Toon posts:

condens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn water systeem laten proefdraaien (zonder pc natuurlijk) (water bierkoeler 0.1 gr+700 l/h pomp+mislukt waterblok (maar goed met het zolang hier mee doen+slangen). Nou krijg ik op alle onderdelen natuulijk condens, dus heb ik de slangen geisoleerd en de onderkant van moederbord met schuim. Maar nou zit ik te denken hoe ik mijn socket+cpu kan beschermen tegen condens. Iemand zij gewoon van een oude fiets band een stuk rubber pakken en dat er op doen en dan de core uitknippen maar rubber neemt toch geen vocht op?? na 4 uur proefdraaien lagen er een paar druppels van condens bij het koelbok dus ik moet dit goed gaan isoleren iemand ideen?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

schuimrubber :?

iStockphoto

Verwijderd

Neopreen wordt hier wel veel voor gebruikt. Dacht ik.

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
je wilt gesloten cel rubber hebben, wat dus GEEN water opneemt. Dit spul isoleert de warmte/koelte ook goed, stilstaande lucht is namelijk een slechte warmtegeleider, precies wat jij wilt dus
vraag me niet waar je het kan kopen, is eerder wel eens een topic over geweest volgens mij, van freakyfrank dacht ik, search effe :)

edit: juist, neopreen bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Neopreen rond de socket, en afdichten met kit / vaseline.. Bij de oc-shop hebben ze standaard isolatie setjes..

Verwijderd

ik denk dat je amper zal hoeven isoleren, omdat de cpu zoveel warmte afstaat dat de tamp al gouw hoger dan condensatie punt........ kijk anders ff op overclockers.com naar peltier condensation prevention artikeltjes......

Verwijderd

Condens slaat neer op warmere delen. Temperatuurverschillen zijn je vijand hier. Mogelijk koelt je bierkoeler te bruut. Wat helpt is onder je mobo (tussen je mobo en zijplaat kast) ter hoogte van de cpu isolatiemateriaal plaatsen, zodat cpu, socket en een flink stuk mobo meegekoeld wordt door de, ehrm, koudebron.

Gek genoeg is condens niet zo erg als het lijkt. Contrary to popular belief geleid zuiver water geen elektriciteit. Het zijn de vervuilingen in het water die dat doen. Ik heb zelf in een desktop kast een twin peltier setup gedraaid op een slot1 die de OCde celly onder nul deed zakken. Het slot liep vol condens en vormde een plas water op het mobo. Het systeem hing hierdoor, maar pas na 20 minuten, toen de koperen contacts van de slot1 hun geleidende eigenschappen begonnen af te geven aan dit condens.

Maw, indien aanwezig, geleid de condens weg. Wij spreken hier dus afdruipbakje. ;)

Verwijderd

Eh db slaat condens neer op warmere delen ik dacht op koudere delen. Kijk maar eens op een kopje warme thee. Er vormt zich dan condens op het bovenste deel van het kopje waar geen thee zit en dus het koude deel. Dit heeft er mee te dat warme lucht een hoger dauwpunt heeft dan koude.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Ik weet uit ervaring dat je de boel echt 100% luchtdicht moet afdichten. I had het bijv 90%, geen kit tussen me cpu pinnetjes en de socket. Maar dan kreeg ik last van vocht na 5 uur draaien, en stopte de pc ermee.
Processor heeft het altijd overleeft :)

Maar denk er dus om de boel 100% luchtdicht af te sluiten

Click hier niet

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik wilde een verwarmingselement bouwen
[topic=297723/1/25]
net zo iets als bij een vapochill gebruikt wordt maar hier zijn bijna geen reacties opgekomen. Het lijkt mij veel handiger dan alles helemaal onder te smeren met kit.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Pagina: 1