Tekentablet, waar aan denken? Is deze goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59
Ik zat te denken om odnerstaand tablet te kopen om mee te tekenen. Waar moet ik zoal aan denken en kan ik deze onder Paint Shop Pro 6 gebruiken? In flash? Is het een klein alternatief voor een muis?

Nog wat vraagjes dus.

http://www.funprice.nl/art_details.html?artid=455

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Koop een wacom :7

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Geweldige reply met Hankey, maar op zich ben ik het wel met hem eens.
Wacom is gewoon één van de meest ondersteunde merken voor tablets. (Iig voor privé-doeleinden)

Bedenk ook eerst wat je er mee wilt doen en hoe vaak. (De hele dag, of eens per maand oid)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wacom kan je het beste kopen jah! :7

Kijk eens op www.wacom.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/graphire2.jpg
Deze heb ik, een Graphire2 :+

Werkt echt perfect. Ik gebruik hem ook als muis voor de 'standaard' handelingen. (Muis die er bij zit gebruik ik niet, alleen de pen)

Whatever.

• Hoicks
Op donderdag 25 oktober 2001 15:24 schreef Hoicks het volgende:
Ik zat te denken om odnerstaand tablet te kopen om mee te tekenen. Waar moet ik zoal aan denken en kan ik deze onder Paint Shop Pro 6 gebruiken? In flash? Is het een klein alternatief voor een muis?

Nog wat vraagjes dus.

http://www.funprice.nl/art_details.html?artid=455
Nou, tekenen dus, in psp en flash enzo. Jullie denken dat dit tablet dus in verhouding tot wacom niet goed is?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had voor me Wacom tabletje... een Lifetec geval...

Die was niet echt precies, de cursor trilde..... |:(

Dus ik zal maar een beetje investeren, dan heb je er langer plezier van. :)

Whatever.

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Wacom Graphire ! Werkt echt super....

Verwijderd

Ik heb zelf een halfjaar geleden een wacom gekocht, een Wacom A3. En ik moet zeggen dat het heel fijn werkt. Die pen gaat net zo vloeiend als de muis en je kan er echt werkelijk alles mee doen. Heb wel gemerkt dat ik een iets te grote wacom heb gekocht. Een wacom A4 is in principe al voldoende, wat wel makkelijk is van een grote wacom dat je heel precies kan werken.

Maar een wacom bord is zeker een aanrader voor mensen die met grafische programma's werken

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Heb zelf een Wacom A5, maar die is te klein.
De max resolutie van die tablet is 1024x768. Op m'n oude 15" ging dat goed, maar heb nu een 19" (1280x1024 of 1600x1200, afhankelijk van wat ik aan het doen ben), en dan heb ik met die tablet alleen de linkerbovenhoek van het scherm ;(

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Ik heb zo'n Apitek Hyperpen dingetje voor 150 piek ofzo. Hij's klein maar werkt prima, ook onder PSP6

Gelukkig is die van mij gewoon wit :P
Afbeeldingslocatie: http://www.aiptek.com/Products/ProductImages/6000U-green1.gif

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de Wacom Graphire (f240,- piek erges gesjopt vorig jaar) en die bevalt prima. Let wel: ik ben niet echt een diehard-gebruiker, beetje fotosjoppen, tekenen af en toe en dan houdt het wel op. Als je grote plannen hebt met je tablet zou ik ff doorsparen en iets groters kopen (a4 ofzo), omdat je dan gewoon veel preciezer kan werken; met zo'n klein tablet gaat het vrij grof.

edit:

Bij mij werkt het met alle proggels (gewoon als muis) behalve in FPS-spellen. De freehand tekensoftware die wacom erbij levert werkt helemaal mooi: de achterkant van je pen fungeert automatisch als gum. Net echt, met als nadeel dat verstokte potlodenkauwers opeens bakken met geld kwijt zijn aan nieuwe pennen :)

Dus voor de duidelijkheid:
koop een Wacom :)

"Wacom, vraag WAAR en niet waarOM"

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ik heb dus net een dynalink teken tablet gekocht. Vind hem goed werken en er zijn zelfs al drivers voor XP. Voor de liefhebber dan :). Als je hem installeer zie je dat het een acecad is. De veel gebruikers zeggen dat dit ook een goed merk is. Is alleen afschuwlijk IMac groen maarja daar kijk je doorheen. conclusie Hij werkt perfect en voldoet aan mijn verwachtingen. Was trouwens Fl 150,- bij alternate.

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:13
ik zit in de design business en ik heb 1 advies: Wacom.

Type maakt niet uit, ligt eraan waarvoor je hem wil gebruiken. En hoeveel geld je hebt natuurlijk.

Kan je een wacom niet betalen, ga dan sparen. Koop absoluut niets anders! Je zal er spijt van krijgen. Echt!

