nice...mooi gedaan.

Op donderdag 25 oktober 2001 18:20 schreef raptorix het volgende:
ben op dit moment bezig met xml flash koppelingen, heb je daar trouwens al veel mee gewerkt?
hoewel niet voor mij bedoeld antwoord ik deze maar, want nu betreed je mijn territorium in de flash wereld
Flash + XML is een leuk speeltje, echter het heeft ook zijn beperkingen.
• XML zorgt vooral voor veel overhead (dit is niet alleen een probleem in combinatie met Flash btw), veel mensen gebruiken het terwijl simpele key/value pairs combo's vaak al voldoen. Maar omdat XML zo'n hip modewoord is
- wat doe je precies?
- Ik develop dynamische webapplicaties in XML met Flash.
klinkt natuurlijk _errug_ interresant
• Met oudere versies van de Flash player zit een bug, waardoor deze over de kop gaat als deze zogenaamde empty nodes tegenkomt (whitespace) Hier zijn echter wel
oplossingen voor geschreven.
• Doordat XML in Flash deze beperkingen heeft, zul je vaak delen van de XML pagina's moeten herschrijven. Dit is juist het totaal tegenovergestelde van wat de bedoeling was.
Ik heb ooit een keer een TV-Gids in XML / Flash geschreven voor een klant. Ik zal eens door de archieven zoeken. Maar goed..dynamisch Flash is voor mij het interessante gedeelte...ik weet geen f*ck van Actionscript (ok een beetje) . Daarnaast gaat de backend <-> Flash deel veel belangrijker worden in toekomstige versies van Flash ( Coldfusion <-> Flash interfaces in Flash 6 whoohoo..)
HTH