Op donderdag 25 oktober 2001 16:55 schreef WouterTinus het volgende:Alleen als iemand specifiek achter jou aan zit kan hij er iets aan hebben, maar in zo'n geval zal de aanvaller waarschijnlijk genoeg tools en trucs hebben om niet afhankelijk te zijn van een IP dat ergens op Tweakers.net staat.
Neu, lijkt me niet.
Stel:
• Ik draai een ongepatch'de versie van IIS. Op zich is daar voor mij niets mis mee, zolangs ik geen virus binnenkrijg.
• Scriptkiddo ziet ergens een IP staan (wat mijne blijkt te zijn) en gaat effe poortscannen.
• Kiddo ziet dat ik IIS draai op port 80 en gaat vervolgens mij een beetje lopen hacken
Ja, je begint je dan wel af te vragen of dit mogelijk moet zijn. Op zich heb ik niets misdaan, maar wordt ik toch gehacked.
Je kan nu wel zeggen dat een hacker anders ook aan mijn IP had kunnen komen, maar dat is natuurlijk pure bagitalisering, want hier staan ze gewoon open-en-bloot.
Nu kwam de crew ermee dat hierdoor kan worden gezien dat mensen onder verschillende accounts bedrijven zwart lopen te maken.
Wat je je nu kan afvragen of het laten zien van een IP adres er voor zorgt dat een bedrijf nu opeens niet meer zwart gemaakt wordt.
Zolang het neerzetten van een IP adres nl. niet aantoonbare meerwaarde heeft, kan het nl. beter worden weggehaald.