Toon posts:

12000 te besteden!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n ouders zijn van plan nieuwe HIFI shit aan te schaffen.
We hebben nu allemaal SONY spul staan wat al wel 15/20 jaar oud is :o

Het volgende moet aangeschaft worden voor 12000 piek:
-TV (flatscreen)
-HIFI (tuner/versterker/DVD)
-SPEAKERS (5.1 setje)

Het moet wel een beetje een gerenomeerd merk zijn :)

Ze hadden laatst iets van B&O gezien voor 10000, was TV+HIFI
Weet iemand wat dit was?

We zijn altijd al SONY freaks geweest.
Heb zelf ook alles van SONY (heb nu zelfs een set die 10 keer beter is als die m'n ouders hebben :o)
Dus SONY doet het hier goed...

En welk setje speakers is aan te raden? (heb zelf JBL, bevalt prima)

Ik hoop op wat bruikbare tips...

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
ik zag laatst de nieuwe NAD silver serie
die is heel erg :9~

check http://www.nad.co.uk/

alleen weet ik niet of de silver serie iets is.
(kwa prijs!)
edit: er is zelfs een 7.1 decoder!!!

edit2: de eindversterkers kosten 4500,- per stuk!

:)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Uhh kweenie.. wat voor geluid wil je hebben ? Gewoon cd speler?

Dan koop je gewoon een TV (Sony bijv.) + DvD speler + 5.1 system van JBL. Dat heb ik nu best wel goed geluid.... als je TV of DvD kijkt gebruik je dan die speakers en als je muziek wilt luisteren, douw je gewoon je CD in de DvD speler.

Verwijderd

Kijk eens naar de Samsung, komt met een set wat er voor het oog onwijs mooi uitziet, zit een dvd speler in, versterker, tuner, dolby digital. Koop er een mooie Samsung tv bij en je heb alles in huis! (mischien nog een video recorder, maar dan ben je ook helemaal voorzien)

Ik zou het wel weten met dat geld :9~
:P

• Masselink
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Ik ben een tijdje geleden zelf naar een compleet nieuwe set op zoek geweest. Ik ben alleen tot de conclusie gekomen dat de Philips een mooier beeld had (smaken verschillen). Zelf zou ik niet zo snel voor een projectie TV gaan. Sony heeft een paar mooie modellen, maar je moet er redelijk recht voor zitten om een acceptable beeld te krijgen.

Mijn keus was gevallen op de 92 CM Philips breedbeeld.
Sony (Dolby Digital) Receiver, maakt niet zo heel veel uit welke. Verder heb ik wegens budget redenen maar een setje Jamo speakers aangeschaft. een DVD spelertje maakt mijn setje compleet.

Ik zou de frontspeakers wel goed in de gaten houden !
Ik heb namelijk niet van die kleine speakers voor genomen aangezien ik ook muziek (=Stereo) luister. De geluidskwaliteit is dan beter.

Mijn set heeft in totaal ongeveer Fl. 8500,-- gekost.

Ik kan je niet zoveel verder helpen qua Sony producten, Ik kan wel aanraden verschillende merken proberen en dan qua gevoel, beeld en gehoor een te keuze maken...

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

wil je btw breedbeeld tv?

• lawtshjj
  • Laatst online: 15-08 16:02
Beetje offtopic maarre.. ik merk dat sony TV's langer over doen om te "zappen" je weet wel, dat het beeld paar tellen zwart blijft als je naar een ander kanaal schakelt. Bij Philips TV's gaat het veel sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Het is natuurlijk niet echt voor mij zelf... (helaas)
Heb zelf voor 4000 piekies ook iets geweldigs :P
Maar voor m'n ouders beneden is het.
Het moet wel een breedbeeld zijn ja.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 17:01 schreef Lawtje.com het volgende:
Beetje offtopic maarre.. ik merk dat sony TV's langer over doen om te "zappen" je weet wel, dat het beeld paar tellen zwart blijft als je naar een ander kanaal schakelt. Bij Philips TV's gaat het veel sneller.
hier gaat het goed met sony tv's :P

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 17:03 schreef Dr.Kuipers het volgende:
Het is natuurlijk niet echt voor mij zelf... (helaas)
Heb zelf voor 4000 piekies ook iets geweldigs :P
Maar voor m'n ouders beneden is het.
Het moet wel een breedbeeld zijn ja.
ik zelf ben qua beeldkwaliteit nog steeds een fan van sony(trinitron). Ik persoonlijk vind het scherper dan de philips tv's(we hebben er 1, 83cm breedbeeld) maar sony blijft roelen.

Verwijderd

Vind de Samsung tv's ook niet meer onder doen van Sony of Philips...

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Panasonic maakt ook erg goeie tv's.....

