Voor een applicatie in Java ben ik op zoek naar een component. In Delphi heet het een SpinEdit. (SpinEdit = Edit veld met daarnaast een pijltje up en down om de waarde van het edit veld te verhogen/verlagen) Heeft iemand enig idee of iets dergelijks ook in Java beschikbaar is?
http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/guide/swing/1.4/spinner.html
pas in jdk1.4
En anders moet je even kijken op http://www.jars.com ofzo. Er zullen vast al wel mensen geweest zijn die die hebben gemaakt.
pas in jdk1.4
En anders moet je even kijken op http://www.jars.com ofzo. Er zullen vast al wel mensen geweest zijn die die hebben gemaakt.
Ik heb er zelf eentje gemaakt voor lagere versies dan Java (vrij simpel, maar wel krachtig, werkt alleen voor integers).
Als je niet met 1.4 kan werken en je alleen integers gebruikt mag je hem wel hebben.
De voorzieningen in 1.4 voor dergelijke spin-componenten zijn uitstekend, je kan vrijwel alles maken en weergeven
.
Als je niet met 1.4 kan werken en je alleen integers gebruikt mag je hem wel hebben.
De voorzieningen in 1.4 voor dergelijke spin-componenten zijn uitstekend, je kan vrijwel alles maken en weergeven
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Waarom maak je zoiets niet zelf ?? Maak gewoon een klasse die afstamt van Panel (of JPanel) en maak gewoon een veld met twee buttons ernaast. Dan ff zorgen dat de twee buttons de waarde verhogen/verlagen. Is toch simpel
Valt nog al tegen:MisterJava: Is toch simpel
- gebruik een goed model, waardoor je waarde ook begrensd kan zijn (voor datums bijvoorbeeld).
- Krijg je buttons maar eens klein genoeg
- Zorg ervoor dat het ook zonder het toetsenbord kan: pijltje omhoog, omlaag
- Zorg ervoor dat de waarde blijft ophogen als je de knop ingedrukt houd.
- Zorg ervoor dat je alleen getallen kan intikken in het veld.
- Zorg er bij handmatig tikken voor dat de getallen toch in het goede gebied vallen.
- Regel de tabs (focus) goed
Niet helemaal triviaal dus
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Tsja... gewoon ff in de avonduren (en nachtelijke uren) ff doorprogrammeren moet genoeg zijn om zo'n ding in elkaar te zetten 
PS het ligt eraan waar je de SpinEdit voor wilt gebruiken, maar ik denk dat je het ook wel met een JSlider ofzo kan doen... Is veel simpeler en toch makkelijk te implementeren in je huidige app (of gebruik java.awt.Slider ipv swing)
Suc6
PS het ligt eraan waar je de SpinEdit voor wilt gebruiken, maar ik denk dat je het ook wel met een JSlider ofzo kan doen... Is veel simpeler en toch makkelijk te implementeren in je huidige app (of gebruik java.awt.Slider ipv swing)
Suc6
Waarom iets schrijven wat een ander al heeft geschrevenMisterJava: Tsja... gewoon ff in de avonduren (en nachtelijke uren) ff doorprogrammeren moet genoeg zijn om zo'n ding in elkaar te zetten
Wees de tijd voor en gebruik de JSpinner in 1.4 of vraag mij lief om m'n java.version > 1.2 && java.version < 1.4 implementatie
Verwijderd
Jij zegt altijd dat ik niet lui moet zijn, dus waarom dan iets van een ander gebruiken ?? 't is natuurlijkw el een beejt overbodig om iets te gaan schrijven wat al bestaat, maar ja, waarom ben je da programmeur ??
Lijkt mij idd niet dat je het wiel twee keer uit moet vinden
Programmeur maakt natuurlijk efficient gebruik van andermans dingen en gaat pas iets proggen als het niet aan zijn verwachtingen voldoet.
If you are not wiping out you are nog pushing enough...
Om iets nieuws te schrijvenMisterJava: waarom ben je da programmeur ??
Verwijderd
Ik zou wel graag willen hebben. Ik kan hem wel nuttig gebruiken. Alvast bedanktOp donderdag 25 oktober 2001 19:17 schreef mbravenboer het volgende:
Ik heb er zelf eentje gemaakt voor lagere versies dan Java (vrij simpel, maar wel krachtig, werkt alleen voor integers).
De voorzieningen in 1.4 voor dergelijke spin-componenten zijn uitstekend, je kan vrijwel alles maken en weergeven.
Ik moet even bij elkaar zoeken wat je ervoor nodig hebt. Later zal ik het even posten.
Pagina: 1