Toon posts:

Seagate Barracuda IV 's werken niet onder RAID-0!!

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt volgende week pas officieel,
maar na een telefonisch gesprek met Seagate weet ik zeker dat het niet aan mij ligt....

Seagate's nieuwe vlaggenschip uit de IDE-lijn,
de Barracuda IV, werkt niet onder RAID-0.

Het maakt niet uit of het hard- of softwarematig is,
de drive haalt nog maar een fractie van de snelheid.

Zie hiervoor ook:

http://www.storagereview.com/welcome.pl?/http://www.storagereview.com/jive/sr/thread.jsp?forum=1&thread=17380

en

http://www.storagereview.com/welcome.pl/http://www.storagereview.com/jive/sr/thread.jsp?forum=1&thread=18217&hilite=true&q=RAID+0&start=0#168863

Triest, maar waar!
terwijl ik hier net 400GB aan Barracuda's heb binnengekregen!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach ja, weer een reden om geen IDE-schijven van Crashgate/Seacrash (aka Seagate) te nemen...

Hun SCSI-schijven zijn prima, maar hun IDE schijven hebben het woord "crashen" uitgevonden.

Virussen? Scan ze hier!

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
Had ik toch bijna een Barracude IV gekocht (met als toekomstoptie RAID), IBM schijnt het trouwens ook problemen te hebben met RAID (sterven nog sneller). Western Digital dan maar...

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 15:54 schreef wildhagen de volgende nutteloze flame:
Ach ja, weer een reden om geen IDE-schijven van Crashgate/Seacrash (aka Seagate) te nemen...
Diepe Diepe Diepe zucht
Als je niks beters te doen hebt dan je ongefundeerde mening te spuien.... zeg dan gewoon niks.

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:47 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Diepe Diepe Diepe zucht
Als je niks beters te doen hebt dan je ongefundeerde mening te spuien.... zeg dan gewoon niks.
Vind ik ook, ik heb trouwens een Baracuda IV 80 Gb, en hij werkt prima, lekker stil en lekker snel, en gelukkig was ik toch geen raid van plan. Wel lijkt ie wat probleempjes te hebben met mij on board promise Ultra100, maar ik denk dat dat aan de promise ligt.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
Ik had hier afgelopen week een posting over een dode Seagate...

Is gewoon mijn eigen schuld, had ik em maar moeten koelen. Behalve dat vreemde geval dat zich 1 keer voor heeft gedaan doet ie het perfect :)

Enne: Seagate komt binnenkort toch wel met een nieuwe firmware voor dat beestje. Tot die tijd laat ik het gewoon bij cuda III + IV, das veel sneller dan 2x cuda IV.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:52 schreef _JGC_ het volgende:
Ik had hier afgelopen week een posting over een dode Seagate...

Is gewoon mijn eigen schuld, had ik em maar moeten koelen.
Sorry, dit is niet jouw schuld maar seagate's schuld. Een harddisk wordt niog steeds verondersteld te kunnen werken zonder aktieve koeling. Als we nu ook al onze schijven moeten koelen na de voeding, cpu, gpu, chipset(northbridge), wanneer komt de floppydrivekoeler eraan

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:58 schreef Charlie23 het volgende:

[..]

Sorry, dit is niet jouw schuld maar seagate's schuld. Een harddisk wordt niog steeds verondersteld te kunnen werken zonder aktieve koeling. Als we nu ook al onze schijven moeten koelen na de voeding, cpu, gpu, chipset(northbridge), wanneer komt de floppydrivekoeler eraan
Uh Uh
Niet helemaal waar. Seagate (en al haar concurrenten) geven in de manual op hoe heet een schijf mag worden in maximale temperatuur en temperatuurstijging per tijdseenheid. Indien er dus niet genoeg airflow is of de schijf stijf tegen iets anders aan zit kan de schijf dus te heet worden. Bijvoorbeeld doordat de kast de goedkoopste van de goedkoopste moest zijn en stijf dicht zit (ga dan even uit van een ongemodde kast). Als de enige airflow in de kast moet komen van de voedingsfan is dat niet veel. De schijffabrikant geeft de temperaturen op. Het is aan de gebruiker om er voor te zorgen dat hij of zij daar onder blijft.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 26 oktober 2001 11:07 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Uh Uh
Niet helemaal waar. Seagate (en al haar concurrenten) geven in de manual op hoe heet een schijf mag worden in maximale temperatuur en temperatuurstijging per tijdseenheid. Indien er dus niet genoeg airflow is of de schijf stijf tegen iets anders aan zit kan de schijf dus te heet worden. Bijvoorbeeld doordat de kast de goedkoopste van de goedkoopste moest zijn en stijf dicht zit (ga dan even uit van een ongemodde kast). Als de enige airflow in de kast moet komen van de voedingsfan is dat niet veel. De schijffabrikant geeft de temperaturen op. Het is aan de gebruiker om er voor te zorgen dat hij of zij daar onder blijft.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, ik bedoel een HD moet in een elcheapo kast ook gewoon heel kunnen blijven, de meeste normale gebruikers modden hun case helemaal niet, en zetten er ook geen extra fans in.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
Als je twee disken tegenelkaar aanzet, waarbij de ene nog veel warmer (mag) worden dan de ander, denk ik toch dat je fout bezig bent...

Hij is dus niet kapot, maar ging vreemd doen vanwege de hoge temperatuur. Ga strax die beide disken in een 5,25" framepje hangen en ze met een 100cfm fannetje coolen >:)
Pagina: 1