Toon posts:

[flash] 16 kanalen geluid :)

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk zou ik uhm nog iet releasen, maar vanwege een topic op flashcoders toch maar wel, ik wil niemand wat onthouden dus ook jullie niet :)

http://home.wxs.nl/~leeu6431/16chan.html

Op 23/11 is de officiele release, samen met de nieuwe single van quick&brite...

http://www.tree-top.nl/qb/

B.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

:) hij is wel lief

|{ brrr }] |

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

* cutter vindt B-Top een [W&G-Guru]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:12

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle zegt: wow!

Echt heel cool!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
* Blue-eagle smile hier voorstellen *

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nice... very nice!!

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://fragland.net/forum/images/smiles/worshippy.gif
Very nice, leuk bedacht!
Afbeeldingslocatie: http://fragland.net/forum/images/smiles/dance.gif

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:12

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 25 oktober 2001 16:18 schreef Blue-eagle het volgende:
* Pelle smile hier voorstellen *
Is niet nodig hoor, we hebben deze nog: Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/worshippy.gif

/edit
Hmm tijdens het zoeken naar die smiley had Sick_Nick 'm al gevonden :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

errug ok! *D

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 25 oktober 2001 16:29 schreef Pelle het volgende:

[..]

Is niet nodig hoor, we hebben deze nog: [afbeelding]
Te laat :O ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 16:07 schreef cutter het volgende:
* cutter vindt B-Top een [W&G-Guru]
B-top vind dat wat overhaast, maar thnx anywayz.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen echt geinterresseerd in flash&geluid:

http://flashex.audiofarm.de/getSoundTime_1.0.html

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Cool, wat pas echt cool zou zijn is als je het mogelijk maakt dat mensen waves kunnen uploaden en dat je de combo met generator maakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 18:07 schreef raptorix het volgende:
Cool, wat pas echt cool zou zijn is als je het mogelijk maakt dat mensen waves kunnen uploaden en dat je de combo met generator maakt :)
Probleem daarmee is dus dat als je een mixer in zijn huidige vorm wil houden, de gebruiker zijn loops moet restricten.

Mijn flashamp doet dit al wel btw, mp3'tje uploaden en spelen maar :)

Verwijderd

Zag het met Seraph jah, hij blijft erg goed en begrijp nog steeds niet hoe je van 8 naar die 16 kanalen bent gegaan.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 20:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

kzie nix! alleen de FPS, maar verder niks...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• raptorix
Ik heb trouwens even naar je andere programmeersels gekeken op je site en het is erg fraai, met name die particel engine was stoer, ben zelf op dit moment ook weer veel bezig met flash, ben op dit moment bezig met xml flash koppelingen, heb je daar trouwens al veel mee gewerkt?

Verwijderd

whooaa..dit is dope man. vermaeck alom!

respect

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

nice...mooi gedaan. :)
Op donderdag 25 oktober 2001 18:20 schreef raptorix het volgende:
ben op dit moment bezig met xml flash koppelingen, heb je daar trouwens al veel mee gewerkt?
hoewel niet voor mij bedoeld antwoord ik deze maar, want nu betreed je mijn territorium in de flash wereld ;)

Flash + XML is een leuk speeltje, echter het heeft ook zijn beperkingen.

• XML zorgt vooral voor veel overhead (dit is niet alleen een probleem in combinatie met Flash btw), veel mensen gebruiken het terwijl simpele key/value pairs combo's vaak al voldoen. Maar omdat XML zo'n hip modewoord is
- wat doe je precies?
- Ik develop dynamische webapplicaties in XML met Flash.
klinkt natuurlijk _errug_ interresant ;)
• Met oudere versies van de Flash player zit een bug, waardoor deze over de kop gaat als deze zogenaamde empty nodes tegenkomt (whitespace) Hier zijn echter wel oplossingen voor geschreven.
• Doordat XML in Flash deze beperkingen heeft, zul je vaak delen van de XML pagina's moeten herschrijven. Dit is juist het totaal tegenovergestelde van wat de bedoeling was.

Ik heb ooit een keer een TV-Gids in XML / Flash geschreven voor een klant. Ik zal eens door de archieven zoeken. Maar goed..dynamisch Flash is voor mij het interessante gedeelte...ik weet geen f*ck van Actionscript (ok een beetje) . Daarnaast gaat de backend <-> Flash deel veel belangrijker worden in toekomstige versies van Flash ( Coldfusion <-> Flash interfaces in Flash 6 whoohoo..)

