Toon posts:

Nieuwe computer geeft geen krimp

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
edit:
-------------------

Wie wil en kan mij (eventueel tegen betaling) helpen met mijn probleem.......... liefst omgeving Eindhoven maar Brabant is ook goed!

------------------

Zit met een ernstig probleem, Heb voor het eerst zelf een computer in elkaar gezet. Heb wel eens een pci-kaart erin gestopt en een extra harde schijf geïnstaleerd maar nu dus voor het eerst heel de computer in elkaar gezet.

Dit is me dus NIET gelukt :'( :'( :'( :'(

Het probleem:

Wanneer ik de computer aan zet beginnen alle koelers lekker te draaien, maar dat is dan ook gelijk alles wat hij doet. De monitor blijft stand-by staan en hoor ook geen opstart piepje. Naar mijn weten heb ik alles netjes en goed aangesloten. Wat kan er mis zijn?

Mijn systeem:

- Asus P4T-E chipset 850 socket 478
- Pentium 4 processor 2.0 ghz socket 478
- Spire 9T105B1H3G koeler
- 2* 64mb RIMM geheugen
- Maxtor D740X-6L 40,9 gig - 7200 Rpm - UDMA 133
- V7700 Geforce 2 GTS 32mb DDR geheugen
- soundblaster live geluidskaart
- Pioneer DVD 16 speed
- LG CD-Rom 52 speed
- Netwerk kaartje

Wie kan mij helpen, wat zou het probleem kunnen zijn?????

Alvast bedankt!

Verwijderd

Geen piepjes ??? Hmmm....das een slecht teken!

Mamaplankje ????

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Heb je een cmos jumpertje dat op clear staat misschien?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 15:48 schreef blobber het volgende:
Heb je een cmos jumpertje dat op clear staat misschien?
dat kan ja :)
maar waarom een 2ghz en 128mb ram??
die combie vind ik niet zo slim :)

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 15:49 schreef Hielkej het volgende:

[..]

Inderdaad , 128 is niet zoveel meer tegenwoordig...

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
controleer je IDE kabels even..

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 15:43 schreef floooo het volgende:

Het probleem:

Wanneer ik de computer aan zet beginnen alle koelers lekker te draaien, maar dat is dan ook gelijk alles wat hij doet. De monitor blijft stand-by staan en hoor ook geen opstart piepje. Naar mijn weten heb ik alles netjes en goed aangesloten. Wat kan er mis zijn?
eeeh heel lullig maar ik heb precies hetzelfde gehad, wat bleek... mijn processor was opgeblazen :( , ik wil je niet laten schrikken, maar als alle koelers draaien is er niks mis met je mobo. bij mij kreeg ik ook op mijn monitor de melding "no signal input" waardoor je gaat denken dat er iets met de videokaart is. ik had wel een amd, dus ik hoop voor je dat pentiums wat meer kennen hebben. |:(
heb je wel koelpasta tussen de prossecor en de koeler gesmeerd?? da was ik toen nmlk vergeten :P

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Check eerst even of alles goed aangesloten zit op het moederbord, sommige kaarten moet je wat meer aandrukken dan andere (heb je een agp vid kaart).

Dan kijken of het geheugen en proc er goed opzitten.

Als dan nog niks eerst helemaal leeg strippen en dan rustig opbouwen, eerst proc + geheugen + vid.kaart
dan +hdd
dan +fdd
dan +sound card
dan +nic
dan moet hij of ergens tussendoor een fout geven, dan is het onderdeel wat je er net aan vast heb gemaakt de schuldige.

Als hij bij proc+geheughen+vid.kaart niks doet het het geheugen,proc,vid.kaart proberen meer aan te drukken.(niet slopen)

Anders waarschijnlijk mama plankje kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 15:49 schreef Hielkej het volgende:

[..]