Verwijderd

Mijn keuze:
Loewe breedbeeld tv 82cm
Yamaha DTS receiver
Sony dvd-speler
KEF hkt serie schijnt wel leuk te zijn (speakers)
of vloerstaanders met bijpassende center + REL sub.

volgens mij is dat wel te doen, met dat budget.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

12.000,- klinkt als een enorm budget, maar dat valt best tegen. Het is goed te doen om er wat moois voor te kopen, maar een goede 5.1 set is echt duur. Daarom zou ik heel hard gaan nadenken of je wel voor 5.1 wilt gaan. Je hebt er namelijk niks aan voor muziek, alleen maar voor films.
Als je voor stereo zou gaan zou ik zoiets doen:

B&W 805
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/Nautilus_805_Cherry_Without_grille.jpg

Arcam Diva A-85 Geïntegreerde versterker
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/a85.jpg

Arcam Diva DV88 DVD speler
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/DV88DVD.gif

Arcam Diva DT81 DAB Tuner
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/t51.jpg

Philips 36PW9765 36" breedbeeld tv
Afbeeldingslocatie: http://www.ce-europe.philips.com/images/products/36pw9525_l.jpg

Die kleine luidsprekers van B&W zijn echt helemaal geweldig. Die Arcam spullen zijn zeker ook goed, en ook mooi (en als je ouders naar B&O hebben gekeken zullen ze dat wel belangrijk vinden). Die DVD speler kan je dan ook gebruiken als cd speler. En die tuner kan ook DAB uitzendingen ontvangen, waar er steeds meer van komen.
En die TV van Philips heeft ook een Dolby digital decoder aan boord plus surround speakers. Dus voor films kijken heb je dan nog steeds 5.1 geluid. En voor muziek gebruik je je superieure stereo set.

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 18:24 schreef Jag het volgende:
blablabla
En die TV van Philips heeft ook een Dolby digital decoder aan boord plus surround speakers. Dus voor films kijken heb je dan nog steeds 5.1 geluid. En voor muziek gebruik je je superieure stereo set.
Ik mis toch echt de .1 hier. Lijkt me niet dat die philips dat leuk oplost.

• Jag

Jag

Op donderdag 25 oktober 2001 18:39 schreef Flippit het volgende:

[..]

Ik mis toch echt de .1 hier. Lijkt me niet dat die philips dat leuk oplost.
Er zit een sub ingebouwd in de tv. Natuurlijk is het minder dan een goede 5.1 set, maar je hebt op deze manier wel echt een goede set voor muziek.
En waarschijnlijk kan je nog de 805's als front gebruiken ipv de speakers van de tv.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 18:24 gaf Jag een voorbeeld van een heeeele mooie set
Kijk, da's nou mijn droomsetje :9~

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 25 oktober 2001 18:51 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Kijk, da's nou mijn droomsetje :9~
tsssk, na-apers... Dat is al meer dan twee jaar de mijne :'(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Masselink
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Afbeeldingslocatie: http://www.ce-europe.philips.com/images/products/36pw9525_l.jpg
He, Dat is mijn TV...... :Y)

Beeld kwaliteit is supergoed...(ik heb geruchten gehoord dat het om een panasonic beeldbuis zou gaan) geluid is minder. (maar ja daar heb je andere setjes voor)

Wat betreft het zappen naar een ander kanaal op een sony qua tijdsduur ? De Philips heeft hetzelfde 'probleem'.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zou ook eens naar de panasonic TX-36PB50F kijken. "Eisa award: Europees produkt van 2000/2001". Ik weet niet of dat een "koopbare" award is, maar Panasonics horen wel tot de meest betrouwbare TV's (mag ook wel voor dik 7000 piek)
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/TX-36PB50.jpg

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TV: Ik zou voor Loewe gaan. Hebben zeer mooie flatscreens.

Tuner + Versterker: Harman/Kardon. Zeer geil merk :P Kan ik je zeker aanraden :)

DVD: Alweer Loewe :) Wij hebben zelf de Aura. Zeer tevreden mee.

Speakers: Morel Deze moet je gewoon eens zelf gaan luisteren :)

They made me do it.

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 11:41

Roland

Schnitt!

Juist,

Dat hebben mijn Ouders dus voor 2 maanden geleden ook gedaan.
Alvast een tip : http://www.yourproductinmind.com Zij kunnen zo-Y-zo onder de prijs van elke winkel. (Niks illegaals hoor.. ;))

Wij hebben nu thuis staan:
- Retro projectie scherm (150 CM 52INCH) Thomson - 52rw65es
- Pioneer DVD
- Sony DTS
- Sony Pascal boxen

Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/images/products/product_67261.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/53761_SA-VE%20815%20ED.gif

Gegarandeerd veel kijk plezier :)
Suc6

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Topicstarter
12.000,- klinkt als een enorm budget, maar dat valt best tegen. Het is goed te doen om er wat moois voor te kopen, maar een goede 5.1 set is echt duur. Daarom zou ik heel hard gaan nadenken of je wel voor 5.1 wilt gaan. Je hebt er namelijk niks aan voor muziek, alleen maar voor films.
Als je voor stereo zou gaan zou ik zoiets doen:

B&W 805
[afbeelding]

Arcam Diva A-85 Geïntegreerde versterker
[afbeelding]

Arcam Diva DV88 DVD speler
[afbeelding]

Arcam Diva DT81 DAB Tuner
[afbeelding]

[afbeelding]

Die kleine luidsprekers van B&W zijn echt helemaal geweldig. Die Arcam spullen zijn zeker ook goed, en ook mooi (en als je ouders naar B&O hebben gekeken zullen ze dat wel belangrijk vinden). Die DVD speler kan je dan ook gebruiken als cd speler. En die tuner kan ook DAB uitzendingen ontvangen, waar er steeds meer van komen.
Zier er echt onwijs vet uit :9~
Alleen krijg je dit voor 12000 piek?
En wat is een goeie zaak om naar toe te gaan...

