Toon posts:

Welke proc temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1400 en Abit-KT7a mb.
Ik wil graag te temperatuur meten van mijn processor.
Hiervoor gebuik ik al een aantal programmas nl. MBM 5.9 en Sandra. Beide programmas geven een temperatuur waarde van rond de 40 graden. Terwijl het bios een temperatuur aangeeft van dik in de 60 graden. Welke tempertuur moet ik nu geloven?. Want om eerlijk te zijn vind ik een temp van 40 graden voor een standaard coolermastertje wel erg laag.
Bij voorbaat dank.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op donderdag 25 oktober 2001 16:10 schreef QuAteR het volgende:
Ik heb een AMD 1400 en Abit-KT7a mb.
Ik wil graag te temperatuur meten van mijn processor.
Hiervoor gebuik ik al een aantal programmas nl. MBM 5.9 en Sandra. Beide programmas geven een temperatuur waarde van rond de 40 graden. Terwijl het bios een temperatuur aangeeft van dik in de 60 graden. Welke tempertuur moet ik nu geloven?. Want om eerlijk te zijn vind ik een temp van 40 graden voor een standaard coolermastertje wel erg laag.
Bij voorbaat dank.
De temp. kan wel eens niet goed kloppen, want er zijn soms bios versie's die de temp niet goed kunnen aflezen. Maar met de nieuwere biosen.
Tip flash je bord eens en kijk dan veder.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Die proggies halen hun info normaal gesproken van het BIOS.. als de bios 60 graden aangeeft, en zo'n proggie 40 graden, dan werkt \t proggie niet optimaal.. Ik denk dat je BIOS dan de juiste temp aangeeft..

Verwijderd

Topicstarter
Welke MBM sensor is voor de processor Via 686b - 1,2 of 3?

Verwijderd

Pfffhh :)
Diegene die de hoogste temp aangeeft is de CPU, die daarna is de chipset/kast. Die derde temp is helemaal geen temp.
(Volstrekt duuster, die derde ..)

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik het al gezien hij is 62 graden :( .
Een nieuwe cooler is al besteld (Zalman cnps 5001).
Bedank voor de snelle reacties! :) .

Verwijderd

Quater: je vergeet erbij te vermelden of het om Full-load temps gaat .. wanneer het de idle temp is lijkt het mij zo gek nog niet!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is idle 62 graden!. Das dus erg veel denk ik. :(

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

62°C is wel wat heet ja op idle, beter coolertje erop, klaar
Pagina: 1