Dat weet ik maar krijg de 1 november pas weer gestort....... komt dan 256 mb bij!!
En ik kan geen cmos jumpertje vinden dat op clear staat. zitten maar 5 jumpertjes in en dat is geen cmos jumpertje + een schakelaartje met 10 jumpers maar die staan allemaal op of zodat je die dingen in de BIOS kan regelen. snelheid en cpu frequency.

Damm wat baal ik hiervan

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ik had eergisteren mijn nieuwe P4 (1.7) in elkaar gezet. Ook tot twee keer toe problemen. Twee dingen die ik was vergeten:

1) er zijn nu maar liefst 3 voedingskabels, ik was zo'n kleine vierkante midden op het mobo vergeten, gevolg: piep-tuut-piep-tuut-piep-...
2) rambus geheugen heeft "fillers" nodig, jij hebt 128 mb geheugen, dus 2 dimmetjes, moet je in de banks 3 en 4 dat nepdimmetje die bij je mobo zaten stoppen

Hij werkt nu als een zonnetje (en gek genoeg VEEL sneller dan m'n ouwe AMD 1.3 met twice the memory)

Verwijderd

die Asus moederborden kunnen wel wat hebben hoor.
als je mobo zo snel kapot zou zijn denk ik ook wel dat je een beetje ruw hebt gedaan met dat bordje
maar toch, het zou kunnen. alleen vind ik het dan wel knap dat zn koelers draaien terwijl dat hij kapot is.

vraaggie fooo
als je je stekker erin doet, en je zet hem niet aan brand dan het lampie op je mobo?

kijk ook ff in het boekie of je switches goed staan

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 15:57 schreef ThePriest het volgende:
Ik had eergisteren mijn nieuwe P4 (1.7) in elkaar gezet. Ook tot twee keer toe problemen. Twee dingen die ik was vergeten:

1) er zijn nu maar liefst 3 voedingskabels, ik was zo'n kleine vierkante midden op het mobo vergeten, gevolg: piep-tuut-piep-tuut-piep-...
2) rambus geheugen heeft "fillers" nodig, jij hebt 128 mb geheugen, dus 2 dimmetjes, moet je in de banks 3 en 4 dat nepdimmetje die bij je mobo zaten stoppen

Hij werkt nu als een zonnetje (en gek genoeg VEEL sneller dan m'n ouwe AMD 1.3 met twice the memory)
snoertje zit erin en de filler's zitten er ook op. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Jep het lampje brand mooi groen!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt me handig, zo'n copmuter. Ik word nogal vaak aan de kant gezet door de KLPD, en ik erger me bont en blauw aan dat belerende toontje ('waar zijn wij mee bezig?')...tof als je em dan gewoon kan muten :)

Effe serieus (ik ben geen p4-expert maar dit zijn mijn nuttige algemene tips)
Goed ademhalen, nadenken, de handleiding van je mobo erbij pakken, en opzoeken wat die piepjes betekenen (moet er zeker bij staan in een Asus-handleiding). In veel gevallen kun je het probleem zo al snel oplossen (videokaart of geheugen niet goed aangedrukt etc.).
Loop zowiezo alles even na. Probeer zonodig je systeem zo 'kaal' mogelijk te starten (dus ALLEEN cpu, ram, videokaart erin). Als het werkt, hardware stuk voor stuk toevoegen (begin met harddisk bijv.) totdat het niet meer werkt (dan heb je in principe de rotte appel gevonden).