Ik heb een wacom intuos A4 aan mn mac hangen en ik kan de bijgeleverde draadloze (!) batterijloze(!!!) muis ook gewoon in Unreal Tournament of Quake 3 gebruiken. Ik weet niet of dit op een wintel pc ook kan, misschien weet iemand anders dit.

Maar die wacom dingen zijn perfect!

-- I talk to planets, baby --

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Op donderdag 25 oktober 2001 15:24 schreef Hoicks het volgende:
Al die borden werken gewoon als alternatief voor je muis dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het zijn alleen de extra features die soms ontbreken.

Ik heb zowel een Genius en een Wacom maar als je niet bijzonder veel tekent, dan maakt het weinig uit.
Misschien als je meer dan een uur per dag met zo'n ding tekent of echt professioneel bezig bent dat je veel meer hebt aan een Wacom.
Misschien eerst eens lekker ff proberen met een el-cheapo klein tekentableau voordat je daarna een _grote_ Wacom koopt :).
Nadeel van een groot tableau is wel dat je het niet lekker op je schoot legt, dat wordt nogal zwaar na een tijdje.

Senile! Senile Oekaki

• equationunequal
  • Laatst online: 09-08 18:13
Op donderdag 25 oktober 2001 15:45 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Geweldige reply met Hankey, maar op zich ben ik het wel met hem eens.
Wacom is gewoon één van de meest ondersteunde merken voor tablets. (Iig voor privé-doeleinden)

Bedenk ook eerst wat je er mee wilt doen en hoe vaak. (De hele dag, of eens per maand oid)
:)

Keb zelf een Wacom Graphire (graphire1, *sniff*, ik had een aantal maanden moeten w8en)...

Hijs echt super voor werk in ps: vooral airbrushen en foto's bewerken. De muis zuigt een beetje zwaar maar die gebruik ik gewoon niet :)

Als je een goede betaalbare tablet wil hebben, zou ik dus gewoon voor de graphire 2 gaan. Er zit btw ook painter software bij dus als je geen ps ofzo hebt kun je alsnog mooie kunstwerkjes maken :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:36

jorammeke

OpperPrutser

jep, heb hier ook een wacom graphire...
ook voor het normale muis werk....
echt een top-ding.. De aankoop van vorig jaar...

7510Wp / Daikin Altherma 4 / HA / ESP's en andere rommel

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb pas een weekje een Wacom, maar die bevalt me prima.

Precies genoeg voor Falsh en Photoshop. :)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Op donderdag 25 oktober 2001 17:39 schreef Crazy A het volgende:
Ik heb zo'n Apitek Hyperpen dingetje voor 150 piek ofzo. Hij's klein maar werkt prima, ook onder PSP6
Gelukkig is die van mij gewoon wit :P
[afbeelding]
Die jij afbeeldt is een Aiptek HyperPen 6000U, deze heeft een werkbaar oppervlak van 15,5 x 11,5 cm, is dus niet klein. Ik heb um, werkt erg lekker. heb er destijds 300 piek voor betaald. en dat kleurtje vind ik wel mooi :)

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Heb je ook wat aan een tablet als je met 3dsmax etc. werkt?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op donderdag 25 oktober 2001 17:09 schreef JoeKurr het volgende:
Heb zelf een Wacom A5, maar die is te klein.
De max resolutie van die tablet is 1024x768. Op m'n oude 15" ging dat goed, maar heb nu een 19" (1280x1024 of 1600x1200, afhankelijk van wat ik aan het doen ben), en dan heb ik met die tablet alleen de linkerbovenhoek van het scherm ;(
Wat is dit nou voor onzin? Werk hier zelf ook met een 19" en een graphire, die werken prima hoor. Zelfs de ouwe pen-partners doen alles gewoon op 1600x1200.
Nieuwe drivers downen en eens goed instellen zou ik zeggen...

de betaler vervuilt

• Hoicks
Okay ;)

Ik heb dus het volgende gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.target-int.nl/photo/60400.jpg
FEATURES
TARGET PEN TABLET RS-232 PORT.

Easy to use for Painting, Drawing and Pointing applications.
Signature Capture functions Provided.
Programmable Tablet Working area. Definable Pen Butto Command.
3 Customizable Button-mouse command compatible.
High Resolution, variable up to 4064LPI. Coexist with mouse.
Slim Type tablet designed with 3-button Stylus Pen.
Dimenions work area 14,6 x 10,8 cm.
RS-232 port interface.

Ik ben er erg blij mee en hij werkt beter als ik had kunnen dromen. "t is wel geen wacom, maar ik dacht nah.. 135 piek.. what the heck. :) Een aanradertje dus. :)

Edit: de pen is wel draadloos. Het tablet hangt aan de usb.

• Keida
  • Laatst online: 21:39

Keida

wysiwyg

hmm, had nog wel een lifetec tweedehandsje (vorig jaar Aldi) liggen......

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Pagina: 1