Mijn HDD LED brandt altijd, vanaf het moment dat ik mijn computer aanzet, tot het moment dat ik de power weer afzet. Ook in de standby mode brandt deze LED continu. Ik heb een MSI k7t-266-pro-R moederbord met een 20 GB Maxtor 7200 rpm HDD. Het besturingssysteem doet er niet toe, omdat het HDD LED probleem zich allang openbaart voordat het besturingssysteem geboot wordt. Verder weet ik zeker dat ik de draadjes op de goede plek heb aangesloten en ook niet verkeerd om. Een vriend van me met hetzelfde moederbord heeft hetzelfde probleem, dus het lijkt me waarschijnlijk dat er meer mensen met dit probleem stoeien. Suggesties?
Bij mij brandt alleen het aan lampje die van de hd knippert als ie bezig is met schrijven en lezen. Ik heb k7t 266 pro mobo dus zoveel vershil zit er niet tussen.
En heb je die zelf geïnstalleerd? Op welke pinnetjes? Ik snap er echt niets van! Kan het zijn dat de LED van het verkeerde voltage is, of zeg ik nu iets heel doms?
Op welke heb jij hem zitten.als jij de Raid versie hebt,heb jij twee plaatsen waar hij op kan,die van de gewone disk,en die van de raid,als jij hem op die van de gewone zet,maar je schijf hangt aan de controller,brandt deze continue.
AMD Thunderbird 1100 - 512 MB - Asus A7V KT133 - Acer 20x10x40 - 32xA-open - Geforce II MX 64MB - SB Live 1024 - Realtek 8139c - 30GB maxtor 7200 - 20 GB Samsung 5400 - 19`Sun.
heb jij ff geluk die van mij gaan niet eens aan alleen heel even met het booten daarna zijn ze dood
Verwijderd
Bij iedereen waar de lampjes niet goed branden (of continue of helemaal niet) zitten de ledjes verkeerd aangesloten. Anders kan het niet. Pak je gebruiksaanwijzing van MSI er maar bij, daar staat het precies in.
Als ie constant brand moet je het stekkertje van je HDD led ff omdraaien, dus + - moeten omgedraaid worden. Probeer maar, en je zult merken dat het helpt
Verwijderd
Dom dom, hahaha, zoals hierboven staat, ooit van een diode gehoord? Hij zit gewoon op de verkeerde pinnetjes, als je uiteindelijk de goede pinnetjes hebt, dan kan het ledje op die pinnetjes op 2 manieren branden. Goed (knipperend dus) of helemaal niet!Op vrijdag 16 november 2001 14:18 schreef freekweb het volgende:
Als ie constant brand moet je het stekkertje van je HDD led ff omdraaien, dus + - moeten omgedraaid worden. Probeer maar, en je zult merken dat het helpt
Had ik zelf eerst ook... het probleem zit em in de Master/Slave instellingen bij de IDE kabels... je moet de Master aan het einde en de Slave op de aansluiting daarvoor doen... (zo had ik het bij me DVD speler en fikker tenminste opgelost)
bij mij blijft de hardeschijf led branden (ook al leest ie niet) totdat windows start, dan gaat ie uit
Toen ik m'n pc eindelijk kreeg deed het hd ledje nix, had de bouwer t ledje verkeerdom aangesloten, maarre, ik denk dat je 'm misschien op de raid controller hebt
Pagina: 1