Redalert2 - LAN onder WinXP--> Oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Eindelijk is het gelukt om multiplayer werkend te krijgen onder WinXP waarbij pc1 1 NIC, en een pc2 2 NIC's heeft.

De PC met 1 Netwerkkaart (NIC):
Stap -1-
Installeer op pc1 het IPX/SPX protocol (er is 1 Local Area Connection, want er is 1 netwerkkaart en daar komt het IPX/SPX protocol dus bij te staan)

Stap -2-
Stel bij deze Local Area Connection bij de properties van het IPX/SPX protocol het frametype in op "802.3" en de network numbers op "00000000"

Stap -3-
Weer bij de properties van deze LAN connection klikken op tabblad "Authentication" en vink "Enable network acces control using bla bla bla" UIT

Stap -4-
Restart

De PC met 2 Netwerkkaarten (NIC's):
Stap -1-
Installeer op deze pc bij een willekeurige LAN connectie het IPX/SPX protocol (dit komt dan bij beide Local Area Connections te staan)

Stap -2-
Stel bij beide LAN connecties het frametype in op 802.3 en de network numbers op 00000000

Stap -3-
Bij de properties van beide LAN connection's klikken op tabblad "Authentication" en vink "Enable network acces control using bla bla bla" UIT

Stap -4-
Ga nu naar de properties van de LAN connectie die niet voor het interne netwerk is (dus wel voor het kabelmodem) en haal het vinkje weg dat staat voor "NWLink IPX/SPX/Netbios compatible..."

Stap -5-
Restart

Klaar :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Undertaker2
Geen dank... geen dank... ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Uiteraard wel veel dank.
Ik heb alleen overal 1 netwerk kaart inzitten want ik maak gebruik van een router, alleen is er volgens mij geen ipx spx protocol op windows xp te instaleren

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op dinsdag 29 januari 2002 19:49 schreef johnbjohn het volgende:
Uiteraard wel veel dank.
Ik heb alleen overal 1 netwerk kaart inzitten want ik maak gebruik van een router, alleen is er volgens mij geen ipx spx protocol op windows xp te instaleren
IPX/SPX kan wel onder XP hoor, staat gewoon in het lijstje van Protocollen die je kan installeren.

Juist

Verwijderd

waar haal je die protocolen vandaan ?
en hoe isntal je die ?

Verwijderd

en ik kan bij redalert2>options>network NIET uit netwerk kaarte kiezen..

Verwijderd

Stap -1-
Installeer op pc1 het IPX/SPX protocol (er is 1 Local Area Connection, want er is 1 netwerkkaart en daar komt het IPX/SPX protocol dus bij te staan)

hoe doe je da ?

Verwijderd

dat het nwlink in nt... hetzelfde als ipx spx alleen ms mag dat niet zo noemen :)
voor de rest overigens oud nieuws :):)

Verwijderd

volgens mij begrijp ik het niet. Ik heb gisteren ook maar eens red alert geinstalleerd op 2 XP computers. had toch wel weer een keertje zin om het te spelen tegen m'n broer die even langs kwam.
De ene heeft 2 Nic's en de andere 1. IPX stond gewoon in het rijtje van protocollen bij winxp, dus op beide computers geinstallerd. In het begin kon ik m'n broer niet zien bij red alert in de lobby hij mij wel. Toen hebben we bij options -> network: network card nr 2 gekozen en het werkte. Klaar 10 mins werk, 45 mins gespeeld en toen er weer af geflikkert. (ik had gewonnen btw :) )

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Misschien een beetje offtopic maar:

Ik kan op w2k een game joinen die op xp aangemaakt word, maar op xp zie ik geen games die op w2k aangemaakt zijn, weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb nl zondag een lanparty waarop we ook wel ra2 gaan doen denk ik!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Stappenplan nergens voor nodig. In red alert bij options --> network gewoon de juiste adapter instellen. Dus gewoon even het mac adres van de juiste netwerkkaart achterhalen en instellen. :Z :Z

• Undertaker2
Op donderdag 25 april 2002 20:06 schreef bolluh het volgende:
Stappenplan nergens voor nodig. In red alert bij options --> network gewoon de juiste adapter instellen. Dus gewoon even het mac adres van de juiste netwerkkaart achterhalen en instellen. :Z :Z
Ten eerste is dat mac-adres gedoe niet voor iedereen "zo even te achterhalen en in te stellen" En ook al stel je dat "dan even in", dan werkt dat dus niet altijd!

Als je de network authentication (dat van toepassing is op het IPX/SPX protocol) niet uitzet, dan krijg je het effect van "elkaar alleen kunnen zien" of "de ene ziet de ander wel, maar niet anderson" enz enz enz.

Bovendien is er een niet geringe kans dat, wanneer je 2 nic's hebt (met dus elk het bijbehorende IPX/SPX protocol), Redalert2 bij de "verkeerde" netwerkkaart kijkt. Daarom moet je dus bij de nic van je modem het IPX/SPX protocol uitvinken.

Maar als iedereen dat uiteraard al weet dan geef ik je gelijk met die :Z :Z's

:)

Pagina: 1