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:03 schreef floooo het volgende:
Jep het lampje brand mooi groen!
dan is je mobo dus mooi heel.

zorg ervoor dat alles goed in elkaar gezet is, pasta, netjes erop gesmeerd en zo

en dan trug naar de winkel.
en gewoon zeggen dat je processor kaduuk was, misschien willen ze hem dan wel terugsturen
ik weet dat het nie de meest sociale manier is maar toch lullig als je net je systeem hebt opgebouwd

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22
Op donderdag 25 oktober 2001 16:03 schreef _sNaRs_ het volgende:
Lijkt me handig, zo'n copmuter. Ik word nogal vaak aan de kant gezet door de KLPD, en ik erger me bont en blauw aan dat belerende toontje ('waar zijn wij mee bezig?')...tof als je em dan gewoon kan muten :)

Effe serieus (ik ben geen p4-expert maar dit zijn mijn nuttige algemene tips)
Goed ademhalen, nadenken, de handleiding van je mobo erbij pakken, en opzoeken wat die piepjes betekenen (moet er zeker bij staan in een Asus-handleiding). In veel gevallen kun je het probleem zo al snel oplossen (videokaart of geheugen niet goed aangedrukt etc.).
Loop zowiezo alles even na. Probeer zonodig je systeem zo 'kaal' mogelijk te starten (dus ALLEEN cpu, ram, videokaart erin). Als het werkt, hardware stuk voor stuk toevoegen (begin met harddisk bijv.) totdat het niet meer werkt (dan heb je in principe de rotte appel gevonden).
Copmuter? Is dat een nieuwe variant van de Duitse huismoeder die voor politieagentje speelt?? >:)

Verwijderd

Ik heb deze week hetzelfde probleem gehad. Alles nieuw, maar niets doen behalve the fans. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat MoBo of CPU stuk was. Teruggegaan naar de winkel (ik had beide onderdelen bij dezelfde winkels gekocht :) ). Uiteindelijk bleek MoBo stuk te zijn. Ik heb een nieuwe gehad en hij draait als een zonnetje. Was overigens wel met een andere config ;).

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat het je fillers zijn, maar een brakke voeding zou ook nog kunnen, dat bleek het bij mij te zijn bij hetzelfde probleem. >> Fans deden het wel, maar het bord kreeg gewoon te weinig stroom voor de rest ofzo...

• snars
  • Niet online
En je niet bang laten maken dat er iets is opgeblazen :(

Nog iets: ik neem aan dat je een nieuwe voeding gebruikt in dit systeem? P4's slurpen flink wat ampere's nl.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor jullie tips.

p.s. hij geeft geen piepjes.

Dus het is nu het beste om alles los te koppelen. En dan iedere keer een stuk voor stuk hardware toe te voegen.

Dus eerst alleen moederbord.
dan moederbord + CPU
dan moederbord + CPU + Geheugen
Dan moederbord + CPU + Geheugen + videokaart enz enz enz

Waar aan merk ik dan dat er iets kapot is? Wat doet bijvoorbeeld een moederbord zonder CPU en geheugen. Niks toch?

Nou ja ik ga het in ieder geval maar proberen!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
Kijk eens of al je kabels van je IDE drives goed zitten ;)

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:05 schreef Enfermidade het volgende:

[..]

dan is je mobo dus mooi heel.

zorg ervoor dat alles goed in elkaar gezet is, pasta, netjes erop gesmeerd en zo

en dan trug naar de winkel.
en gewoon zeggen dat je processor kaduuk was, misschien willen ze hem dan wel terugsturen
ik weet dat het nie de meest sociale manier is maar toch lullig als je net je systeem hebt opgebouwd
Mijn lampje was ook mooi groen, maar MoBo was toch kaduuk.

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt mij niet dat het aan de stroom ligt. zit 300 watt voeding in.

Als er een kabel van de IDE drives niet goed zit dan doet de rest het toch wel? of heb ik dat nu verkeerd?

Verwijderd

voeding zal wel mee vallen. P4 zuipt niezoveel stroom.

Verwijderd

heb je hem nou al helemaal gestript? Alles eruit behalve noodzakelijke? Nog steeds hetzelfde resultaat?

