Toon posts:

Guide-methodiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand de guide-methodiek voor het
onderzoeken/maken van een grafische user interface?

Is hiervan iets op internet te vinden?

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

De guide methode voor het maken van een GUI, daar heb ik nog nooit van gehoord. Als je info zoekt over bv de windows (Microsoft) standaard voor een interface dan zou je eens op msdn.microsoft.com kunnen zoeken

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

uit een lijstje van het internet geplukt:
Redmond-Pyle, D., Moore, A. (1995) Graphical user interface design and evaluation: A practical process. London: Prentice Hall.

The author presents a development process, Guide, intended for professional development of graphical user interfaces. Guide is based on established techniques for user and task analysis, usability specification, design, prototyping and evaluation. The nice thing about it is that the techniques are carefully integrated into a coherent usability engineering method, well tested and presented skillfully. The Guide method on the whole appears credible and accessible to me. Some additional advantages of the book are that it emphasizes the importance of object-centered design and of putting usability work into the bigger picture of systems development.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 15:39 schreef RobzQ het volgende:
De guide methode voor het maken van een GUI, daar heb ik nog nooit van gehoord.
GUIDE staat voor Graphical User Interface Design and Evaluation. Het schijnt een bepaalde methode te zijn voor zoals de titel al zegt ontwerp en evaluatie van een interface!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

yep, ik heb GUIDE op school gehad. Valt niet veel meer over te vertellen dan het boek te lezen eigenlijk :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 08:15
heb het ook als vak gehad.

Alleen interessant als je echt een groot programma maakt met veel windows. Veel knip en plakwerk (letterlijk), navigatie diagrammen maken, testen met gebruikers enz

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 16:36 schreef chem het volgende:
yep, ik heb GUIDE op school gehad. Valt niet veel meer over te vertellen dan het boek te lezen eigenlijk :?
Is er op internet verder helemaal niks te vinden over guide?
Weet iem. dan een goeie site over bijv. usability!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

wat wil je dan weten? In het boek staat alles duidelijk en compleet uitgelegd?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1