HTH

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 18:17 schreef Prammenhanger het volgende:
kzie nix! alleen de FPS, maar verder niks...
Het lijkt erop dat jij de flash 5 plugin niet hebt, alleen mijn fps countertje is 4 compatible....

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Erg cool gemaakt........maar uhm.......wil je niet beledigen ofzo.......maar wat is hier moeillijk aan? (/me weet niet al teveel over Flash & Sound enzo......) Is dit niet gewoon kwestie van 16 soundobjecten aansturen?

Ohja ik heb pas voor het eerst iets gedaan met XML & Flash (ook gespeeld met XMLsockets en Flash......erg leuk en veel potentie maar wegens tijdgebrek niet verder meegegaan). Ik ben zeer onder de indruk van de mogelijkheden......en vind het vrij simpel werken allemaal; ik ben zelf nog niet tegen problemen aangelopen maar dat zal ongetwijfelt te maken hebben met het feit dat hetgeen ik gemaakt heb niet super ingewikkelt was :). Ik vind XML en XMLsockets 2 hele intressante features van Flash5 en ben zeker van plan hier meer mee te doen. (If I only had the time.....)

Verwijderd

Gaaf zoals al reeds gezegd :)...

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 20:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op donderdag 25 oktober 2001 20:46 schreef B-Top het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat jij de flash 5 plugin niet hebt, alleen mijn fps countertje is 4 compatible....
Hmm, ik heb wel macromedia flash 5, neem aan dat daar de plug-in gelijk mee komt?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 26-08 19:52

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb 0,1% van flash dus en eigenlijk het zelfde wat McVirusS ook al zei: Wat is hier het speciale / de uitdaging voor jouw?

• raptorix
Dat van die whitespace heb ik gelezen, ik gebruik MS XMLDOM object om mijn xml te genereren, daar zit in principe een propertie bij preserver whitespace, en anders kan ik altijd nog een lege node opvullen met een dummywaarde.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

hhm, lekker...ff een garage-beat getweaked, environmental audio op 'Evil' en trippen maar 8-)

erg vet, respect.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 21:01 schreef McVirusS het volgende:
Erg cool gemaakt........maar uhm.......wil je niet beledigen ofzo.......maar wat is hier moeillijk aan? (/me weet niet al teveel over Flash & Sound enzo......) Is dit niet gewoon kwestie van 16 soundobjecten aansturen?
Heb ook niet heel veel ervaring met geluid en flash, maar de moeilijkheid zit hem in het feit dat dit 16 kanaals is, en flash standaard maar 8 aan kan. Daarom vroeg ik me ook af in een eerdere post hoe dat kan. Het is duz vrij ingewikkeld om 16 kanalen te hebben (iig voor mij dan)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 21:01 schreef McVirusS het volgende:

Ohja ik heb pas voor het eerst iets gedaan met XML & Flash (ook gespeeld met XMLsockets en Flash......erg leuk en veel potentie maar wegens tijdgebrek niet verder meegegaan). Ik ben zeer onder de indruk van de mogelijkheden......en vind het vrij simpel werken allemaal; ik ben zelf nog niet tegen problemen aangelopen maar dat zal ongetwijfelt te maken hebben met het feit dat hetgeen ik gemaakt heb niet super ingewikkelt was :). Ik vind XML en XMLsockets 2 hele intressante features van Flash5 en ben zeker van plan hier meer mee te doen. (If I only had the time.....)
Zoals gezegd, ga jij maar 16 soundobjects maken.

• raptorix
2 movies in 1 die ieder 8 kanalen aansturen?
Weet niet hoor nooit iets met geluid gedaan :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verander alsjeblieft je ondertitel van Flash - Developer naar Flash Guru.

Zonder :9 :P: Wat jij met Flash doet ... sjeezus man!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 09:55 schreef raptorix het volgende:
2 movies in 1 die ieder 8 kanalen aansturen?
Weet niet hoor nooit iets met geluid gedaan :)
Nee, er zit een plugin gerelateerde limiet aan het aantal kanalen, dus dat zal je niet zo oplossen in actionscript.

Als de officieele (en dus wel coole versie) uit is op 23/11, gaan de sources van deze online.

B.

• McVirusS
Op vrijdag 26 oktober 2001 00:55 schreef B-Top het volgende:
Zoals gezegd, ga jij maar 16 soundobjects maken.
Het was niet bedoelt om je uit te dagen maar wilde gewoon weten hoe het zat.......ik wist bijvoorbeeld niet dat Flash een limiet heeft van 8 soundkanalen :).....was dus gewoon nieuwsgierig.