• snars
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 16:07 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Copmuter? Is dat een nieuwe variant van de Duitse huismoeder die voor politieagentje speelt?? >:)
Duitse huismoeders als politieagent? Kijk jij teveel SBS6 's avonds, jongeman :7

Voor de duidelijkheid: ik zat bijdehand te doen over de topic van deze thread: 'Nieuwe copmuter geeft geen krimp'

[/antfucking mode ALWAYS on]
Nog iets: de mededeling dat je computer geen krimp geeft impliceert juist dat het allemaal perfect werkt; daarom hier een voorbeeld van het correcte gebruik van de uitdrukking 'geen krimp geven':

"Mijn nieuwe Athlon XP is superstabiel: zelfs bij een overclock van 150% geeft hij geen krimp."

Verwijderd

Topicstarter
ben er mee bezig moet nu alleen even wat anders doen. Ga er vanavond mee verder. Alvast bedankt voor jullie hulp! en ik laat wel weten hoe het er voor staat. Ik hoop goed!

[Duim mode]
Please laat hem werken vanavond
[/duim mode]

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:11 schreef floooo het volgende:
het lijkt mij niet dat het aan de stroom ligt. zit 300 watt voeding in.

Als er een kabel van de IDE drives niet goed zit dan doet de rest het toch wel? of heb ik dat nu verkeerd?
je c heeft maar 5 dingen nodig om tew draaien

1: mobo
2: processor
3: Geheugen
4: koeler
5: videokaart

op dat moment kun je al in de bios. en dus is dan je pc draaiende. daarna kun je de rest bij prikken maar dat is niet noodzakelijk. (wel handig ;-) )

• WiD
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op donderdag 25 oktober 2001 16:17 schreef Count_Grishnackh het volgende:
Euh, zo'n 2Ghz zuipt dus wel stroom, en heel veel zelfs. Daar kan een 1.4Ghz Athlon niet tegenaan.

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 16:11 schreef DeWerker het volgende:

[..]

Mijn lampje was ook mooi groen, maar MoBo was toch kaduuk.
|:(
o nou dan moet je dat als niet beschreven beschouwen. wat hij beschreef leek in ieder geval veelste veel op mijn eigen probleem met me comp.

Verwijderd

o, ehh ok Wid. Ik dacht dat ie juist minder verbruikt en daardoor in een kleinere socket kon, maar goed, dit ter zake. 300W moet genoeg zijn lijkt me.

• WiD
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op donderdag 25 oktober 2001 16:29 schreef Count_Grishnackh het volgende:
o, ehh ok Wid. Ik dacht dat ie juist minder verbruikt en daardoor in een kleinere socket kon, maar goed, dit ter zake. 300W moet genoeg zijn lijkt me.
Intel geeft aan dat de 2Ghz gemaakt is om ongeveer 75W te verbruiken, maar piekvermogen zou iets boven de 100W liggen. Een 300W voeding van bedenkelijke kwaliteit kan daar dus problemen mee hebben. Een goeie 300W voeding moet dat echter perfekt kunnen.

Verwijderd

Afstandsbusje wat kortsluiting maakt aan de onderkant van
het moederbord?

P4 processors zijn toch beveiligd tegen
doorfikken? :)

Verwijderd

ja, maar het moederbord niet,

als er zo'n verhogingsdingetje kortsluiting maakt is het snel afgelopen....

kijk misschien ook ff naar de statische lading van alles (klinkt misschien raar, maar mijn systeempje (amd + msi) wilde eerst ook niet opstarten. Pas toen ik de onderdelen een paar keer aangeraakt had (om te zien of alles goed vast zat) starte hij ineens op :?, beetje vreemd, maar wel lekker ;))

• jorammeke
  • Laatst online: 18-08 15:36

jorammeke

OpperPrutser

Op donderdag 25 oktober 2001 16:17 schreef Count_Grishnackh het volgende:
neuh, maar 70 watt...

ik weet veel werk..
haal je moederbord er uit en stop hem weer terug,
zorg er voor dat de mobo nergens sluiting maakt...
Daarna grote kans dat het weer werkt.

heb het ook een gehad met een dual PIII, das best slikkeh

7510Wp / Daikin Altherma 4 / HA / ESP's en andere rommel

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou hij dan kortsluiting kunnen maken?

