Toon posts:

txt file met opdrachten in mysql krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een txt file met daarin opdrachten voor mysql en de bijbehorende data. Ziet er ongeveer zo uit:

CREATE TABLE users
(
Userid
etc

en daarna de data:

INSERT INTO users
VALUES (
7974
etc

Deze data heb ik ge-exporteerd uit Access en wil er nu een MySql db van maken. Echter de txt file is 96 mb groot (heel veel records).

Wat is de opdracht om dit bestand te verwerken in een MySql DB en gaat dat wel lukken met deze grootte?

Wellicht een newbie vraag, maar kon met de search geen (goed) antwoord vinden.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als het gegarandeerd goede queries voor mysql zijn:
(op de prompt)
# mysql < sql_dinges.txt

eventueel kan je het ook via phpmyadmin doen.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, je kan met phpMyAdmin een textfile kiezen waar de queries instaan.

Wat je liet zien ziet er wel uit als queries :p. Dus dat zou moeten lukken. Ik weet niet of 96 MB een prob is, maar ik denk van niet.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 25 oktober 2001 18:30 schreef eamelink het volgende:
Ja, je kan met phpMyAdmin een textfile kiezen waar de queries instaan.

Wat je liet zien ziet er wel uit als queries :p. Dus dat zou moeten lukken. Ik weet niet of 96 MB een prob is, maar ik denk van niet.
Toch wel, aangezien php in principe 2MB als maximum filegrootte accepteert voor uploads.

En 96MB zal misschien met een lokale verbinding werken, maar als je het met 16KB moet uploaden kan je dat ook wel vergeten om het met 1 file te doen...

Verwijderd

je kan ik access op bepaalde manieren een tabel exporteren en vervolgens in mysql via load file into ofzo iets (moet je ff nakijken) inladen, no problem

Verwijderd

Topicstarter
Effe een update:

PHPMyAdmin: Internet Explorer loopt vast,

MySQL-Front (w32): Blijft klagen over te weinig geheugen (256mb en 718 mb virtueel onder w2kpro)

Commandline: Failed to open file 'my_sql_file.txt', error: 2

Mijn gok is dat het bestand niet gevonden wordt. Waar is de default locatie van mysql?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 20:03 schreef Kertje het volgende:
je kan ik access op bepaalde manieren een tabel exporteren en vervolgens in mysql via load file into ofzo iets (moet je ff nakijken) inladen, no problem
Het makkelijke van die query is natuurlijk dat ik zelf niet alle tabellen en velden hoef aan te leggen. Dat doet die query voor je.

Is wel een oplossing hoor, maar kost wel erg veel tijd: 6 tabellen, gemiddeld 25 velden etc....

Welk bestandsformaat? csv ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het als volgt gedaan:

http://www.i-p-d.nl/mysql-acces.htm

Gewoon de gegevens via de odbc in mysql gezet
Pagina: 1