HELP! mobo dood??!

Pagina: 1
Acties:

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
wou nieuwe fans aansluiten omdat mijn delta fans te veel lawaai maken maar computer wou niet aan!! ik bios gereset. nix...
alle rotzooi uit mijn computer getrokken behalve vid kaart, cpu, geheugen en dan proberen. nix...
batterij uit mobo getrokken. nix...
andere voeding geckeckt. nix...
ander kast geprobeerd (maybe powerswitch naar de klote of zo). nix...

help! wat kan het zijn!! need help quick! wat te doen?!?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Haal je cpu eens eruit en check of ie geen bruin plekje heeft aan de onderkant......

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• PhuSioN
  • Nu online
ook gekeken bij cpu. nix aan de hand met cpu...

• PhuSioN
  • Nu online
fans gaan ook helemaal niet aan maakt niet uit welke
heb alleen de cpu fan, de northbrigde fan en de gpu fan er nu opzitten

• Marv
Op donderdag 25 oktober 2001 17:35 schreef patryk het volgende:
fans gaan ook helemaal niet aan maakt niet uit welke
heb alleen de cpu fan, de northbrigde fan en de gpu fan er nu opzitten
Heb je geen D-Led's op je mobo zitten? (Diagnostic Leds, rijtje van 4 leds... allemaal groen als het goed is... 1 of meer rood als het fout is)

Daar kun je aan zien waar je systeem blijft steken.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op donderdag 25 oktober 2001 17:49 schreef Marv het volgende:

[..]

Heb je geen D-Led's op je mobo zitten? (Diagnostic Leds, rijtje van 4 leds... allemaal groen als het goed is... 1 of meer rood als het fout is)

Daar kun je aan zien waar je systeem blijft steken.
Kijkend naar zijn sig, gebruikt hij een Abit-mobo. Deze hebben geen D-Led's. Volgens mij hebben alleen MSI-mobo's die.

Sorry heb geen antwoord. Heb je alle kabeltjes goed geplaatst ?? Power-On kabeltje niet verkeerd om of zo ? (zou het wat uit maken eigenlijk ?)

-

• PhuSioN
  • Nu online
het is een abit kt7a dus geen leds...
maar ik kom nog steeds niet verder. weet niet wat ik nog meer kan proberen

• PhuSioN
  • Nu online
Op donderdag 25 oktober 2001 17:53 schreef FoxzMan het volgende:

[..]
Power-On kabeltje niet verkeerd om of zo ? (zou het wat uit maken eigenlijk ?)
heb ook geprobeerd.. maakte nix uit... :'(:'(

• Marv
Op donderdag 25 oktober 2001 18:01 schreef patryk het volgende:

[..]

heb ook geprobeerd.. maakte nix uit... :'(:'(
:(

Probeer je processor + geheugen + hd + video kaart op een ander mobo? Als ie het dan wel doet en je andere mobo doet niets... zelfs niet na een bios reset is ie gaar. (alleen kan dat andere mobo een probleem zijn.. ik heb hier thuis bijvoorbeeld ook maar 1 amd systeem)

• PhuSioN
  • Nu online
Op donderdag 25 oktober 2001 18:04 schreef Marv het volgende:

[..]

:(

Probeer je processor + geheugen + hd + video kaart op een ander mobo? Als ie het dan wel doet en je andere mobo doet niets... zelfs niet na een bios reset is ie gaar. (alleen kan dat andere mobo een probleem zijn.. ik heb hier thuis bijvoorbeeld ook maar 1 amd systeem)
heb dus geen andere mobo...

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:14

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Zit je netvoedingsstekker er wel goed in? (ik bedoel dus de 230V aansluiting aan de kant van de voeding)
Wil nog wel eens gebeuren dat deze niet voldoende is aangedrukt en dan net geen contact maakt.

• Marv
Ik had laatst een probleempje met een oude computer... die bootte ook niet meer... alle stekkers een keer goed aangeduwd en toen bleek de ide kabel dus niet helemaal goed te zitten |:(

Als echt helemaal niets werkt dan zou ik 'm maar terug naar de winkel brengen of zo.

• PhuSioN
  • Nu online
Op donderdag 25 oktober 2001 18:08 schreef L_Jinx het volgende:
Zit je netvoedingsstekker er wel goed in? (ik bedoel dus de 230V aansluiting aan de kant van de voeding)
Wil nog wel eens gebeuren dat deze niet voldoende is aangedrukt en dan net geen contact maakt.
heb echt goed gekeken dat was het zeker niet... echt goed aangedrukt

• PhuSioN
  • Nu online
heb net de bios reset jumper de hele tijd op 1-2 gezet dat hij get wist en 10min later op weer normaal gezet en HIJ DOET HET WEER!! PHEW!!! wil echt nooit meer dit soort shit meemaken....

• Marv
Op donderdag 25 oktober 2001 18:21 schreef patryk het volgende:
heb net de bios reset jumper de hele tijd op 1-2 gezet dat hij get wist en 10min later op weer normaal gezet en HIJ DOET HET WEER!! PHEW!!! wil echt nooit meer dit soort shit meemaken....
Mooi voor je :)

Je kreeg het zeker ff vettig warm he?... herken het wel hoor :P

Verwijderd

Ik fokking haat dat altijdd jonge, het gevoel dat je hebt alsof je het ontzettend warm en koud tegelijk krijgt. Je bent altijd heeeeeeeel erg blij als het weer werkt. Ik ben blij voor je :).

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
Op donderdag 25 oktober 2001 18:29 schreef Marv het volgende:

[..]

Mooi voor je :)

Je kreeg het zeker ff vettig warm he?... herken het wel hoor :P
kut is dat als je denkt dat je mobo kapot is, echt klote gevoel :( :(
en als het opgelost is weet je eigenlijk nog niet wat er nou verkeerd was maar geeft je wel een heerlijk gevoel :)

had laatst dit probleem:
assign resource to all isa staat er als oplossing achter ga naar de locale computer winkel want er is waarschijnlijk een intern probleem :( denk wtf is dit nou weer ik kutte alles aan duwen en nog 100 andere dingen geprobeerd doet ie het weer :) maar weet nou nog steeds nie wat er nou fout was |:(
Pagina: 1