Ik hoor het wel...

EDIT:
Laat maar.. nie goed gelezen |:(

Verwijderd

onze loewe set roelt toch hard :P

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
b&o, why?

De MEEST slechte prijs prestatie ooit gekend. 80% voor het "design". Echt voor mensen die niet weten wat ze met hun geld moeten doen.

Die die Sony set is zijn geld ook niet waard. Daar moet je de helft ofzo betalen voor het design. En die woofer gaat niet vet hard bij films, dat wil je wel. Meestal, tenminste voor zo'n prijs verwacht je dat wel. Beetje verspilling. Net zoals B&O. Het is wel goed, maar dan betaal je wel bakken met geld. Er zijn ook merken die evengoed presteren maar geen bakken met geld kosten. Dus "dan heb je ook wat" dat boeit niet (wat een amateur verkopers uitspraak).

Trouwens F12000,- Wat subwoofer/speakers kan ik wel wat aanraden :) Een mooie servo server woofer zou misschien net iets te veel kosten (F4000,- 16Hz @ -3db :) Paradigm, 15" komt tot 126dB ofzo :)

En wat dat zappen betreft. Bij die dure televisies lijkt dat wel nog langer te duren dan die oude goedkope dingen. Wij hebben sinds 3 maanden een nieuwe Philips 70cm fullflatscreen (niet breedbeeld, want zoveel films kijken we niet, en bijna alle ZENDERS hebben het oude formaat gelukkig) (dus niet bijna flat ofzo) 100Hz digital scan en al die nieuwe rotzooi erop. voor F2400,- ofzo. Het zappen duurt nu 200ms ofzo, op die oude ging het in 1x.

Gewoon letterlijk ZAP, dit nieuwe is echt niet zappen meer. Wat surround/ stereo keuze ben ik het helemaal met Jag eens. Iedereen wil "surround", trends trends. Iedereen wil erbij horen... Stereo is zat bij TV, of je moet elke week DVD's gaan huren (en veel). Normale zenders verzenden hooguit stereo geluid.

Maaruh Jag, het had bij "nieuwe set voor Jag", zo'n verhaaltje gepost over wat je van die B&W 805 vond. Misschien wel interessant voor onze heer Kuipers :)

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Dat heb ik ook met mijn Loewe, rete strak beeld maar zappen is :r :r :r

Weer voor de topic starter:

Als je voor gewone sony gaat dan zal je wel geld overhouden tenzij je alle toeters en bellen eraan plakt. Zoals super-audio cd-speler. Maar je budget wordt al opgeslokt door zo'n flat csreen-tv. Je hebt het dan over zo'n model van ca 12cm dikte.

Greetings fireman *D

Ps: bekijk mijn simpele HIFI set op mijn site, Zeer fraai en super geluid

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 22:18 schreef firemen het volgende:

Dat heb ik ook met mijn Loewe, rete strak beeld maar zappen is :r :r :r
Geldt ook voor mijn Nokia (ja, dat lees je goed! 8-) ). Super beeld, maar zappen duurt ongeveer een seconde :(

Nee, zou geen B&O of Sony nemen. Eerder Kenwood of Panasonic.

• Jag

Jag

Aan geluid is het zoiezo minder dan 12K, alleen hoeveel je zou overhouden voor een tv weet ik zo niet. Maar ik denk dat zo'n tv als ik als voorbeeld gaf er wel inzit. Met een beetje handig shoppen plus onderhandelen moet het er wel inzitten.

Verwijderd

Topicstarter
En wat zijn nou echt goeie zaken om heen te gaan.
Mediamarkt is wel goedkoop, maar daar is volgens mij alles mee gezegd...
Is HOBO HIFI wat...?

• Jag

Jag

Ik denk dat je bij Stassen de grootste kans maakt om zoveel mogelijk waar voor je geld te krijgen. Hoe Stassen verder is weet ik niet. Ze hebben mij goed geholpen met de review, maar of ze ook goed zijn voor hun klanten weet ik niet.

Verwijderd

Vergeet de
Broooooommmmmmmmm
Niet als je een Sony TV aanzet, of is dat alleen bij mijn FD Trinitron WEGA ? :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Van die trage zap shit heeft onze Philips tv ook last. (zo'n 100hz 70cm met digital scan en al die troep)
Pagina: 1