Oké volgend is het geval:
Ik wil meerdere waardes tegelijk inserten in een tabel (elk apart row) minivoorbeeld
pagina voor invul
[a1] = ?
[a2] = ?
[a3] = ?
Nu vul ik die vraagtekens in. en dan druk ik op 'submit' hij moet dan die ingevulde waarde samen met a? invullen in een row van de database (MySQL) zo > ID (ai) - Awaarde - ?
Daar heb ik de volgende code voor:
invoerscherm
En dan de verwerking
Nu krijg ik bij
echo $SQL dit te zien:
Wat doe ik fout, hoe kan ik dit misschien beter doen.
Ik wil meerdere waardes tegelijk inserten in een tabel (elk apart row) minivoorbeeld
pagina voor invul
[a1] = ?
[a2] = ?
[a3] = ?
Nu vul ik die vraagtekens in. en dan druk ik op 'submit' hij moet dan die ingevulde waarde samen met a? invullen in een row van de database (MySQL) zo > ID (ai) - Awaarde - ?
Daar heb ik de volgende code voor:
invoerscherm
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <? <form action="prijsinvoer.php" method="post"> <input type="hidden" name="submit" value="yes"> <? $IDg = "85"; ?> (wordt meegestuurd werkt!) <? $IDb = "2"; ?> (wordt meegestuurd werkt!) <?php //connect spul $sql = "SELECT * FROM pw_abo ORDER BY maat"; $resultaat = mysql_query($sql); $Paginas = mysql_num_rows($resultaat); for ($i =0;$i < $Paginas;$i++) { while ($record = mysql_fetch_array($resultaat)) { echo "<TR><TD>- $record[maat] $record[abo]</TD><TD><input type=\"text\" name=\"prijs[$i]\"></TR>"; } $record = mysql_fetch_array($resultaat); echo "<input type=\"hidden\" name=IDa value=\"$record[IDa][$i]\">"; echo "<input type=\"hidden\" name=Paginas value=\"$Paginas\">"; } ?> <input type="submit" value="Voeg toe"> </form> ?> |
En dan de verwerking
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <? if ($submit) { include('./include/config.inc.php'); $server = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass); mysql_select_db($dbname, $server); $datum = date("Y-m-d"); for ($i=0; $i < $Paginas;$i++){ $IDa = $IDa[$i]; $prijs = $prijs[$i]; $sql = "INSERT INTO pw_prijs VALUES ('$IDg', '$IDa','$bedrijf','$prijs','$datum')"; } echo $sql; mysql_query($sql) or die("Oops..."); echo "done"; } ?> |
Nu krijg ik bij
echo $SQL dit te zien:
code:
1
| INSERT INTO pw_prijs VALUES ('85', '','2','','2001-10-25')Oops... |
Wat doe ik fout, hoe kan ik dit misschien beter doen.
Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW