeven worden dat deze in Windows 98 mode dient opgestart te worden. C'est tout :)
Ik zie het niet, als ik op het programma zelf rechtsklik dan zijn er 4 tabbladen in diens eigenschappen. In welke tabblad moet ik zoeken?

Compatibility heb ik niet kunnen vinden.

• Goldme
Weet iemand waar die compatibility-optie zich verborgen houdt? ik kan het met geen mogelijkheid vinden.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:36
Op donderdag 25 oktober 2001 22:08 schreef Goldme het volgende:
Weet iemand waar die compatibility-optie zich verborgen houdt? ik kan het met geen mogelijkheid vinden.
compatibility-optie ????? in WINDOWS 2K ???

Is dat niet pas in Win XP

( sorry als ik het fout heb maar ik weet haast zeker dat ik nu weer eens goed zit )

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan moet je waarschijnlijk de support tools vanaf de CD nog installeren.

Dan vind je een aantal hulpprogs voor win2k in je startmenu:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/apcompat.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 22:12 schreef Blackhole het volgende:

[..]

compatibility-optie ????? in WINDOWS 2K ???

Is dat niet pas in Win XP

( sorry als ik het fout heb maar ik weet haast zeker dat ik nu weer eens goed zit )
gij hebt helemaal gelijk , in 2k kun je geen 98 progjes draaien. das in XP en bij mij werkt dat ook nie eens goed

• Goldme
Op donderdag 25 oktober 2001 22:13 schreef BackSlash32 het volgende:
Dan moet je waarschijnlijk de support tools vanaf de CD nog installeren.

Dan vind je een aantal hulpprogs voor win2k in je startmenu:
[afbeelding]
Ik krijg steeds de volgende foutmelding:

msvcrt.dll for win32
ERROR msvcrt.dll is not compatible with win32s

Maakt niet uit welke programma ik start, zodra ik het vakje 98 kies geeft ie deze foutmelding

Verwijderd

Ik zit ook met dit probleem, alleen wil het spel dat ik wil installeren al niet eens installeren!
En aangezien ik hier nog weinig verhelderends zie: Weet iemand misschien iets?

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 14:03:
Ik zit ook met dit probleem, alleen wil het spel dat ik wil installeren al niet eens installeren!
En aangezien ik hier nog weinig verhelderends zie: Weet iemand misschien iets?
Het is al gezegd, maar volgens mij kan het niet in 2k. Een overstap naar XP is de oplossing (of een downgrade naar 98 8)7 )

[ Voor 1% gewijzigd door Jack Flushell op 29-11-2002 14:11 . Reden: typo's ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Goldme schreef op 25 October 2001 @ 19:11:
Ik ben op zoek naar een manier om in win2000 pro programma's geschreven voor win9X te kunnen draaien.

Ik heb gehoord van een emulatie programma die bij win2000 zit die win9x kan emuleren. Bestaat zoiets?

De programma's die ik heb werken allemaal goed totdat het eropaankomt dat ze de com2-poort gaan aanspreken, dan krijg ik de foutmelding dat die poort niet aangesproken kan worden op deze machine.

Op een andere computer met win2000pro precies hetzelfde.

Toen op een andere computer met win98 en toen werkte het perfect.

Het lijkt erop dat de aanvraag van het programma voor de com2 poort gebasseerd is op de API van win9x en dat de API bij deze systeemaanroep dus anders is. Is er zo'n emulatieprogramma voor win2000 die win9x aanroepen kan opvangen en doorspelen in hun win2000 eqivalenten?
Waarschijnlijk is die com2 aanvraag helemaal niet gebaseerd op een API maar roept 'ie gewoon de hardware direct aan, en dat werkt nou eenmaal niet onder een NT-based OS, en daar verander je met een compatibiliteits modus ook niets aan. Deze werd trouwens met SP2 of 3 ook aan W2K toegeveogd.

[edit]
How To Run Programs Using Compatibility Mode
To use Compatibility Mode With Windows 2000 You Must Have Service Pack 2 (SP2). Only Administrators can enable this Option for users.

Compatibility-mode is not Shown by default. To enable it after you apply SP2:
Log on as Administrator.
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type the following command, and then click OK, where %SystemRoot% is the drive and folder in which Windows 2000 is installed:
regsvr32 %systemroot%appPatch(place backslash here)slayerui.dll

How to Use Compatibility Mode Properties
Administrators can use a program shortcut to set the compatibility mode for a target program. To enable Compatibility mode by using a program shortcut:
Log on as Administrator.
Right-click the shortcut, and then click Properties.
Click the Compatibility tab.
Click to select the Run in Compatibility Mode check box to enable Compatibility-mode support for the program.
Click either Windows 95 or Windows NT 4.0 compatibility mode in the drop-down box.
Click OK to save the changes.
Double-click the shortcut to run the program.

NOTE: Be careful if you use Compatibility mode to bypass version warnings in Setup or installation programs. Some programs are designed for a specific operating system and intentionally prohibit use on future versions. These are most often system-level programs that run at a very low level and have the potential to cause serious problems if installed.
En misschien dat je hier ook nog iets aan hebt. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Nielson op 29-11-2002 16:46 . Reden: quote toegevoegd ]

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:40
Wat je ook zou kunnen proberen is om VMWare te gaan draaien. Dit is een programma waarmee je een besturingssysteem kan installeren op een virtuele harde schijf terwijl je ook je oude OS houd.

http://www.vmware.com/

LinkedIn - Collega worden?

Pagina: 1