Heb verder alles eruit gehaald op de cpu, geheugen en videokaart na! Helaas doet nog steeds helemaal niks!

de koelers gaan allemaal lekker draaien maar beeldscherm blijft uit en ik hoor geen opstartpiepje!

Wie kan mij helpen? Hoe kan ik weten dat het moederbord kapot is? of mischien we de CPU? Kan ik hem niet toevallig bij iemand in de buurt van Eindhoven testen?

Of iemand andere suggesties.

P.s. CPU op een beurs gekocht in Duitsland. Heb de CPU vorige week nog zien werken op de Comp van een kennis. (die woont in alleen in groningen dus kan daar niet even langs)

Verwijderd

Waar zou hij dan kortsluiting kunnen maken?
als je er een busje teveel ondergezet hebt, dat dan dus contact maakt met je mamaboard
Heb verder alles eruit gehaald op de cpu, geheugen en videokaart na! Helaas doet nog steeds helemaal niks!

de koelers gaan allemaal lekker draaien maar beeldscherm blijft uit en ik hoor geen opstartpiepje!

Wie kan mij helpen? Hoe kan ik weten dat het moederbord kapot is? of mischien we de CPU? Kan ik hem niet toevallig bij iemand in de buurt van Eindhoven testen?

Of iemand andere suggesties.
Ja, probeer het eens met een PCI videokaart uit een andere computer (of iig een andere videokaart),

ff kijken: als je geheugen kapoet is dan zou je comp iig moeten opstarten tot het punt dat je bios de rest van het systeem gaat starten en daar dan een foutmelding moeten geven

Het is denk OF je CPU OF je Videokaart. Denk dat dat moederboard niet (of maar voor een deel) kapot is aangezien hij nog wel netjes stroom doorgeeft naar de Fans...

(misschien ff met een spanningsmeter verschillende plekken van je board testen :?)

Haal ook ff de batterij van je Bios eruit en zet hem na 2 min weer terug... (misschien lost het iets op),

en je had het over dipswitches/jumpers => staat het VOLTAGE van je processor goed ingesteld???

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de voltage niet veranderen op het moederbord door middel van jumpers.

Als ik de computer aanzet doet hij dus echt niks nada noppes (behalve dat de fans stroom krijgen en gaan draaien.)

kan ik mischien mijn cpu'tje bij iemand effe testen om te kijken of hij het doet? Ik hoop zo erg van wel!

p.s. het werkt ook niet wanneer ik mijn batterijtje er effe uithaal

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

IDE kabels verkeerd om kan precies datgene tot gevolg hebben wat je hier beschrijft..

Eerst alles los behalve mobo+cpu+mem+speaker.. wachten of je piep hoort.. dan videokaart erbijin, dan de rest.. en dan werkt het.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

titel ff aangepast :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
nope heb alles los en nog geen piepje!

Begin nu toch wel echt te balen.

Cpu in een keer kapot ofzo? kan toch haast niet.

p.s. Fijn dat mijn stomme tikfout even is verbeterd

• FCA
  • Laatst online: 13-07 15:23

FCA

Jezelf goed elektrostatisch ontladen voordat je begon? En ook constant contact gehouden met een aarde terwijl je hem in elkaar zette?
Anders kun je zo'n CPU makkelijk opblazen.

Voeding goed ingesteld? Op Europese stroomsterkte e.d.?

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

Topicstarter
jep was helemaal ONTladen!

