Toon posts:

Wat heb ik Nodig ?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een PIII550 en die word te traag. Nu wil ik em sneller maken maar heb totaal geen verstand van computers ( intern dan). Wat ik wel kan is de onderdelen bestellen en iemand anders de computer in elkaar laten zetten.

Ik zit zelf te denken aan een 1.5 Ghz, maar wat heb ik nou nodig wil ik zo'n processor erin gaan zetten en wat komt er nog meer bij kijken. Is een PIV processor beter of is een AMD beter...en wat is kwa kosten het beste idee. Het gaat mij er vooral om dat alles sneller gaat als ik dreamweaver photoshop en imagerady tegelijk heb aanstaan.

Op internet heb ik een natuurlijk een boel artikelen zien staan maar ik kan er niet uit opmaken wat nou met wat gecombineerd moet worden.

Wie kan mij een opsomming geven van de mogelijkheden en daarbij ook de specificaties van de artikelen zodat ik ze kan bestellen ?

Alvast bedankt,

Verwijderd

Hoeveel mb geheugen heb je ...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Idd, geef eens wat meer informatie, wat voor een videokaart heb je ? Wat voor een mobo heb je ? Hoeveel geheugen heb je d'r nu in ? etc. etc.

Verwijderd

ALs je er nu bv. 64 in heb dan zou ik er alleen effe wat geheugen bij gooien een 550 is niet zo langzaam.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"Het gaat mij er vooral om dat alles sneller gaat als ik dreamweaver photoshop en imagerady tegelijk heb aanstaan."

Dan heb je het meest aan meer geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm er zit 128mb ram in, een Rivatnt32mb videokaart.

Stel dat ik er 512mb ram in zou plaatsen, maakt dan dan al erg veel verschil ?

Stel dat dat het probleem oplost ben ik goedkoop klaar

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:47 schreef StReZzKIP het volgende:

Dat maakt heel veel verschil en wat kost het nou 120 gulden ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan is mijn probleem opgelost hoop ik, dan ga ik maar eens zo'n 512mbRam stripje halen en die erin zetten. Zoiets kan je later altijd weer gebruiken wil ik mijn systeem upgraden.

Bedankt jullie :)

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:47 schreef StReZzKIP het volgende:

Ja,
dat zal een stuk schelen. Eventueel ook een snellere harde schijf. Als wat je er nu in hebt zitten, 1 a 2 jaar oud is, zal een modernere schijf twee keer zo snel zijn minstens.

Eventueel overstappen naar een nieuwere Windows versie (Win 2000 of XP) en wat software upgrades.

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:50 schreef StReZzKIP het volgende:
Ok dan is mijn probleem opgelost hoop ik, dan ga ik maar eens zo'n 512mbRam stripje halen en die erin zetten. Zoiets kan je later altijd weer gebruiken wil ik mijn systeem upgraden.

Bedankt jullie :)
Graag gedaan :)

Verwijderd

Kijk dan eerst even of je mobo wel om kan gaan met een reepje 512 MB ( geloof dat niet alle oudere mobo`s het kunnen ).
Zo niet dan 2 x 256 halen....

Verwijderd

Topicstarter
Ah, goed dat je het zegt.
Is er een manier dat je erachter kan komen wat voor moederbord je hebt, ik heb zo'n leuk lief dynabytes computertje maar heb er niks van informatie bij gekregen. Niet dat ik zometeen die ram koop en er iets 'plof' zegt.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 12:47
Op donderdag 25 oktober 2001 16:39 schreef DMS het volgende:
Hoeveel mb geheugen heb je ...
RIMM Geheugen is nog steeds sneller dan SD-RAM voor een pentium 4 hoor!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:59 schreef maartenb het volgende:

[..]

EHhh ja en wat moet ik daar mee

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
ja waar slaat dat RIMM gedoe nou weer op? Dan moet ie een hele nieuwe voeding, mobo, CPU en koeler en geheugen... dan ben je met een paar stripjes geheugen een stuk goedkoper af!
En ik zeg maar zo: Er is niks wat je niet meer kan upgraden!

• warp
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 16:59 schreef maartenb het volgende:

[..]

