Toon posts:

AArgH, me Internet verbinding is aan banden gelegd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee dgaen geleden xp naast win98 gepleurd op een andere partitie. Alles leuk en fijn maar nu had ik dus al meteen een probleem met een van de 2 netwerkkaarten die niet herkend werd. Nou veel gezeik en gezeur me netwerk kaart kunnen installeren maar nog geen internet, gister bij pc boer geweest heeft beide netwerk kaarten onder ikspee getest, moet geen probleem geven volgens hem. Maar dat is dus leuk want het geeft me nogal een probleem want ik wil internetten :'( ik heb al geprobeerd om er een uit te trekken de ander verwijderen en opnieuw installeren maar ik krijg gewoon geeen verbinding, klinkt vaag allemaal ik weet het, maar het is ook vaag. Mijn idee is dat ikspee gewoon de settings door elkaar heeft gegooid en nu een verbinding heeft verstoten ofzo, dit was in 98 makkelijk op te lossen door en nieuwe externe toegangsadapter te installeren maar die bestaat niet in ikspee....
Bij voorbaat bedankt o+

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Als je nou ff normaal typt en ff op een rijtje zet wat je vragen zijn en wat voor nic's/inet verbinding je hebt... :Z

Verwijderd

tiss idd een vaag verhaal, verklaar je nader, en dan iets in de geest van

1. probleem.....
2. welk os/software/hardware
3. evt. geprobeerde dingen

en als het ff kan in het NEDERLANDS

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Weetje uberhaupt wel hoe je het insteld :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: Ik heb geen internet verbinding!

Ik heb twee netwerkkaarten in me kompjoeter een sitecom en een safeway...voordat ik xp erophad gezet had ik geen enkel probleem met netwerk en internet. Nu dus xp erop gezet en drivers voor netwerkkaart geinstalleerd en hij geeft aan dat de netwerk kabel unplugged is terwijl ie gewoon een link ledje laat branden.

Ik meen dat er iets mis is met die tcp\ip instellingen die
xp standaard aanmaakt. Ik heb dit dus ook weleens onder win98 gehad en toen heb ik de externe toegangsadapter verwijderd opnieuw opgestart en opnieuw geinstaleerd tadaa!
Niks meer aan het handje! maar xp werkt niet met externe toegangsadapters ofzo :?

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Als het volgens jou iets met TCP/IP instellingen te maken heeft, lijkt het mij dat je daar maar eens moet gaan koekeloeren niet? Heb je alles van je ISP goed ingesteld? Drivers van die kaartjes? Het goede netwerkkaartje voor internet/netwerk?

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad met XP adv serv, ook 2 netwerkkaarten erin en de hele tijd maar de settings doorelkaar gooien. Bij mij wou niets baten heb uiteindelijk de hele zooi er maar af gegooid want het wou gewoon niet werken. Nu draai ik proffesional en daar heb ik geen problemen. :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XP werkt op dezelfde manier als 98, maar dan wat beter in elkaar gezet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me nic voor me netwerk eruit getrapt.
En geprobeerd zoals altijd de computer een ip te laten vinden maar hij vindt er geen. Maar wat ik al geprobeerd is om alles te verwijderen dus client voor microsoft netwerken packet scheduling tcp\ip protocol en dan opnieuw installeren stuk voor stuk...maar hij lust het gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
das dus brak ik heb ook professional... vind het een beetje naar dikke kabelinternet verbinding...wil het niet werken :(

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Heb je een combikaartje (dus BNC en UTP)?

WinXP "kijkt" wel eens bij de verkeerde aansluiting (waardoor bij mij m'n coax (BNC) netwerk niet wilde werken omdat WinXP bij de UTP poort bleef zoeken.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een partitie geformatteerd xp wilde ook al niet meer opstarten toen ge-fdiskt :) dos partitie gemaakt en winddoos 98 er opnieuw opgezet, 1 netwerkkaart geinstalleerd en nu zit ik dus weer achter mijn eigen cpu te internetten...

Nu is mijn vraag hoe hebben jullie die upgrade gemaakt zonder je connectie te vernaggelen?

is gewoon utp kaartje trouwens...

thnx
Pagina: 1