En voedig instellen? zat al ingebouwd in de kast dus weet niet hoe ik dat zou moeten instellen.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
trek het geheugen er is uit. dat moet tie gaan piepen. en doe dat ook ff met de videokaart. als je nix hoort en je hebt de speaker goed aangesloten dan zou ik maar eens naar de winkel gaan rennen met je processor en moederbord want dan is een van de 2 kaput.

doe voor de zeker heid ook ff alle kabels loshalen zoals powerled e.d. alleen de power on en speaker erop laten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op een p4t moet je het geheugen om en om zetten dus:

rimm, terminator, rimm, terminator

en niet zoals bijv. bij een msi bord: rimm, rimm, terminator, terminator

daar kwam ik pas achter toen ik eens in het boekje gingen kijken omdat de net door mij gebouwde pc niet erg tot actie te verleiden was (ik haat in boekjes kijken)

Verwijderd

voeding goed ingesteld..... (leuke reply hoor, maar als die schakelaar niet goed had gestaan had er sowiezo weinig gebeurd. Dan was het in een keer BOEM.....

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Ik denk dat het aan je voeding ligt. Ik heb zelf een soortgelijk probleem gehad. Nieuw netwerkkaartje in mijn computer en een geluidskaart. Opstarten, helemaal nix. Alleen ventilatoren lopen en no signal op de monitor. Echt alles een voor een vervangen. Mobo, proc, geheugen, grafische kaart, hd etc. Nog nix. conclusie: moet aan voeding liggen. Bleken die twee extra kaarten de druppel te zijn geweest voor mijn brakke voeding. Nieuwe voeding erin, loopt als een zonnetje. Ik zou zeggen, leen ergens een voeding en just give it a try!

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

Ik zou als ik jou was er echt maar twee 256 MB DIMMs bijgooien! Je weet dat als je twee 64 MB DIMMs hebt je effectief ook maar 64 hebt door de quad data bus?

Daarom is de bandbreedte van de P4 zo hoog, hij gebruikt twee DIMMs als 1!

Verwijderd

Topicstarter
Tja al zou het aan de voeding liggen. Ik weet en ken voor de rest niemand waar ik even een voeding kan lenen?

En hoe weet ik dat het niet aan de proccesor ligt en of het moederbord?

Is er geen Tweaker in de buurt van eindhoven die mij (eventueel tegen betaling) Wil helpen? Dat ik even langs kom met CPU en of alles om gewoon te kijken wat er kapot is?

Iedereen in Noord Brabant PLEEEESSSEEE reageer aub, of als je iemand kent attendeer hem dan even hierop aub!!!!!!

Ik baal echt als een stekker (zoveel geld uitgegeven en dan iets krijgen wat niet werkt :'( :'( :'( )

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Weet anders iemand een "goedkoop" adres van iemand die pc's in elkaar zet?

Hoop toch echt dat iemand mij hiermee kan helpen.

• Righteye
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Goed...de handleiding van voor af aan

Wat heb je nodig voor stap 1
Moederbord + CPU + cooling + geheugen + speakertje + voeding

Doe je PC aan (fans gaan draaien, lampjes gaan branden)

-> geen piepjes ? er van uitgaande dat je alles goed hebt aangesloten (voornamelijk het speakertje en de CPU/mobo/cooling en uiteraard het CMOS jumpertje (wissel ook eens het batterijtje)) is of je CPU of je MOBO kapot of je speakertje (evt. dan onderdelen vervangen door onderdelen uit andere PC, bijv. speakertje (die je ook weer kan testen in ander systeem).Als je dat voor elkaar hebt hoor je nu piepjes, (meestal 4 piepjes -> Vi-Di-Jo-Kaart).

Sluit je videokaart aan en je monitor.

-> Als het goed is heb je beeld op je monitor
zo niet, dan videokaart of monitor omwisselen/testen op ander systeem.

Na elke stap de toegevoegde hardware bij niet werken testen/verwisselen met ander hardware.
Het kan ook zijn dat je alsnog ontdekt dat er iets mis is aan je moederbord (bijv. hd en kabels ergens anders getest en werkend, in jouw pc niet -> IDE-controller op het Moederbord kapot -> terug naar winkel)

-> Zo ja, Floppydrive aansluiten en opstarten met een bootdisk (win98 ofzo).

