Pingen door msproxy server...

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
ik heb hier dus een msproxy server, en diverse clients. Deze kunnen wel vrolijk internetten, maar ik kan bv niet pingen vanaf het netwerk naar buiten. Dan krijg ik de melding: Destination host unreachable... Op de server kan ik die ip`s wel pingen. Wat kan dit zijn??? Alle poorten staan al open. Wie weet hier een oplossing voor??

thnx!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ICMP open zetten op de proxy is de eerste stap.
Maar gezien het feit dat je dat dus wel vanaf de server kan staat dat waarsch. al open.

Volgende stap dan maar, NATen naar je server toe.
Zorg ervoor dat je clients als def. gw. het IP van je proxy hebben.

andere mogelijkheid is een DNS proxy opzetten, zodat je clients een DNS query kunnen doen
Dat gaat er namelijk fout.

Je client doet een broadcast (wie the fuck is blaat.com ??) en niemand reageert.
Heel misschien als het routeren goed gaat zul je bij dest. unreachable het IP van je proxy.

Suc6!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
1. Hmm.. FOK!. Gateway staat er volgens mij niet in (ik kan het nu niet checken want het is op m`n werk), zal ik ff nakijken, als ik we weer ben.

2. Als ik op een client. Ping www.tweakers.net doe, vind ie wel het ip, DNS werkt dus. Alleen dan zegt ie weer unreachable...

Kortom: Gateway instellen en het werkt dan? Of is er misschien iemand die nog meer opties heeft??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je wel het IP terug krijgt, denk ik dat je ff naar je NAT moet kijken.

Braaikamer - Smoke&BBQ