Verwijderd

kwam toevallig net deze site tegen.
t idee is hetzelfde.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Erg koel gedaan :)

beetje verslavend ook, ff 5 minuten mee zitten spelen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:57 schreef JayAnzee het volgende:
kwam toevallig net deze site tegen.
t idee is hetzelfde.
Ziet er mooi uit jah,

/me heeft sterk het vermoeden dat b-top dit sound object al kent, en zelfs goed weet hoe die in elkaar steekt ;)...

• djazete
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

leuk :) absoluut, maar ehm, de sounds maken het tooltje leuk... tuurlijk is een workaround om 16 kanalen te doen erg leuk en knap, absoluut, het resultaat mag er wezen, maar heb je te danken aan de samples...
denk ik :)
daar is het niet minder om, maar ik denk dat een boel reacties hier staan omdat het zo leuk klinkt en je lekker online je eigen mixje kunt maken, is ook waar, maar ik geloof dat het hier om de engine ging is het niet..? :)

naja.. ik ben misschien te kritisch..

• McVirusS
Simpelste workarround die ik kan bedenken (niet getest):
  • Men neme een goed soundeditprogramma
  • Men neme 16 mono samples
  • Vervolgens maak je 8 stereo sample files met linker en rechter "kanaal" verschillende samples
  • Men maakt 8 soundobjecten aan
  • Men spele met pan/volume instellingen
  • Men heeft een fake 16 kanalen mixer
Of denk ik nou te simpel?

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 02:09 schreef McVirusS het volgende:
  • Vervolgens maak je 8 stereo sample files met linker en rechter "kanaal" verschillende samples
Je denkt te simpel :P want als je nou links en rechts op een kanaal een verschillende sample hebt zitten krijg je bij de balans links-rechts alletwee de samples te horen en klinkt het niet, dus hoe dan ook, je zit vast aan de 16 soundobjecten die normaal in Flash niet mogelijk zouden zijn...

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 00:49 schreef djazete het volgende:
leuk :) absoluut, maar ehm, de sounds maken het tooltje leuk... tuurlijk is een workaround om 16 kanalen te doen erg leuk en knap, absoluut, het resultaat mag er wezen, maar heb je te danken aan de samples...
denk ik :)
daar is het niet minder om, maar ik denk dat een boel reacties hier staan omdat het zo leuk klinkt en je lekker online je eigen mixje kunt maken, is ook waar, maar ik geloof dat het hier om de engine ging is het niet..? :)

naja.. ik ben misschien te kritisch..
Als je de reacties iets zorgvuldiger had gelezen had je kunnen lezen wat hier nou zo knap aan is. Je kunt in Flash heel leuk schuifjes kunt gaan zitten maken met een setVolume(); functie heel leuk, 6 klaar, werkt goed 7 klaar werkt nog steeds goed, 8 klaar je vraagt je af wat de big deal was aan t voorbeeld op GoT en dan kom je bij de 9 en dan doet ie het opeens niet meer }:O... dan kom je erachter dat je in Flash maar kunt werken met een limiet van 8 soundobjecten, en dat het knappe em hier in zit dat doormiddel van een truuk er nou toch echt 16 soundobjecten te besturen zijn... :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Nou, op naar de 1024 :P

• McVirusS
Op zaterdag 27 oktober 2001 10:15 schreef Seraph het volgende:

[..]

Je denkt te simpel :P want als je nou links en rechts op een kanaal een verschillende sample hebt zitten krijg je bij de balans links-rechts alletwee de samples te horen en klinkt het niet, dus hoe dan ook, je zit vast aan de 16 soundobjecten die normaal in Flash niet mogelijk zouden zijn...
Formule maken........panning/volume dynamisch aanpassen....ik geef toe.......het is heel moeillijk maar niet onmogenlijk toch?

• djazete
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Op zaterdag 27 oktober 2001 10:40 schreef Seraph het volgende:

[..]

Als je de reacties iets zorgvuldiger had gelezen had je kunnen lezen wat hier nou zo knap aan is. Je kunt in Flash heel leuk schuifjes kunt gaan zitten maken met een setVolume(); functie heel leuk, 6 klaar, werkt goed 7 klaar werkt nog steeds goed, 8 klaar je vraagt je af wat de big deal was aan t voorbeeld op GoT en dan kom je bij de 9 en dan doet ie het opeens niet meer }:O... dan kom je erachter dat je in Flash maar kunt werken met een limiet van 8 soundobjecten, en dat het knappe em hier in zit dat doormiddel van een truuk er nou toch echt 16 soundobjecten te besturen zijn... :)
ehm, dat zeg ik toch ook, dat die workaround voor 16 kanalen/objecten erg leuk is... maar dat de samples hier de tool maken.. ik vermoed als je 8 kanalen had, en leuke samples, de aaibaarheids factor (..) er niet minder om geweest was..