-> Dit werkt ? Dan een harde schijf eraan, hij start nog steeds op ? Dan de cd-rom spelers/branders/rest, maar 1 voor 1.

-> Als dit dan allemaal werkt kun je beginnen met instaleren en zien we je wel weer terug in Software / Windows Operating systems of een soortgelijke topic.

Succes.

P.s. controleer je CMOS-jumper even extra goed
P.p.s.s. lees je moederbord boekje goed door, tevens de boekjes van je CPU e.d.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit nu allemaal geprobeerd maar denk dat of de cpu kapot is of de mobo. Deze heb ik alleen niet in de zelfde winkels gekocht dus kan ze niet samen terugbrengen.

Ik hoop nu dat een van jullie tweakers iemand kent (of jezelf natuurlijk) die ook een pentium 4 socket 478 heeft zodat ik mijn processor even kan testen voor dat ik ermee naar groningen moet.

Hoop echt dat iemand mij kan helpen, maar mijn moed zakt me wel in de schoenen nu ik na 3 dagen nog niemand heb gevonden die zich geroepen voelt om mij te helpen (echt ik ben niet te beroerd om te betalen) Dus weet jij iets? of een winkel die elke CPU even test of moederbord laat AUB even wat van je horen!

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
p.s. ik kan echt geen cmos jumper vinden?

heb echt heel het boekje doorgespit. Dus...........?

Verwijderd

Is vaak een jumper het dichtst in de buurt van de batterij. Heeft 3 pinnen.

. = een pin
- = is de jumper

Die jumper staat waarschijnlijk zo: .-
Zet die eens -. en wacht een paar seconde.
Zet de jumper weer zo: .-

Dit alles zonder de pc aan gehad te hebben. Op deze manier kan je niks slopen en heb je mazzel als het ineens werkt. Staan er trouwens geen andere jumpers op het mobo? Voltage bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
kan er echt geen vinden. zit er zoiezo geen vlakbij de batterij.

Weet echt niet meer wat te doen.

Verwijderd

Probeer het gewoon bij alle jumpers. Als de stroom er af is kan er toch niks gebeuren. Heb je ook al gekeken naar voltage jumpers?

Verwijderd

Topicstarter
er zit een jumperfree mode op.

Ik kan alleen een usb voltage instellen namelijk +5VSB en +5V de laatste is(standaard/default)

• Righteye
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ben even voor je op zoek geweest en heb het volgende gevonden:

Via de asus-site (http://www.asus.com) je moederbord opgezocht en de manual van een site in duitsland afgehaald in PDF formaat. ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/sock423/850/p4t-e/p4te-101.pdf
Toen vond ik uitgebreide schemas van alles. Daarin vond ik ook dit:

If you forget your password, you can clear the CMOS Real Time Clock (RTC) RAM. .... To Erase the RTC RAM: (1) Unplug your computer, (2) Short the solder points R301, (3) Turn on your computer, (4) Hold down <delete. during bootup and enter bios setup to re-enter user preferences.

Kan het plaatje niet laten zien, maar aan de rechterkant van je bord (CPU / mouse/keyb boven) te hoogte van je AGP/1ste PCI slot een chip met daarop Intel I/O Controller HUB (ICH2), daarnaast zit een jumpertje (?) met R301 (CLRTC) erbij. Op dit jumpertje moet je dus effe een jumpertje ( :) ) zetten terwijl je PC uit staat. Jumpertje er weer af en de PC werkt (als het goed is).

Ben een uur bezig geweest met uitzoeken, dus ik zou zeggen stort een leuk bedrag op giro 7560708 t.a.v. S. Klappe in Apeldoorn als het werkt.

