Toon posts:

Opdrachten sturen naar cisco router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om regels die je nu met Hyperterminal stuurt via een programma / commandline naar de router te sturen. Het probleem is namelijk dat als een Cisco 760 router de stroom verliest hij de datum en tijd verliest en een aantal parameters voor de filters. deze wil ik via een script/batch naar de router laten sturen zodat het met een paar klikken weer werkt zonder hyperterminal te moeten gebruiken.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

Ebrink:
.. als een Cisco 760 router de stroom verliest hij de datum en tijd verliest en een aantal parameters voor de filters.
Uhm, waarschijnlijk een domme en overbodige vraag, maar als je wijzigingen maakt in de config, dan save je die toch wel hè???

Ik geloof dat een Cisco 760 niet een echte cisco is, maar ik neem aan dat daar ook wel iets a la copy run start in zal zitten...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Het moet zonder meer mogelijk zijn om m.b.v. een perl script (mijn favoriet) een telnet/serieele connectie op te zetten naar je router en vervolgens de actuele datum/tijd en alle gewenste andere parameters goed te zetten.

Op zich zou het me ook niet verbazen als iemand al een een dergelijk programma heeft geschreven om hele batches routers (CPE) voor ISPs in te stellen.

Tijd om www.google.com er bij te halen dus :)

Succes!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:36 schreef Whizzer het volgende:

[..]

Uhm, waarschijnlijk een domme en overbodige vraag, maar als je wijzigingen maakt in de config, dan save je die toch wel hè???

Ik geloof dat een Cisco 760 niet een echte cisco is, maar ik neem aan dat daar ook wel iets a la copy run start in zal zitten...
Nee, heeft 'ie niet. Je schreef het zelf al; het is geen IOS router :)
Je hoeft in de 7xx geen config te saven, maar hij heeft ook geen backup voor z'n klokkie. Datum en tijd geen dus inderdaad verloren met powerdown.

Bye!
Vince.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
MeatGrinder:
Op zich zou het me ook niet verbazen als iemand al een een dergelijk programma heeft geschreven om hele batches routers (CPE) voor ISPs in te stellen.
Denkut nie. Daar heeft men NTP voor bedacht...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• MeatGrinder
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:34 schreef ijdod
Denkut nie. Daar heeft men NTP voor bedacht...
Ik bedoelde meer IP instellingen voor de router. Volgens mij had Sonera bv. van die klaargestoomde pakketten voor het mkb met een Cisco 700 router. Die worden ook niet echt allemaal stuk voor stuk door iemand ingesteld, dat is ook gewoon een script draaien en klaar.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Da's meestal het betere handwerk, er wordt een standaard config (die zijn er uiteraard) gewijzigd naar behoefte, en die wordt via copy/paste of TFTP in de router geschoten.

Tuurlijk is dat scriptbaar, maar de tijdwinst is nihiel, en zo'n grote fabriek is het uitrollen van dergelijke prutsroutertjes (sorry, heb iets tegen de 700 serie :) )niet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• MeatGrinder
Op Sunday 28 October 2001 09:58 schreef ijdod het volgende:
Da's meestal het betere handwerk, er wordt een standaard config (die zijn er uiteraard) gewijzigd naar behoefte, en die wordt via copy/paste of TFTP in de router geschoten.
Dat was de procedure die ik ook in gedachten had, met een template werken maakt de kans op fouten een stuk kleiner.
Tuurlijk is dat scriptbaar, maar de tijdwinst is nihiel, en zo'n grote fabriek is het uitrollen van dergelijke prutsroutertjes (sorry, heb iets tegen de 700 serie :) )niet.
Ben het inderdaad met je eens dat de 700 serie het best zo snel mogelijk uitgefaseerd kan worden. Sowieso zou ik altijd de meerprijs van een 800 serie voor lief nemen vanwege de extra mogelijkheden en omdat het gewoon IOS draait.

Verwijderd

Wat is er dan zo belangrijk aan die tijd op dat ding?

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 09:30 schreef NewAgePerformance het volgende:
Wat is er dan zo belangrijk aan die tijd op dat ding?
Inbellen om 8.00h en uitloggen om 17.00h stipt? :)

Verwijderd

Volgens mij heb je daar helemaal geen moeilijke scripts voor nodig.. sluit het ding aan op een willekeurige console met RS232 interface en doe het volgende:

- Zet al je opdrachten in een tekst bestand, als het goed is heb je geen interactieve commando's nodig
- Voor unix: cat blaat.txt > cuaa0 (of hoe uw RS232 ook moge heten waar de router aan zit)
- Voor DOS/Windows: type blaat.txt > COM1

Volgens mij moet dat gewoon werken?!

Voor unix heb je trouwens ook nog een "chat" programma dat ideaal is voor zaken zoals dialin scripts, misschien kun je dat hiervoor ook wel gebruiken, vooral als je toch interactieve commando's moet sturen naar je router of moet wachten op bepaalde output voordat je het volgende commando stuurt...

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 19:16 schreef sproggle het volgende:

[..]

Inbellen om 8.00h en uitloggen om 17.00h stipt? :)
Lekker belangrijk ;) Dial on Demand. Ga je weg om 17:00 uur trek je de plug eruit :)

HOPPA!
Pagina: 1