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 12:26 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Formule maken........panning/volume dynamisch aanpassen....ik geef toe.......het is heel moeillijk maar niet onmogenlijk toch?
Wel want het feit dat je toch 16 geluidjes afzonderlijk van elkaar kunt veranderen van volume en balans geeft dus aan dat er toch gebruik is gemaakt van 16 bestuurbare sound objects, dus niet fake :)...

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 12:40 schreef djazete het volgende:

[..]

ehm, dat zeg ik toch ook, dat die workaround voor 16 kanalen/objecten erg leuk is... maar dat de samples hier de tool maken.. ik vermoed als je 8 kanalen had, en leuke samples, de aaibaarheids factor (..) er niet minder om geweest was..
Bij mij wel :P...

• McVirusS
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:03 schreef Seraph het volgende:
Wel want het feit dat je toch 16 geluidjes afzonderlijk van elkaar kunt veranderen van volume en balans geeft dus aan dat er toch gebruik is gemaakt van 16 bestuurbare sound objects, dus niet fake :)...
Shit......je hebt gelijk :)........verder puzzelen dan maar :P.

• McVirusS
Ohja........mad respect B-Top :)......werkt erg mooi :).

Verwijderd

Topicstarter
Op Saturday 27 October 2001 02:09 schreef McVirusS het volgende:
En voor het goede antwoord krijg jij: DE SOURCE CODE :)

IDD het is een truuk die nadert na wat jij nou zegt; de code is ongeveer 20 regels, dus het is vrij simplistisch.

maar toch, plaus voor het goede antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 26 October 2001 22:40 schreef Seraph het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit jah,

/me heeft sterk het vermoeden dat b-top dit sound object al kent, en zelfs goed weet hoe die in elkaar steekt ;)...
idd, deze code is oorspronkelijk gebouwd om gebruikt te worden door de makers van looplabs........

De makers:

www.crashmedia.com

Aardige knakkers met een goed gevoel voor design.

B.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op Sunday 28 October 2001 16:47 schreef B-Top het volgende:

idd, deze code is oorspronkelijk gebouwd om gebruikt te worden door de makers van looplabs........

De makers:

www.crashmedia.com
grappig..is het toch een klein wereldje..ik had wel gehoord van looplabs en ff gekeken maar wist niet dat Crashmedia erachter zat. Ken Craig namelijk wel.

* oh,when? was trouwens erg verbaasd over de website..had namelijk alleen de oude nog maar gezien..

is wel mooi..degelijk maar originaliteitsprijs zal ie niet winnen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 oktober 2001 18:44 schreef oh,when? het volgende:

[..]

grappig..is het toch een klein wereldje..ik had wel gehoord van looplabs en ff gekeken maar wist niet dat Crashmedia erachter zat. Ken Craig namelijk wel.

* oh,when? was trouwens erg verbaasd over de website..had namelijk alleen de oude nog maar gezien..

is wel mooi..degelijk maar originaliteitsprijs zal ie niet winnen ;)
Idd klein wereldje...dat ik jou nog nooit irl ben tegengekomen is mij ook een raadsel.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 29 oktober 2001 11:40 schreef B-Top het volgende:

[..]

Idd klein wereldje...dat ik jou nog nooit irl ben tegengekomen is mij ook een raadsel.
hahaha..misschien ben ik je al 100 keer voorbijgelopen...als je me eenmaal hebt gezien dan vergeet je me ws ook niet snel..kzie er nl best *kuch* opvallend uit

:)

• McVirusS
Op maandag 29 oktober 2001 12:57 schreef oh,when? het volgende:

[..]

hahaha..misschien ben ik je al 100 keer voorbijgelopen...als je me eenmaal hebt gezien dan vergeet je me ws ook niet snel..kzie er nl best *kuch* opvallend uit
Hoe kom je daaaaaaar nou weer bij :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 14:28 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Ik niet :) ik ben zo'n standaard mannetje.....heb je geen picture ofzo, ik kan me niet voorstellen dat we elkaar niet hebben gesproken in NY, ik stond grotendeels ook alleen maar voor de deur..

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 29 oktober 2001 14:28 schreef McVirusS het volgende:

[..]

dat heb ik van horen zeggen.. :+

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21
23/11 is voorbij en nou wil ik toch wel meer weten :)

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Pagina: 1