Op deze manier wordt je nog een echte Tweaker :)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
ik had dat ook en het stroomverdelertje op het moederbord was een pootje vanaf gebroken toen ik mn dimmetje erin had gedrukt :(

kijk daar anders effe naar want dat is denk ik het enige wat het probleem kan zijn :) .

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op Thursday 25 October 2001 16:03 schreef _sNaRs_ het volgende:
offtopic:
Whahaha LOL! ;)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op Saturday 27 October 2001 15:46 schreef Righteye het volgende:
Ben even voor je op zoek geweest en heb het volgende gevonden:

Via de asus-site (http://www.asus.com) je moederbord opgezocht en de manual van een site in duitsland afgehaald in PDF formaat. ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/sock423/850/p4t-e/p4te-101.pdf
Toen vond ik uitgebreide schemas van alles. Daarin vond ik ook dit:

If you forget your password, you can clear the CMOS Real Time Clock (RTC) RAM. .... To Erase the RTC RAM: (1) Unplug your computer, (2) Short the solder points R301, (3) Turn on your computer, (4) Hold down <delete. during bootup and enter bios setup to re-enter user preferences.

Kan het plaatje niet laten zien, maar aan de rechterkant van je bord (CPU / mouse/keyb boven) te hoogte van je AGP/1ste PCI slot een chip met daarop Intel I/O Controller HUB (ICH2), daarnaast zit een jumpertje (?) met R301 (CLRTC) erbij. Op dit jumpertje moet je dus effe een jumpertje ( :) ) zetten terwijl je PC uit staat. Jumpertje er weer af en de PC werkt (als het goed is).

Ben een uur bezig geweest met uitzoeken, dus ik zou zeggen stort een leuk bedrag op giro 7560708 t.a.v. S. Klappe in Apeldoorn als het werkt.

Op deze manier wordt je nog een echte Tweaker :)
Op zich super bedankt maar heelaas kan ik dat nu niet uit proberen. Heb hem even naar de technische dienst van mycom gebracht (fl 35,-) En krijg hem maandag terug. Die eikel vroeg of ik alles wou laten instaleren (kost maar 10 tikken, 1 tik = fl 35,-. De zieko's)

Toch wel echt super bedankt! Wat zou ik zonder julie tweakers moeten beginnen. En jullie zonder mij! ;) hahaha sorry grapje!

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek toch aan het moederbord te liggen. Er zat een defect in! Dit viel natuurlijk onder de garnatie dus heb niks hoeven te betalen!

Nu maar even de rest gaan instaleren!

p.s. ..........Het ligt gelukkig dus niet aan mij! >:)

Verwijderd

Heb je die dummy gegeugens wel geplaatst
Zonder dat werkt het nl niet\

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 13:57 schreef Dubbeltop het volgende:
Heb je die dummy gegeugens wel geplaatst
Zonder dat werkt het nl niet\
Op donderdag 25 oktober 2001 16:01 schreef floooo het volgende:

[..]

snoertje zit erin en de filler's zitten er ook op. :'(

• PWA
  • Niet online

PWA

...haal muis en toetsenbord eens beide los!!

als je dat tenminste nog niet hebt gedaan!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

misschien is het ook wel al gerepareerd :P

zoals je een paar posten hierboven kunt lezen........

• Exterazzo
  • Laatst online: 08:39

Exterazzo

Qeasy

Op woensdag 21 november 2001 14:18 schreef gerritblaat het volgende:
...haal muis en toetsenbord eens beide los!!

als je dat tenminste nog niet hebt gedaan!
Op woensdag 31 oktober 2001 19:53 schreef floooo het volgende:
Het bleek toch aan het moederbord te liggen. Er zat een defect in! Dit viel natuurlijk onder de garnatie dus heb niks hoeven te betalen!

Nu maar even de rest gaan instaleren!

p.s. ..........Het ligt gelukkig dus niet aan mij! >:)

Audentia

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
edit: foutje

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Pagina: 1