*duh* hij heeft een Pentium 3 550 |:(

Verwijderd

512MB is wel een beetje overkill waarschijnlijk en best "prijzig". Zet er eerst eens 256 bij, ben je minder dan 100 piek kwijt

• warp
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 17:25 schreef Count_Grishnackh het volgende:
512MB is wel een beetje overkill waarschijnlijk en best "prijzig". Zet er eerst eens 256 bij, ben je minder dan 100 piek kwijt
49 piek in de Price Watch *D
http://www.tweakers.net/pricewatch/2870

Verwijderd

Als je aan een 1,5GHz aan het denken bent, heb je er waarschijnlijk best veel geld voor over om je pc harder te laten lopen, maar dan heb je bijna een compleet nieuw systeem nodig. Ander moederbord en geheugen enzo, gaat je zeker 1000 piek kosten

Verwijderd

vervolgens is je viedokaart de vertragende component, die dan ook aan vervanging toe is....Hoeveel geld heb je er voor over btw?

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

als je van plan bent om er een 1,5 ghz in te hangen dan kun je gewoon beter alles vervangen.

gelijk je systeem lekker snel maken dan kantie wat langer mee

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik verwacht geen schokkende prestatieverbeteringen met die reep van 512mb erbij hoor :) Als je gewoon wilt dat windows wat lekkerder draait zou ik er 128 of 256 bij gooien (je moet PC100 of PC133 SD-RAM geheugen hebben) en VOORAL investeren in een snellere harddisk. De IBM 60XGP is te krijgen in 40 of 60 gig uitvoering, dit is absoluut een van de beste harddisks van het moment, ong. f310,-. Als je het _echt_ af wil maken met een betere CPU koop je een Intel Celeron (de 1000Mhz is voor rond de 200 piek te krijgen), die je, afhankelijk van je moederboard, met een convertorkaart (20 piek) moet plaatsen.
Als laatste, mocht je van spellekes houden, zou je een betere videokaart kunnen kopen, het liefst een Geforce2 MX.

Bij upgraden moet je in de gaten houden dat de componenten op elkaar zijn afgestemd: je gaat toch geen Ferrari kopen om er vervolgens je oude caravan mee te trekken?

I reject your reality, and substitute my own.

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op donderdag 25 oktober 2001 17:36 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Bij upgraden moet je in de gaten houden dat de componenten op elkaar zijn afgestemd: je gaat toch geen Ferrari kopen om er vervolgens je oude caravan mee te trekken?
ik zou niet weten waarom niet. :?

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• snars
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 17:47 schreef the_dgc het volgende:

[..]

ik zou niet weten waarom niet. :?
Goed, JIJ mag dat doen...

maar niet zeuren als ik je keihard uitlach terwijl ik met 140 voorbij kom blazen in m'n suzuki alto >:)

edit:

hiermee dus
Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/cherokee.gif
courtesy of woutomatic

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 17:59 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

maar niet zeuren als ik je keihard uitlach terwijl ik met 140 voorbij kom blazen in m'n suzuki alto >:)

edit:

hiermee dus
[afbeelding]
courtesy of woutomatic
heeft ook zeer veel met een reepje geheugen te maken he
ontopique! ;)

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op donderdag 25 oktober 2001 17:59 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

edit:

hiermee dus
[afbeelding]
courtesy of woutomatic
140 dan rij je op zijn hoogst achter me of naast me.
met een caravan kun je ook 140 rijden
als je er maar voor zorgt dat ie er stabiel achter ligt 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net naar de winkel gegaan en heb 2 x 256mb ram gekocht, heb ik erin gezet en het werkt perfect...geen oneindig ladende programma's meer. Het is nu opredcies zoals ik in gedachte had

Nogmaals bedankt, door jullie scheelt dit mij een boel geld !

• snars
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 18:38 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

heeft ook zeer veel met een reepje geheugen te maken he
ontopique! ;)
Ja baas....

maar hij begon!!!

(oh weer een off-topic post..)

• snars
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 18:45 schreef the_dgc het volgende:

[..]

140 dan rij je op zijn hoogst achter me of naast me.
met een caravan kun je ook 140 rijden
als je er maar voor zorgt dat ie er stabiel achter ligt 8-)
Jah maar stel dat we zo een beetje naast mekaar rijden op de snelweg, en achter ons komt zo'n mooie Volvo T5/Subaru Impreza met een paar gewiekste KLPD-mannen Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/copper.gifAfbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/copper.gif d'r in...wie houden ze aan denkje?

Juist! De Ferrari met de caravan erachter! Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/happy.gif

En waarom?
Omdat ze denken: die gast heeft een Ferrari om z'n caravan te trekken, die MOET wel gek :? of bezopen Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/drinky.gif zijn :D

Maargoed, ik beloof dat dit m'n laatste onzinpost zal zijn...(..)...in deze thread

Pagina: 1