'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
*Reutel* 
T'is toch niet waar heh !!!
Haaaaa ha hahaha haa..
Heb je dan een goede case cooling met fans in het zijpaneel of zo? En ja, dan moet je nog wel een stukje hoger komen ja. Heb je nu er een beetje verdriet van de herrie die je nu hebt in de kast ??
T'is toch niet waar heh !!!
Haaaaa ha hahaha haa..
Heb je dan een goede case cooling met fans in het zijpaneel of zo? En ja, dan moet je nog wel een stukje hoger komen ja. Heb je nu er een beetje verdriet van de herrie die je nu hebt in de kast ??
Verwijderd
Ongeveer alle herrie die mijn bak maakt komt van die twee fans... Das ff schrikken als je zonder die krengen gewend bent. Ik zou ze lekker uit laten en je proc de kamer laten verwarmen.
Er zit wel een koelvin op samen met die fans, die vin werkt blijkbaar 
ik had een voeding die koellucht de kast inblies erboven zitten, totdat die de geest gaf. De nieuwe voeding blaast de lucht juist naar buiten
Maar ik vraag me af of het aan MIJN 6167 ligt (Graficall) en dan speciaal die J9 connector of dat het meer algemeen is..
ik had een voeding die koellucht de kast inblies erboven zitten, totdat die de geest gaf. De nieuwe voeding blaast de lucht juist naar buiten
Maar ik vraag me af of het aan MIJN 6167 ligt (Graficall) en dan speciaal die J9 connector of dat het meer algemeen is..
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Dat met die connector weet ik niet, wat zegt de handleiding er over ? Soms zit er verschil tussen de diverse aansluitingen op het moederbord. Ik heb ook twee Papst fans die stoppen als je ze aansluit op een RPM sensing aansluiting, omdat ze juist op die draad een rem functie hebben. Sluit je ze aan op een aansluiting zonder RPM sensing, doen ze het wel.Op donderdag 25 oktober 2001 17:04 schreef freddifish het volgende:
Er zit wel een koelvin op samen met die fans, die vin werkt blijkbaar
(Of als je het derde draadje loshaalt)
Raar maar waar..
Dat met de andere kant opblazen heeft met de ATX versie van de voeding te maken, de eerste versie voedingen bliezen inderdaad naar binnen, alle huidige vodingen zuigen warme lucht naar buiten. Dat klopt dus.
Dat zou goed kunnen, maar dat had Graficall toch moeten zien 2 jaar geleden lijkt me. Ik heb nl een heel systeem (PC prive) gekocht. Er zit idd een sturingsdraadje bij, zinloos want het MOBO ondersteunt het toch niet dacht ikOp donderdag 25 oktober 2001 17:24 schreef Hooi het volgende:
[..]
Dat met die connector weet ik niet, wat zegt de handleiding er over ? Soms zit er verschil tussen de diverse aansluitingen op het moederbord. Ik heb ook twee Papst fans die stoppen als je ze aansluit op een RPM sensing aansluiting, omdat ze juist op die draad een rem functie hebben. Sluit je ze aan op een aansluiting zonder RPM sensing, doen ze het wel.
(Of als je het derde draadje loshaalt)
Raar maar waar..
Verwijderd
Uhh ja,
maar als je zelf een systeem inelkaar bouwt, zul je ook alles zelf moeten uitzoeken. Of heb je ook voor assemblage en testen betaalt ?
maar als je zelf een systeem inelkaar bouwt, zul je ook alles zelf moeten uitzoeken. Of heb je ook voor assemblage en testen betaalt ?
Verwijderd
Op mijn msi doet de power supply fan connector onder de cpu het ook niet! Komt het wel vaker voor??Op donderdag 25 oktober 2001 16:10 schreef freddifish het volgende:
Mijn 2 jaar oude msi6167 draait een Athlon500@500 maar nu de garantie verlopen is wil ik wel eens kijken of er meer uit te halen valt met een GFD.
Bij het aflezen van het serienummer valt me inees op dat beide processorkoelingfans stilstaan. De aansluiting is op mobo aansluiting J9, processor fan. Ik verwissel dit met een andere bv J12 de power supply fan connector en ze draaien wel en ook het geluid is aanzienlijk ineens.
Kortom de fans hebben nog nooit gedraaiden toch draait mijn systeempje al twee jaar zeer stabiel soms 24/7
![]()
Hebben meer mensen met een 6167 bord dit ? de J9 aansluiting zit vlak onder het SLOT A
* freddifish denkt dat met de koeling aan deze proc (van 1999 week 47) nog wel een tandje harder kan
(Heb ergens gelezen dat de Atlons500 na week 42 eigenlijk een snellere core hebben, bv 650)
YEP, 100 piek geloof ikOp donderdag 25 oktober 2001 23:03 schreef Hooi het volgende:
Uhh ja,
het MSI6167 Mobo ontbeert een hardware sensor, dus ik kan niet "on demand" de fans aanzetten. Is er een losse schakeling te krijgen met temp sensor die ik ertussen kan zetten? want een beetje koeling lijkt me wel OK maar die orkaan die ik nu in m'n kast heb lijkt me wat overdeven.
kan natuurlijk ook de kast een beetje inpakken
Ik heb dat ook op een asus celeron mobo. Toen ik een tijdje gelee eens wou gaan overclocken, zag ik ook dat de fan niet draaide. Ik heb em nu maar via de voeding aangesloten (tis een klein fannetje van 4cm2, maakt weinig geluid).
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik heb het erger gehad... zelfde mobo, Athlon 500@700... heeft 2 dagen gedraait ofzo, geeneen crash gehad... 
maar toen had ik het dus door en toch maar mijn fans weer aangesloten (Was ik vergeten
)
maar toen had ik het dus door en toch maar mijn fans weer aangesloten (Was ik vergeten
Dat Graficall dat fan kabeltje verkeerd heeft aangesloten kan ik best begrijpen, ik zit me soms af te vragen of die lui wel de aan /uit knop weten te vinden.
Maar goed, ik begin niet over Graficall.... Welke winkel denkt het recht te hebben om mij te VERPLICHTEN een Spire koeler bij mijn TB900 + KT7 te kopen omdat ik anders geen GARANTIE meer zou hebben... En dan nog proberen uit te leggen dat ik thuis een Alpha PAL6035MFC + Delta60 heb liggen die ik wil gebruiken .. "nee, u moet onze Spire gebruiken want die is beter. Maar u moet het zelf weten hoor, het is uw garantie"

Graficall
Maar goed, ik begin niet over Graficall.... Welke winkel denkt het recht te hebben om mij te VERPLICHTEN een Spire koeler bij mijn TB900 + KT7 te kopen omdat ik anders geen GARANTIE meer zou hebben... En dan nog proberen uit te leggen dat ik thuis een Alpha PAL6035MFC + Delta60 heb liggen die ik wil gebruiken .. "nee, u moet onze Spire gebruiken want die is beter. Maar u moet het zelf weten hoor, het is uw garantie"
Graficall
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Pagina: 1